Föräldrarna är värst

Jag tycker det funkar väldigt bra. Förutom en artikel i aftonbladet har jag aldrig hört talas om att föräldrar har gett sig på en domare eller tvärtom.. Svordomar o.s.v. har jag hört men inte handgripligheter på en fotbollsmatch..

Du får gärna berätta hur många misshandlade dommare du stött på isamband med ungdomsidrotten..

Och du får gärna redovisa de skrämmande antal "oskyldiga familjer" som utsats för hulliganvåld... Jag har mig veterligen aldrig hört talas om någon som är med barnen på fotboll och får stryk av hulliganer. Hulliganerna slåss utanför arenorna, mot varandra.

När det gäller krogarna slås oskyldiga ner VARJE KVÄLL...

Jag vet inte vilken verklighet du lever i men den verkar uppenbarligen inte vara densamma som övriga.
Gissningsvis har du lagt taggtråd under sängen och rörelsedetektorer under sängen och garderoben för att slippa problemet med troll och andra monster som gömmer sig där....

Bryter bara in lite.
Vet inte hur mycket du läser i dagstidningar, lokaltidningar, men det är var å varannan helg så har det varit dommar hot, föräldra slagsmål eller huliganbråk där föräldrar med barn hamnat emellan. Man orkar knappt registrera det som inte är av ovanlig natur längre. Den här gången var det 2 TJEJlag som urartade, kanske därför det stod mer som en löpsedel.

senast jag blev visiterad inför ett krogbesök var... nä jag kommer inte på en enda gång faktiskt.

Då är du välkommen till Malmö, här blir du grundligt visiterad och får uppge skostorlek, snoppstrl, färg på kallingarna osv. samt får gå i sån pipgrej a´la flygplats.

Kia: Är inte en portning av föräldern samt ev. en avstängning av dommaren ett tydligt avstamp, istället för en kollektiv bestraffning som du verkar främja?
Och jag anser att det ska vara publik på speciellt knattefotbollsmatscher, hur motiverande tror du det är för dem att springa runt och spela boll eller ishockey utan publik/föräldrar som stöttar?!

Då är du välkommen till Malmö, här blir du grundligt visiterad och får uppge skostorlek, snoppstrl, färg på kallingarna osv. samt får gå i sån pipgrej a´la flygplats.

Kia: Är inte en portning av föräldern samt ev. en avstängning av dommaren ett tydligt avstamp, istället för en kollektiv bestraffning som du verkar främja?
Och jag anser att det ska vara publik på speciellt knattefotbollsmatscher, hur motiverande tror du det är för dem att springa runt och spela boll eller ishockey utan publik/föräldrar som stöttar?!

Kalle norton är 18 år, hur många sk krogar tror du han kommer in på ??:
Han har varit på MCD kungsgatan, det är närmaste krogen han kommit ...det ligger ett stort antal i närheten..

Visst, jag främjar alla metoder som fungerar. OM det skulle räcka med att stänga av bara just bråkstaken varför är den metoden inte redan i bruk? Och om den nu är i bruk tycker ni att det verkar fungera?? Om man tillämpar en metod som inte verkar fungera tycker ni inte att det är dags då att prova någon ny variant?

Han har varit på MCD kungsgatan, det är närmaste krogen han kommit ...det ligger ett stort antal i närheten..

:D :yoparty :tummenupp

Jag vet inte vilken verklighet du lever i men den verkar uppenbarligen inte vara densamma som övriga.
Gissningsvis har du lagt taggtråd under sängen och rörelsedetektorer under sängen och garderoben för att slippa problemet med troll och andra monster som gömmer sig där....

Jag bor i min rosa luddiga värld såklart....

Hur visste du det??? :yoparty Fast inte för att skrämma bort troll och monster utan mest för att det inte ska gömma sig så många karlar under min säng.... :tummenupp

Last edited:
Visst, jag främjar alla metoder som fungerar. OM det skulle räcka med att stänga av bara just bråkstaken varför är den metoden inte redan i bruk? Och om den nu är i bruk tycker ni att det verkar fungera??

men är du sann?!

Avstängningar av föräldrar används självklart redan.. Och det är en metod som funkar bra... Däremot kan man ju aldrig stänga av folk INNAN de har flippat och hur ser man vilka som skall flippa?!
Tror du att alla föräldrar som flippar kör typ röd mazda 323 från -92?
Skitbra, då stänger vi av alla sånna!

Det står som sagt hundratusentals föräldrar och tittar varje år. Miljontalsbesök om man räknar besöken. Med tanke på att det är tävlingar och det uppstår gruff på planen i många matcher samt ungarna ramlar och slår sig, skrapar sig och blöder med jämna mellanrum är det väl rätt logiskt att visa labila föräldrar flippar och blir irrationella?!

Hur många farsor skulle stå helt knäpptysta när deras grabb fälls och skrapar upp benen så det börjar blöda??!

Självklart händer det varje vecka men 99 av 100 farsor går inte över gränsen...

Jag tror faktiskt du skämtar för ingen kan på allvar anse att man skall stänga av alla föräldrar från att se på när deras barn tävlar och spelar matcher...

Bara för skojs skull skulle du kunna tänka(:hihi) dig följderna av att alla föräldrar stängs av från idrotten...

Hur många barn skulle sluta med idrott?!
Vad blir effekten av detta med tanke på att få saker fostrar barn i kamratskap, lag anada, teamwork och respekt som idrotten.
barn lär sig umgås med barn som de annars aldrig hade träffat annars.
Barn lär sig motion och värdet av att kämpa för varandra, ställa upp för varandra...

Snälla, säg bara att du skämtar för är du fortfarande allvarlig funderar jag på om allmän rösträtt verkligen är eftersträvansvärt....

Last edited:
Så när jag blir äldre och får komma in på den ashäftiga ställena (:hihi) med 20-årsgräns(eller högre), då kommer jag minsann inse att man visst blir visiterad vid ingång, och att det faktiskt kryllar av ordningsvakter väl inne på krogen, eller vadå? :va

Kalle norton är 18 år, hur många sk krogar tror du han kommer in på ??:....

Jag är inne på 30 och har ALDRIG blivit visiterad vid ett krogbesök vad jag kan minnas. Vid något enstaka tillfälle har vakterna dock tagit nån flaska sprit som legat i någon medhavd väska... Men hade jag velat ta med mig knivar, sprängämnen eller tårgas hade det gått utan problem...

men är du sann?!

Avstängningar av föräldrar används självklart redan.. Och det är en metod som funkar bra... Däremot kan man ju aldrig stänga av folk INNAN de har flippat och hur ser man vilka som skall flippa?!
Tror du att alla föräldrar som flippar kör typ röd mazda 323 från -92?
Skitbra, då stänger vi av alla sånna!

Det står som sagt hundratusentals föräldrar och tittar varje år. Miljontalsbesök om man räknar besöken. Med tanke på att det är tävlingar och det uppstår gruff på planen i många matcher samt ungarna ramlar och slår sig, skrapar sig och blöder med jämna mellanrum är det väl rätt logiskt att visa labila föräldrar flippar och blir irrationella?!

Hur många farsor skulle stå helt knäpptysta när deras grabb fälls och skrapar upp benen så det börjar blöda??!

Självklart händer det varje vecka men 99 av 100 farsor går inte över gränsen...

Jag tror faktiskt du skämtar för ingen kan på allvar anse att man skall stänga av alla föräldrar från att se på när deras barn tävlar och spelar matcher...

Bara för skojs skull skulle du kunna tänka(:hihi) dig följderna av att alla föräldrar stängs av från idrotten...

Hur många barn skulle sluta med idrott?!
Vad blir effekten av detta med tanke på att få saker fostrar barn i kamratskap, lag anada, teamwork och respekt som idrotten.
barn lär sig umgås med barn som de annars aldrig hade träffat annars.
Barn lär sig motion och värdet av att kämpa för varandra, ställa upp för varandra...

Snälla, säg bara att du skämtar för är du fortfarande allvarlig funderar jag på om allmän rösträtt verkligen är eftersträvansvärt....

Men om det fungerade så skulle det ju aldrig inträffa att publiken fick spel. Visst kan ja sträcka mig till att föräldrarna skulle "bara" bli avstängda just den bråkstaken och under bara den matchen. Men jag pratar också om i större sammanhang. Den inbitne supporten verkar inte kunna hantera att "bara" vara publik. Då måste det ju till andra åtgärder för dessa stora sammanhang. Det är ju helt omöjligt att i en publik på många tusen hitta den lilla jävel som uppviglade massan att fajtas. Så där måste nåt göras i större skala. För visst vill väl du också kunna gå på matcher med barnen (dina eller andra anhörigas) och inte komma ut med blåmärken stora som dasslock och ungar med men för livet...?? :va

Jag är inne på 30 och har ALDRIG blivit visiterad vid ett krogbesök vad jag kan minnas. Vid något enstaka tillfälle har vakterna dock tagit nån flaska sprit som legat i någon medhavd väska... Men hade jag velat ta med mig knivar, sprängämnen eller tårgas hade det gått utan problem...

Prova gå in på en krog där jag står i dörren.... :hihi :såjaponken *klämma* *känna* Tjejer däremot kan nog smuggla med sig det mesta.... ;)

Last edited:
Jag läste i Slitz (dra gärna skämt om hur omoget det är att läsa den, jag tycker den är ganska lustig) om en mycket framgångsrik pokerspelare, en stor del av hans gramgång hade han nått genom att göra sina motspelare så irriterade/förbannade att de inte orkat med honom och lagt sig. Nånting säger mig att hans attityd liknar den som Kia och Gabor har. Det hela påminner om pokerspelarens attityd iaf, taktiken verkar vara densamma, man blir sällan irriterad eller arg, men däremot blir man liksom hopplöst förtvivlad, man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Last edited:

En del av krogarna i uppsala använder sig av visitation, av alla.
Inne på krogen finns det "värdar " som ser till att folk sköter sig och har kul.
Funkar ganska bra, däremot utanför, där händer det en hel del..de som blivit utslängda eller är för berusade för att komma in.
Personligen tycker jag det är bra att Entrevärdar samt väktare tar bort skitfolket. Jag går ut för att ha kul, inte för att hamna i en K-1 gala med en massa want to be bad people.

Det är olika på städer, men tyvärr så lider uppsala av storstadssyndromet.
En hel del ska hävda sig redan i kön på väg IN....:gnissla

Jag läste i Slitz (dra gärna skämt om hur omoget det är att läsa den, jag tycker den är ganska lustig) om en mycket framgångsrik pokerspelare, en stor del av hans gramgång hade han nått genom att göra sina motspelare så irriterade/förbannade att de inte orkat med honom och lagt sig. Nånting säger mig att hans attityd liknar den som Kia och Gabor har. Det hela påminner om pokerspelarens attityd iaf, taktiken verkar vara densamma, man blir sällan irriterad eller arg, men däremot blir man liksom hopplöst förtvivlad, man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Skulle jag vara dig, skratta, det är enklare å roligare. Ta inte allt så allvarligt.

Last edited:
:huvet Varför följde jag inte Dee_Catis exempel redan vid tvåsnåret....Nu har jag kastat bort timmar av mitt liv igen, i onödan. :mad:

Haha, jag sitter här som en nöjd åskådare och garvar mer för varje gång. Det går inte att diskutera med "döva" öron så att säga. Sen att hon inte förstod mitt senaste inlägg var ju inte speciellt svårtippat.

Nu kan vi stänga denna tråden också så slipper vi höra mer struntprat från de med de klart "bästa ideérna". Om man frågar dem själva...

Haha, jag sitter här som en nöjd åskådare och garvar mer för varje gång. Det går inte att diskutera med "döva" öron så att säga. Sen att hon inte förstod mitt senaste inlägg var ju inte speciellt svårtippat.

Nu kan vi stänga denna tråden också så slipper vi höra mer struntprat från de med de klart "bästa ideérna". Om man frågar dem själva...

Diskusionsforum...någon ska säga tvärtom, annars blir det ingen motpol.
Kan vara kul att höra hur allvetarna löser problemen.

Det är svårlöst, det vet de flesta som har barn i tonåren, det blir inte lättare när stora gossarna ska ut å leka supporters, kolla medelåldern i england. 40 plusare och de drar med sig sina ungar å kompisar i samma våldsspiral de själva lyckats överleva. Hoppas vi slipper det i sverige.

Hehe... Jag tycker att det är kul när någon som inte ens har varit på en allsvensk fotbollsmatch sitter och uttalar sig om huruvida det är bråkigt eller om det finns vakter. Jag har haft barn med mej på matcher och inte en enda gång har jag varit rädd för att få sk "blåmärken stora som dasslock". Barnen har heller inte fått men för livet (om man inte räknar "evigt trogen gnaget" som ett men:) ). Bristen på kunskap/erfarenhet är total.
Jag gillar tanken på att det finns en ultimat lösning på allt. Kanske borde någon ta tag i varför det fortfarande förekommer mord, fast det finns en lag som säger att man inte får mörda...:huvet

/Carin

:huvet Varför ska det vara så illa att ha en annan åsikt än "alla andra"?? :huvet Som jag sagt så många gånger förut om vi inte tycker olika och kan diskutera så skulle det här bara bli ett jävla "ryggdunkarforum" där alla klappar händerna och prisar varandra och sig själva såklart... :zpy Om ni sen tycker argumenten suger... så skjut mig då. Herrejösses att försöka omvända alla som har en annan åsikt det är nog ett omöjligt jobb... så lägg ner det. :yoparty

Back