Föräldrarna är värst

Jag tycker att vi ska förbjuda publik. I förlängningen kommer det sluta med att föreningarna inte har råd att betala lönerna till spelarna, vilket i sin tur kommer leda till att inga lag kommer finnas, och det är ju bra eftersom publiken ändå är förbjuden...:rolleyes: :rolleyes:

Trött jag blir på att alla inom ett område ska få skit för att några inte sköter sig. Matchstraff för läktarvåld på en knattematch :va . Ja jisses....

/Carin

Nu vet jag inte om det har skrivits redan i tråden, men domaren var 17 år.
Ändrade mitt perspektiv lite i alla fall :va

Jag tänker inte ens tanken på att fortsätta en diskussion med dig, jag behöver lite motstånd och gillar inte den enkla vägen där det är upplagt för mål.

Men lilla gubben :pannkyss tar du det så hårt att du jämför det med en tävling? För mig är en diskussion helt enkelt ett utbyte av åsikter, om någon sen delar mina åsikter eller tycker de är helt befängda spelar inte mig någon roll alls. :såjaponken Men om du tar det på sånt blodigt allvar så ber jag så mycket om ursäkt att jag inte förstod att det var så viktigt för dig.. :pannkyss

Men om du tar det på sånt blodigt allvar så ber jag så mycket om ursäkt att jag inte förstod att det var så viktigt för dig.. :pannkyss

Det jag inte förstår är hur man alltid kan välja de mest korkade argumenten bara för att man inte tar diskussionen på blodigt allva?! :va

Du vet väl att det finns nästan en kvarts miljon ungdomsspelare. Dessa lär garanterat spela en rad matcher varje år.. Det innebär MÅNGA föräldrar vid kanten av planen. Vi pratar miljontals åskådare utslaget på ett år... Att någon flippar med jämna mellanrum är inte konstigare än att foilk flippar vid andra tillfällen...

Det som däremot är jäkligt konstigt är ditt trams om att förbjuda publik vid ungdomsmatcher.

Eller talar du bara av egenintresse?! Hoppas du slippa följa med dina barn på matcherna bara för att de är så kassa på idrott så du skäms av att stå vid sidan av?!

domaren ringde efter förstärkning:confused:

Ordväxlingen mellan spelarpappan och domaren slutade med att domaren sköt en hård boll på föräldern.

domaren ringde efter förstärkning. Efter samtalet anlände flera bilar fulla med folk, bland annat domarens far, som gick till attack mot bilen där spelarpappan satt.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15431791.asp

Utan att lägg in för mycket kulturella aspekter, men det låter inte specielt som ett nordiskt beteende. Snarare skillnader mellan kulturer hur man låter känslor svalla, oavsett om det är idrott, sport, godisaffär eller krogbesök.

Har sett en hel del idrotts utövande ungdommar, å jag undrar om inte kampsport eller golf som är de bästa i alla fall.

Innebandyn är fan helt sjuk numera, rena hockeyfasonerna på juniornivå och domarna VÅGAR inte ens säga ifrån med risk för represalier från ledare eller föräldrar. Sticker ut hakan å säger att de som beter sig värst är de som har en våldsam kulturel bakgrund, medelhavsländerna och mellanöstern invandrare är överrepresenterad grupp.

Det jag inte förstår är hur man alltid kan välja de mest korkade argumenten bara för att man inte tar diskussionen på blodigt allva?! :va

Du vet väl att det finns nästan en kvarts miljon ungdomsspelare. Dessa lär garanterat spela en rad matcher varje år.. Det innebär MÅNGA föräldrar vid kanten av planen. Vi pratar miljontals åskådare utslaget på ett år... Att någon flippar med jämna mellanrum är inte konstigare än att foilk flippar vid andra tillfällen...

Det som däremot är jäkligt konstigt är ditt trams om att förbjuda publik vid ungdomsmatcher.

Eller talar du bara av egenintresse?! Hoppas du slippa följa med dina barn på matcherna bara för att de är så kassa på idrott så du skäms av att stå vid sidan av?!

Att en förälder vid planen flippar ut är inte godtagbart. Det måste markeras att det är fel redan där. Vad lär vi annars våra barn? :va Kan man inte uppföra sig som publik så ska man nog stanna i bilen.
Antar att du har något supertrix som löser dessa problem som sporten/idrotten ändå har? Tycker kanske att om man inte har något eget förslag på lösning ska man låta bli att dissa andras förslag och åsikter.

Egenintresse? Jaaa som ni har bestämt här på sporthoj så är jag ju en sån gräsligt dålig förälder så det måste nog vara så... :rolleyes:

Att en förälder vid planen flippar ut är inte godtagbart.

Klart som fan det inte är godtagbart när föräldrar flippar. Men att förbjuda publik vore ju hål i huvudet.

Ska en kvarts miljon ungar vara utan sina föräldrar som stöd p.g.a. att några få idiotföräldrar härjar?! :va
- Du måste skämta på mig aprillo!?

Finns inga förebyggande lösningar när det gäller idrott, det finns folk som kan balla ur för vad som hellst. Att redan från början ha väktare eller polis kan ses som provokativt. Dock om ett lag redan tidigare utmärkt sig kanske det är bra att ha en beredskap som kan snabbt gripa in. Även på juniornivå. :gnissla

Klart som fan det inte är godtagbart när föräldrar flippar. Men att förbjuda publik vore ju hål i huvudet.

Ska en kvarts miljon ungar vara utan sina föräldrar som stöd p.g.a. att några få idiotföräldrar härjar?! :va
- Du måste skämta på mig aprillo!?

Som jag sa.... kom med en egen lösning på världsproblemet då?
Bättre att göra någonting även om det anses överdrivet än att stoppa ner huvudet i sanden och inte göra någonting alls och bara önska att problemet löser sig av sig självt?? :va Man kan ju förbjuda publik tills nåt underbart geni kommer med en fantastisk lösning som gör att alla blir glada och nöjda??

Finns inga förebyggande lösningar när det gäller idrott, det finns folk som kan balla ur för vad som hellst. Att redan från början ha väktare eller polis kan ses som provokativt. Dock om ett lag redan tidigare utmärkt sig kanske det är bra att ha en beredskap som kan snabbt gripa in. Även på juniornivå. :gnissla

Om det anses provokativt att ha polis och väktare vid planen... vad är det för beredskap du pratar om då som ska kunna gripa in? Polis och väktare? Var ska de vara nånstans? Sitta i ett hål i marken för att inte provocera men ändå för att finnas nära?

Last edited:
Ja jisses. :tomten

dagens I-landsproblem

Men fö' helvet, lär dig använda olika uttryck korrekt. :mad: Hur fan passar detta in under den kategorin?

Exempel på "Dagens I-landsproblem";

"Fan också, vi har alldeles för många fjärrkontroller, man vet ju inte vilken som går till vad"

"Jag blir så deprimerad, jag kan inte välja tredjebil. Ska jag köpa en Ferrari eller en Lambourghini?"

Utan att lägg in för mycket kulturella aspekter, men det låter inte specielt som ett nordiskt beteende. Snarare skillnader mellan kulturer hur man låter känslor svalla, oavsett om det är idrott, sport, godisaffär eller krogbesök.

Har sett en hel del idrotts utövande ungdommar, å jag undrar om inte kampsport eller golf som är de bästa i alla fall.

Innebandyn är fan helt sjuk numera, rena hockeyfasonerna på juniornivå och domarna VÅGAR inte ens säga ifrån med risk för represalier från ledare eller föräldrar. Sticker ut hakan å säger att de som beter sig värst är de som har en våldsam kulturel bakgrund, medelhavsländerna och mellanöstern invandrare är överrepresenterad grupp.

Menar du att det var en sån där.. blatte? :skrämd :eek:

...

Last edited:
Som jag sa.... kom med en egen lösning på världsproblemet då??

Själv klart skall det egna laget ta ett snack med den inblandade föräldern. hjälper inte det ser föreningen till att porta honom. Svårare än så är det inte...
Kommer föräldern till planen ändå och missköter sig ringer man polisen...

- Nämen, sluta dalta! Nu portar vi 500.000 föräldrar istället för det lär vara betydligt bättre! Sen att det vore ett dråpslag mot ungdomsidrotten och en kvarts miljon idrottsutövande ungdommar inom fotbollen skiter vi i!!! :mad: :rolleyes:

Själv klart skall det egna laget ta ett snack med den inblandade föräldern. hjälper inte det ser föreningen till att porta honom. Svårare än så är det inte...
Kommer föräldern till planen ändå och missköter sig ringer man polisen...

- Nämen, sluta dalta! Nu portar vi 500.000 föräldrar istället för det lär vara betydligt bättre! Sen att det vore ett dråpslag mot ungdomsidrotten och en kvarts miljon idrottsutövande ungdommar inom fotbollen skiter vi i!!! :mad: :rolleyes:

Oj vilken fantastiskt bra lösning.... :Bugar Va konstigt att vi inte använder oss av den ännu?? :va

Och till nästa problem nu då.... hur ska vi lösa samma problem inom vuxen idrotten??

hur ska vi lösa samma problem inom vuxen idrotten??

Allvarligt!? Driver du med oss eller är du allvarlig när du föreslår att barn ska spela inför tomma "läktare" för att någon enstaka pappa flippar när barnens matcher besökt av MILJONER föräldrar årligen?! :va

Du tror inte att det funkar bättre om föreningen portar den aktuella föräldern?!

Ibland undrar jag om du skojar?! Du kan inte vara sann?!

Problem inom vuxenidrotten?!
Du menar med föräldrar till spelarna som hotar domaren?
- Ja, det är ett jättestort problem..

Elitfotbollen hare 2.5 miljoner åskådare årligen.. Det är ett par hundratal som bråkar under vissa matcher. De bråkar dessutom utanför arenorna i 9 av 10 fall.

Ska vi stänga alla krogar i landet eftersom så många får stryk där?!
Det är OTROLIGT många fler som misshandlas på krogen än i samband med fotbollen.
Ska vi stänga alla krogar?

Allvarligt!? Driver du med oss eller är du allvarlig när du föreslår att barn ska spela inför tomma "läktare" för att någon enstaka pappa flippar när barnens matcher besökt av MILJONER föräldrar årligen?! :va

Du tror inte att det funkar bättre om föreningen portar den aktuella föräldern?!

Ibland undrar jag om du skojar?! Du kan inte vara sann?!

Problem inom vuxenidrotten?!
Du menar med föräldrar till spelarna som hotar domaren?
- Ja, det är ett jättestort problem..

Elitfotbollen hare 2.5 miljoner åskådare årligen.. Det är ett par hundratal som bråkar under vissa matcher. De bråkar dessutom utanför arenorna i 9 av 10 fall.

Ska vi stänga alla krogar i landet eftersom så många får stryk där?!
Det är OTROLIGT många fler som misshandlas på krogen än i samband med fotbollen.
Ska vi stänga alla krogar?

Absolut tycker jag att det är bättre om man kan lösa det på nåt annat sätt än att porta all publik och alla föräldrar. Men hur tycker du att det verkar fungera idag? Jag tycker att det inte är acceptabelt på någon nivå att få frispel för att laget förlorar.

Så du tycker vi bara ska sätta på oss skygglappar och låssas som att det regnar? Inte göra nåt alls? På krogen finns det iaf både ordningsvakter inne och dörrvakter som bevakar ingången. Något som tydligen var provocerande inom idrotten.... :va Där har man iaf erkännt att JA här finns ett problem, vi försöker göra nåt åt saken. Vi börjar så här. Å JA vi ska stänga de krogar där problemen inte går att stävja. Absolut! Jag har ingen lust att riskera livet varken på jobbet eller när jag tar mina barn till nån match för att kolla när "vuxna" spelar.

Absolut tycker jag att det är bättre om man kan lösa det på nåt annat sätt än att porta all publik och alla föräldrar. Men hur tycker du att det verkar fungera idag? Jag tycker att det inte är acceptabelt på någon nivå att få frispel för att laget förlorar.

Så du tycker vi bara ska sätta på oss skygglappar och låssas som att det regnar? Inte göra nåt alls? På krogen finns det iaf både ordningsvakter inne och dörrvakter som bevakar ingången. Något som tydligen var provocerande inom idrotten.... :va Där har man iaf erkännt att JA här finns ett problem, vi försöker göra nåt åt saken. Vi börjar så här. Å JA vi ska stänga de krogar där problemen inte går att stävja. Absolut! Jag har ingen lust att riskera livet varken på jobbet eller när jag tar mina barn till nån match för att kolla när "vuxna" spelar.
På allsvenska fotbollsmatcher blir alla suportrar visiterade innan de får tillträde till arenan, senast jag blev visiterad inför ett krogbesök var... nä jag kommer inte på en enda gång faktiskt. Och väl inne är det garanterat fler vakter per person än på krogen, och det gäller inte bara på fotboll, så är det på hockey också. De är praktiskt taget överallt...

Last edited:
Oj vilken fantastiskt bra lösning.... :Bugar Va konstigt att vi inte använder oss av den ännu?? :va

Och till nästa problem nu då.... hur ska vi lösa samma problem inom vuxen idrotten??

:) .Vänd på problemet. Ta fotbollen. Anordna så att fansen får vara på plan FÖRE matchen. Så kan spelarna se på när dessa slåss tills bara en står upp. Han vann. :)

Det går inte att lösa så länge det finns rivalitet om vad som helst. Var likadant redan under antikens rom, kommer att fortgå sålänge det finns 2 som har olika åsikter. :yoparty

Ähh, dags att införa gladiatorspelen igen, fast på gängnivå..
använd arenorna till allmäna slagsmål å ta betalt för spektaklet. De som överlever får använda pengarna till eftervård. Efter ett år eller så är det inte många som vil slåss längre....:rolleyes:

Men hur tycker du att det verkar fungera idag?

Jag tycker det funkar väldigt bra. Förutom en artikel i aftonbladet har jag aldrig hört talas om att föräldrar har gett sig på en domare eller tvärtom.. Svordomar o.s.v. har jag hört men inte handgripligheter på en fotbollsmatch..

Du får gärna berätta hur många misshandlade dommare du stött på isamband med ungdomsidrotten..

Och du får gärna redovisa de skrämmande antal "oskyldiga familjer" som utsats för hulliganvåld... Jag har mig veterligen aldrig hört talas om någon som är med barnen på fotboll och får stryk av hulliganer. Hulliganerna slåss utanför arenorna, mot varandra.

När det gäller krogarna slås oskyldiga ner VARJE KVÄLL...

Jag vet inte vilken verklighet du lever i men den verkar uppenbarligen inte vara densamma som övriga.
Gissningsvis har du lagt taggtråd under sängen och rörelsedetektorer under sängen och garderoben för att slippa problemet med troll och andra monster som gömmer sig där....

Back