Får inte ha hojen utanför mitt hem!!!

Vägra vurpa

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2003
Hoj
Fireblade 929 -01
Får ej ha hojen utanför mitt eget hem!!

Träffade min hyresvärd igår och frågade rent spontant vart jag kunde ha hojen i sommar, jag föreslog altanen för honom.
Då säger han så här: Njaaeee, vet inte om du får ha den där, du vet, det kan bli avundsjuka på den. Jag bara: Va?? Vad fan menar du?
Nää, grannarna kan bli störda på den sa han.... Jag tänkte först att han bara skämtar med mig. Så jag säger till honom att: Ok, jag ställer den på gångbanan mot väggen utanför mitt kök så jag har uppsikt över den. Njaaaeeee, säger han då. Du kanske kan ställa den där borta, och så pekar han på en liten plats typ 100 meter från mitt hem. Är detta sjukt eller vad??
Jag menar vad fan är det frågan om, när hyresvärden säger att grannarna blir avundsjuka....Jag har väl för f-n kämpat för att fixa körkort och hoj. Så vad gör man????

Skit i honom, vad ska han göra, vräka dig!?? Knappast ett giltigt skäl, eller?

Är det din altan så kan dom ju inte säga nått... Skumt de där :va

HAHAHAHHA :D Ställ den var du vill, han kan inte säga ett skit.
Förutsätter att altanen tillhör din lya och därmed så betalar du hyra för även den ju. Då har du rätt att ställa vad fan du så önskar på den utan att han kan göra ett skit.... :fatta!

Pryla honom, ställ hojen var fan du vill o pryla honom igen.

Säger han nåt - pryla honom :)

Exakt!!!
Jag misstänker att det är hyresvärden som är avundsjuk, hahaha på en cbr 600 -91, det är så man dör av skratt!!!

Eftersom jag bor i radhus så har jag från gångbanan till min altan en gräsplätt emellan på ca 1 meter. Om jag kör över den plätten varje dag kan jag förstå att jag får klagomål, men jag ska ju kunna ha min egen hoj utanför tycker man.

Va fan, en granne har ju en gammal trampmoppe utanför, samma sak där.
Blir förbannan på sånt här!!

He he! Det kanske är grannen med trampmoppe som blir avundsjuk. :hihi

Ställ den på altanen. Du betalar för den också, gnäller dom på att gräsmattan blir sliten så är det väl bara att fixa isf, kan inte kosta mycket med en bit gräsmatta.

Pellert skrev:
Ställ den på altanen. Du betalar för den också, gnäller dom på att gräsmattan blir sliten så är det väl bara att fixa isf, kan inte kosta mycket med en bit gräsmatta.

Eller slänga ut några gångplattor.... :tummenupp

Skaffa ett kapell så slipper de se den.. Visserligen tycker jag inte du ska behöva göra det om du inte vill...

Själv hade jag min hoj på cykelparkeringen ett tag och fick bara positiva "pikar" från hyresvärden, han tyckte att det så coolt ut och blev intresserad...

Som nämnt ovan, du har betalt hyra för altanen och då får du ha vad fan du vill där. PUNKT SLUT

Det finns ju en del nackdelar med att ha hojen stående framme sådär, så varför inte försöka hitta ett garage? Då har du slagit minst två flugor i en smäll...

Eftersom jag själv inte har mitt garage i anslutning till bostaden så brukade jag slarva ibland och ställa hojen nere i källaren. Men det blev klagomål på att det luktade soppa i trapphuset tydligen. Jag kände aldrig nåt men man kanske är skadad. Dessutom är det inte tillåtet av brandsäkerhetsskäl så det var bara att gilla läget.

Last edited:
Så här är det att där jag bor så finns typ inga garage förutom dom som bor i villor. Litet samhälle utanför staden alltså.

Men börjar fundera starkt på att ställa den i morsans garage. Hon bor 2 km längre bort, lite jobbigt att gå ända dit så fort man ska köra men helt klart säkrare.

Men jag har en annan tanke också: nämligen att bygga ett stort jävla staket och gränsa av min altan så det inte är så öppet. Och skaffa ett kapell + larm, då står ju hojen rätt bra ändå, när man ska ha grillfester och kul i sommar.

Prata med dom närmaste grannarna och fråga om dom blir störda av att du ställer din hoj på din egen altan. Lägg upp samtalet med betoning på att du naturligtvis inte kommer att stå och tokvarva där utan att du typ rullar dit den. Då är nog saken ur världen.

Hyresvärdar suger rejält! :dummer

Skaffa egen kåk med egen tomt. Då kan du parka bågen vart fan du vill på tomten.
Det gör jag. Det händer att jag efter en åktur ställer hojen på gräsmattan vid altanen bara för att jag ska kunna titta på den, när jag tar en kall pilsner. :fyllisar

Han har en poäng dock, svårt att ha sakerna ifred så försök att inte ställa den alltför ostrategiskt. Men det låter onekligen skumt som han formulerade det...

Skaffade själv motvilligt garage i somras efter skadegörelse på min :(

trams, all diskussioner med hyresvärd sker endast i skriftlig form via advokat eller ombud.

Alla uttalanden från hyresvärdens sida räknas alltså endast då de framförts till dig i skriftlig form med kvittens på mottagande.

Sammanfattningsvis:

Skit i hyresvärden, när gjorde han DIG en tjänst senast? :D

Ahh! Ta in den vetja! Så slipper du gnäll! I ett radhus finns väl plats?
Jag menar får min plats i min etta så.. :tummenupp

Vägra vurpa skrev:
Får ej ha hojen utanför mitt eget hem!!

Träffade min hyresvärd igår och frågade rent spontant vart jag kunde ha hojen i sommar, jag föreslog altanen för honom.
Då säger han så här: Njaaeee, vet inte om du får ha den där, du vet, det kan bli avundsjuka på den. Jag bara: Va?? Vad fan menar du?
Nää, grannarna kan bli störda på den sa han.... Jag tänkte först att han bara skämtar med mig. Så jag säger till honom att: Ok, jag ställer den på gångbanan mot väggen utanför mitt kök så jag har uppsikt över den. Njaaaeeee, säger han då. Du kanske kan ställa den där borta, och så pekar han på en liten plats typ 100 meter från mitt hem. Är detta sjukt eller vad??
Jag menar vad fan är det frågan om, när hyresvärden säger att grannarna blir avundsjuka....Jag har väl för f-n kämpat för att fixa körkort och hoj. Så vad gör man????

Bifogat

• gixxern.jpg
    gixxern.jpg
    59.1 KB · Visningar: 258
Bråka inte för mycket med värden, har han sagt nej så kan det bli ett giltigt skäl till vräkning, läs kontraktet och se vad som är tillåtet innan du gör nått dumt.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!