Får inte ha hojen utanför mitt hem!!!

Åberg skrev:
Jag blev lika j-a förbannad ifjol när jag fick en p-bot på min egen parkeringsplats...för att framhjulet stack en decimeter utanför linjen. 200 spänn och ändå så har jag första platsen, så det enda som 'är bredvid hojen är ett j-a område där det är tänkt att man ska piska mattor, men ställningen som står där upptar typ en fjärdedel av den streckade ytan....så dom hade behövt fyra piskställningar för att störas av en dec ZX-12R - framhjul Skrev brev till Car Park eller vadf-n dom nu hette, men dom sa bara att botfällaren hade gjort en´personlig bedömning. 200 spänn var väl inte hela världen men vaff-n, jag BETALAR ju för platsen. (har i o f s både bilen och hojen på den, men det ska väl dom skita i) :D

Car Park och liknande parkeringsbolag är helt sanslösa, går inte att prata med dem alls! :huvet Ser jag en sån där jävla nisse med deras logga på jackan så försöker jag köra på honom och låtsas att jag inte ser honom! :död

Jag hade rullat fram min hoj från cykelstället och ställt den utanför porten för att tvätta den, var uppe i lägenheten och plocka med lite verktyg för att spänna kedjan, tog fram avfettning och trasor å sånt, kommer ner, börjar tvätta, kommer efter en stund upp till instrumenteringen och ser en pappersbit inkilad vid varvräknaren. Blir naturligtvis tokförbannad :mad: när det är 300 kr i böter för felparkering skriven för 15 min sen. :gnissla

Några grannar var ute och skulle grilla denna fina sommardag och de satt max 10 meter bort och ingen hade sett nåt. Parkeringsgubben måste alltså ha suttit i bilen ute på vägen och skrivit lappen. Hade tyvärr ställt hojen så reg plåten syndes från vägen mellan husen. (gör jag aldrig om, eller snarare, jag har ingen reg skylt på längre av flera anledningar =) Sen måste det lilla aset ha smugit fram och tryckt dit böteslappen på några sekunder eftersom ingen märkt nåt. Hade liksom räckt att han frågat nån av de 10 pers som var i närheten om hojen stått där länge så hade de berättat för honom att jag bodde precis där och skulle tvätta den. :kocko (Jag hade pratat med grannarna när jag rulla fram den)

Ringde Car Park å fråga vad fan det var frågan om, fick samma spydiga svar som du att den som satt bötern gjort den bedömningen. Frågade hur man gjorde för att överklaga. "går inte" säger idioten. Nu börjar jag tröttna och frågar om det finns nån chef eller överordnad på det där stället. Får till svar att "hehe, det är jag som är chef så det kan du ju försöka med..hehe" :huvet

Hade jag haft möjlighet att få tag i den idioten då så hade jag nog gjort nåt dumt.... :machinegu Ber istället honom fara åt helvete och slänger på luren.

Ringer värden, alltså HSB som äger husen här och berättar hur det ligger till och eftersom det är de som gett Car Park uppdraget att hålla ordning på parkeringen och ge böter så är det de som bestämmer. Så de sa åt mig att skicka in böteslappen till dem så sen var det ur världen. :Bugar

Alltså, som tips till alla ni som får böter av parkeringsbolag, det är ingen idé att prata med dem, prata med dem som gett ut uppdraget åt dem, beställaren.!!

Hur gick det för dig Åberg, betala du?

Härmed vill jag ansluta mig till ADHD så det blir lite liv i luckan så att säga. Hur gör jag för att "joina" klubben??

Jag har ingen hemförsäkring sen jag drog mig ur facket, men isåfall blir det nog If enbart för att den får stå inomhus.

Förresten Krueger och Åberg, det är ju skandal. Hatar parkeringsvakter när dom gör såna onödiga ingripanden...

Har en skitsjysst husvärd frågade lite snällt om jag kunde ställa ner hojjen i cykelkällaren och han tyckte det inte gjorde nåt det är ju ändå en cykel fast med motor tyckte han. Enda kravet var att lägga nåt under så det inte droppade på smegma på golvet och inte luktade så mycket soppa :tummenupp

OLJEKYLD GSXR skrev:
Bråka inte för mycket med värden, har han sagt nej så kan det bli ett giltigt skäl till vräkning, läs kontraktet och se vad som är tillåtet innan du gör nått dumt.

extremt smart svar...

ställde min grabbs gocart på altanen efter ja snackat med värden om det va okej.. Han sa "helst inte".. men ja tänkte skit samma han kan ju inget göra..
BOY hade ja fel.. om man läste kontraktet så stod där, att om jag skulle inneha motordrivna fordon "på parkering eller i fastigheten" så skulle ja betala garaget eller parkerings hyran. ( OBS min lägenhet verkar ha klassats som garage ) vilket ja hade missat.. slutade me att ja fick flytta där ifrån efter AAAAAASSSSSSS mycke bråk me alla instanser,..
Slutsats läs kontraktet innan du bråkar med värden..

HBmanneN skrev:
extremt smart svar...

ställde min grabbs gocart på altanen efter ja snackat med värden om det va okej.. Han sa "helst inte".. men ja tänkte skit samma han kan ju inget göra..
BOY hade ja fel.. om man läste kontraktet så stod där, att om jag skulle inneha motordrivna fordon "på parkering eller i fastigheten" så skulle ja betala garaget eller parkerings hyran. ( OBS min lägenhet verkar ha klassats som garage ) vilket ja hade missat.. slutade me att ja fick flytta där ifrån efter AAAAAASSSSSSS mycke bråk me alla instanser,..
Slutsats läs kontraktet innan du bråkar med värden..

Det där låter ju helt sjukt, svårt att tro att du verkligen blev vräkt bara pga att du hade en go-cart på altanen. Var det inte något annat som spela in också? Vad menar du med "alla instanser"? Var det upp i tingsrätt eller? Hade du ett första hands kontrakt på en hyresrätt?

Exakt, det enda jag vill är ju att kunna se hojen från fönstret och att ha den nära till hands, den betyder allt för mig, den är min brud så att säga!!

Hur fan kan grannarna klaga på en mc?? Jag menar, ljudet kan jag förstå, men just att den bara står där, det är fan ingen som tvingar dom att titta påp hojen heller!!?!!

Eller så sa vice-värden helt enkelt bara så för att han själv inte har hoj!

Meh....ställ hojjen på altanen o häng på en skylt som säger: "Krockad rostig moppe som inte är mycket att vara avundsjuk på grannjävlar!" Borde funka :fyllisar

Kolla först vad det är för regler som gäller ang brand skydd mm (iom att du har bensin i tanken) Om du har rätten på din sida så skit i honom fulständigt.
Blir så jäkla trött på folk som försöker utnytja sin makt :huvet

Vägra vurpa skrev:
Får ej ha hojen utanför mitt eget hem!!

Träffade min hyresvärd igår och frågade rent spontant vart jag kunde ha hojen i sommar, jag föreslog altanen för honom.
Då säger han så här: Njaaeee, vet inte om du får ha den där, du vet, det kan bli avundsjuka på den. Jag bara: Va?? Vad fan menar du?
Nää, grannarna kan bli störda på den sa han.... Jag tänkte först att han bara skämtar med mig. Så jag säger till honom att: Ok, jag ställer den på gångbanan mot väggen utanför mitt kök så jag har uppsikt över den. Njaaaeeee, säger han då. Du kanske kan ställa den där borta, och så pekar han på en liten plats typ 100 meter från mitt hem. Är detta sjukt eller vad??
Jag menar vad fan är det frågan om, när hyresvärden säger att grannarna blir avundsjuka....Jag har väl för f-n kämpat för att fixa körkort och hoj. Så vad gör man????

Gör som jag , ställ in den i vardagsrummet :yoparty

Bifogat

• Min inomhus.jpg
    Min inomhus.jpg
    8.8 KB · Visningar: 69
Någon som har sin hoj står på innergården ?
Jag har tänkt ha min cykel stå där när jag köpt den. Mitt hur är byggt i en fyrkant, så man kommer bara in på gården om man kan portkoden (jag bor över gården, så jag går in igenom ett hus, över gården och in i nästa för att komma hem). Iofs så måste jag baxa mc'n genom första huset först, men ändå ...väl inne på gården så står den ju ganska säkert.
Vet inte om jag ska fråga ordföranden i föreningen om det är ok eller om jag bara ska ställa den där och se om dom bryr sig eller inte. Innergården är inte jättestor, men den är inte liten heller.
Nå, någon som har innergård och snäll ordförande i föreningen ?

Mang0 skrev:
Någon som har sin hoj står på innergården ?
Jag har tänkt ha min cykel stå där när jag köpt den. Mitt hur är byggt i en fyrkant, så man kommer bara in på gården om man kan portkoden (jag bor över gården, så jag går in igenom ett hus, över gården och in i nästa för att komma hem). Iofs så måste jag baxa mc'n genom första huset först, men ändå ...väl inne på gården så står den ju ganska säkert.
Vet inte om jag ska fråga ordföranden i föreningen om det är ok eller om jag bara ska ställa den där och se om dom bryr sig eller inte. Innergården är inte jättestor, men den är inte liten heller.
Nå, någon som har innergård och snäll ordförande i föreningen ?

Det där kan bli problem med tanke på brand risken. Jag gjorde samma här hemma innan jag fick reda på att man kan bli ersättnings skyldig om man står x antal meter från en hus vägg eller om man står ivägen på en "brand gata" mm :)

bebbe skrev:
Det där kan bli problem med tanke på brand risken. Jag gjorde samma här hemma innan jag fick reda på att man kan bli ersättnings skyldig om man står x antal meter från en hus vägg eller om man står ivägen på en "brand gata" mm :)

Ok, ska prata lite med ordföranden och ringa runt och leta lite garage som finns i krokarna. Ni som har i garage, hyr ni en hel p-plats ?
Det räcker ju egentligen med 3kvm så länge den står bakom lås å bom under tak. Någon som kanske har tips på garage i närheten av katarina kyrka ? ...det vimlar väl inte direkt av dom...

Texas skrev:
Om man inte frågar, så har man ju inte fått ett nej!

Det är klart. Men man måste ju tänka på grannsämjan ;)
Förra veckan satt det en lapp på porten "Du som har skor med klackar och går ner för trappen varje morgon klockan 07:00, kan du sluta med det. Det finns faktiskt folk som försöker sova !!!" ...på den nivån ligger det i min trappuppgång. :banana

Notera, det är inte jag som går med klackskor ;) ...och jag bor även på nedre botten.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!