Kreuger
Team CaWalli Kawasaki Superbike
Åberg skrev:Jag blev lika j-a förbannad ifjol när jag fick en p-bot på min egen parkeringsplats...för att framhjulet stack en decimeter utanför linjen. 200 spänn och ändå så har jag första platsen, så det enda som 'är bredvid hojen är ett j-a område där det är tänkt att man ska piska mattor, men ställningen som står där upptar typ en fjärdedel av den streckade ytan....så dom hade behövt fyra piskställningar för att störas av en dec ZX-12R - framhjul Skrev brev till Car Park eller vadf-n dom nu hette, men dom sa bara att botfällaren hade gjort en´personlig bedömning. 200 spänn var väl inte hela världen men vaff-n, jag BETALAR ju för platsen. (har i o f s både bilen och hojen på den, men det ska väl dom skita i)![]()
Car Park och liknande parkeringsbolag är helt sanslösa, går inte att prata med dem alls!

Jag hade rullat fram min hoj från cykelstället och ställt den utanför porten för att tvätta den, var uppe i lägenheten och plocka med lite verktyg för att spänna kedjan, tog fram avfettning och trasor å sånt, kommer ner, börjar tvätta, kommer efter en stund upp till instrumenteringen och ser en pappersbit inkilad vid varvräknaren. Blir naturligtvis tokförbannad

Några grannar var ute och skulle grilla denna fina sommardag och de satt max 10 meter bort och ingen hade sett nåt. Parkeringsgubben måste alltså ha suttit i bilen ute på vägen och skrivit lappen. Hade tyvärr ställt hojen så reg plåten syndes från vägen mellan husen. (gör jag aldrig om, eller snarare, jag har ingen reg skylt på längre av flera anledningar =) Sen måste det lilla aset ha smugit fram och tryckt dit böteslappen på några sekunder eftersom ingen märkt nåt. Hade liksom räckt att han frågat nån av de 10 pers som var i närheten om hojen stått där länge så hade de berättat för honom att jag bodde precis där och skulle tvätta den. :kocko (Jag hade pratat med grannarna när jag rulla fram den)
Ringde Car Park å fråga vad fan det var frågan om, fick samma spydiga svar som du att den som satt bötern gjort den bedömningen. Frågade hur man gjorde för att överklaga. "går inte" säger idioten. Nu börjar jag tröttna och frågar om det finns nån chef eller överordnad på det där stället. Får till svar att "hehe, det är jag som är chef så det kan du ju försöka med..hehe"

Hade jag haft möjlighet att få tag i den idioten då så hade jag nog gjort nåt dumt....

Ringer värden, alltså HSB som äger husen här och berättar hur det ligger till och eftersom det är de som gett Car Park uppdraget att hålla ordning på parkeringen och ge böter så är det de som bestämmer. Så de sa åt mig att skicka in böteslappen till dem så sen var det ur världen.

Alltså, som tips till alla ni som får böter av parkeringsbolag, det är ingen idé att prata med dem, prata med dem som gett ut uppdraget åt dem, beställaren.!!
Hur gick det för dig Åberg, betala du?