Får inte ha hojen utanför mitt hem!!!

Aaahh, grymt!! Den skulle faktiskt platsa rätt bra i mitt vardagsrum. Inga problem att få in den eftersom man har markplan. Hur är det med bensinångor och skit? Måste lukta rejält efter en hårdkörning..

Nämen, den SKA stå på min altan, inget snack. Jag kommer gå vidare med detta annars till högre makter.

Vägra vurpa skrev:
Aaahh, grymt!! Den skulle faktiskt platsa rätt bra i mitt vardagsrum. Inga problem att få in den eftersom man har markplan. Hur är det med bensinångor och skit? Måste lukta rejält efter en hårdkörning..

Nämen, den SKA stå på min altan, inget snack. Jag kommer gå vidare med detta annars till högre makter.

Det är rätt!!!! :tummenupp Stå på dig mot förtryckare...

Vill inte vara en glädje dödare... Men det KAN vara så att det finns regler om var du får ha hojen, är tex ganska säker på att du INTE får ha hojen i lägenheten pga brand risk och sånt...
Så kolla upp noggrant med hyresgästföreningen innan du börjar kriga med värden...
Jag skulle dock ha min hoj inne om det bara gick...

Ok, nu är det så här, en kompis säger att han som sa det till mig (en ung kille) inte är den riktiga värden. Jag är alltså nyinflyttad här men min riktiga hyresvärd ska visst vara över 50 år, och det var definitivt inte killen som jag pratade med.

Jag återkommer med vidare detaljer ang detta!

tjenare grabben!!! ta in hojen då det har jag jäkligt fin prydnad och man har bra koll på den så den inte blir stulen så gör som mej ta in den så kan inte den där gubb fan se hojen heller!!!! stå på dig för fan

Det är mycket man får om man inte frågar....

Jag har gjort en liten plats i ena hörnet av ett cykelställ med tak utanför min port, slängde bort några cyklar och så vipps så hade man MC parkering! Sånna där saker ska man inte fråga om, precis som någon skrev innan så får den personen du frågar bara en känsla av makt att kunna säga nej och gör det bara för att demonstrera den makten (enkel psykologi)

Om man istället bara börjar göra så att man parkerar där man vill så blir det antagligen inte något problem. Blir det ändå diskussion så klargör man bara att nu är det såhär, punkt slut. Gäller det din egen altan så säger man bara åt dem att inte bry sig så jävla mycket å hålla käft. (detta förutsätter förstås att du inte har någon anledning att vara kompis med personerna som klagar, men det har man sällan)

Vägra vurpa skrev:
Ok, nu är det så här, en kompis säger att han som sa det till mig (en ung kille) inte är den riktiga värden. Jag är alltså nyinflyttad här men min riktiga hyresvärd ska visst vara över 50 år, och det var definitivt inte killen som jag pratade med.

Bara en detalj. Hyresvärden är inte en person. Det är bolaget/organisationen som hyr ut lägenheterna som är hyresvärd. Sedan har de ju en eller fler anställda med mer eller mindre befogenheter att /tycka till/.

Vägra vurpa skrev:

Skum person, var det han som började prata med dig och presenterade sig som hyresvärd?
Troligen är du utsatt för en internationell motorcykelhatarkonspiration, för säkerhets skull bör du tillfångata alla som utger sig för att vara hyresvärd och förhöra dom ordentligt under mild tortyr.

Micke_Lindstrom skrev:
Skum person, var det han som började prata med dig och presenterade sig som hyresvärd?
Troligen är du utsatt för en internationell motorcykelhatarkonspiration, för säkerhets skull bör du tillfångata alla som utger sig för att vara hyresvärd och förhöra dom ordentligt under mild tortyr.

*skrattar*

Underbart förslag!! :tummenupp :D :yoparty

Fråga grannarna, tycker de att det är Ok så berätta det för värden så kanske han ändrar sig :)

Hahaha, vilka sköna svar som kommit!!

Nu är det slut med Mr Nice guy!

Som sagt, den kommer pryda min altan i sommar, väntar på att kompisen ska ta körkort, han bor 3 dörrar bort. Då blir det 2 motorcyklar ståendes!!!

Nä, nu gör jag som jag vill, kommer det klagomål så tar jag det då.

No more mr Nice guy!!

Vägra vurpa skrev:
Får ej ha hojen utanför mitt eget hem!!

Träffade min hyresvärd igår och frågade rent spontant vart jag kunde ha hojen i sommar, jag föreslog altanen för honom.
Då säger han så här: Njaaeee, vet inte om du får ha den där, du vet, det kan bli avundsjuka på den. Jag bara: Va?? Vad fan menar du?
Nää, grannarna kan bli störda på den sa han.... Jag tänkte först att han bara skämtar med mig. Så jag säger till honom att: Ok, jag ställer den på gångbanan mot väggen utanför mitt kök så jag har uppsikt över den. Njaaaeeee, säger han då. Du kanske kan ställa den där borta, och så pekar han på en liten plats typ 100 meter från mitt hem. Är detta sjukt eller vad??
Jag menar vad fan är det frågan om, när hyresvärden säger att grannarna blir avundsjuka....Jag har väl för f-n kämpat för att fixa körkort och hoj. Så vad gör man????

lösningen.. vi kör dit hela ADHD gänget å gasar till åtav bara helvete!!!! mitt i natten också :4skrika burnar å jävlas MITT PÅ ALTANEN!!! :kocko :eek: :skrämd

ok, kanske inte löser nåt men det vore jävligt kul :tungan

sven666 skrev:
lösningen.. vi kör dit hela ADHD gänget å gasar till åtav bara helvete!!!! mitt i natten också :4skrika burnar å jävlas MITT PÅ ALTANEN!!! :kocko :eek: :skrämd

ok, kanske inte löser nåt men det vore jävligt kul :tungan

säg till att du kommer ha ca 20-30 mc gäster som bor hos dig över sommaren så det kommer bli lite liv i luckan men det är ju bara sommar en gång om året, jävla gubbe !! som sagt fråga faan aldrig om nåt nångång det har jag lärt mig

Jag blev lika j-a förbannad ifjol när jag fick en p-bot på min egen parkeringsplats...för att framhjulet stack en decimeter utanför linjen. 200 spänn och ändå så har jag första platsen, så det enda som 'är bredvid hojen är ett j-a område där det är tänkt att man ska piska mattor, men ställningen som står där upptar typ en fjärdedel av den streckade ytan....så dom hade behövt fyra piskställningar för att störas av en dec ZX-12R - framhjul :mad:

Skrev brev till Car Park eller vadf-n dom nu hette, men dom sa bara att botfällaren hade gjort en´personlig bedömning. 200 spänn var väl inte hela världen men vaff-n, jag BETALAR ju för platsen. (har i o f s både bilen och hojen på den, men det ska väl dom skita i) :D

Vardagsrummet !

Jag har min Ducce i vardagsrummet o eu-moppen på balkongen.

ingen som klagar.

Det hjälper att ha stor hiss !

Man ska inte fråga så mycket. :huvet

Bättre att handla !

//Anders

Jag kollade med if (där jag har hemförsäkringen) angående att ställa hojen inomhus, enligt dem fanns det inget problem med detta och hojen behöde inte vara torr eller ha tömd tank....

TL Johan skrev:
Hyresvärdar suger rejält! :dummer

Skaffa egen kåk med egen tomt. Då kan du parka bågen vart fan du vill på tomten.
Det gör jag. Det händer att jag efter en åktur ställer hojen på gräsmattan vid altanen bara för att jag ska kunna titta på den, när jag tar en kall pilsner. :fyllisar

Då kan man dessuton köra "helikoptern" utanför på morgonen när man vaknat.

Tömd tank..

lollepop skrev:
Jag kollade med if (där jag har hemförsäkringen) angående att ställa hojen inomhus, enligt dem fanns det inget problem med detta och hojen behöde inte vara torr eller ha tömd tank....

Är det inte max 5 liter bensin som gäller??..

Fö så gnäller mina grannar över min bil i garaget, som står på min plats som jag betalar för.
Vad är "felet" då?? Jo jag har inte använt bilen på ett bra tag...:kocko

Så småningom vänjer man sig vid "j-a skitbil", "dra åt h-e" och likn skrivet i dammet..:D

Last edited:
Men han sa att "pga möjlig avundsjuka kan den inte stå på altanen". Men om du skaffar en cool grill och ställer på altanen då? Den kan ju oxå skapa avundsjuka så då får ju inte den heller stå där... Sämsta argumentet jag hört på länge!

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!