Färre förare i 125/250 GP?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Precis, och det är ju fler som är unga och har framtiden för sig. Fyll på med fullvuxna, minst sagt, karlar som Torkel så blir det en trevlig klass.
Det är ju 250R som brandskattats värst sedan ifjol. Nico, Cajback, Mårtensson och Oscar är ju inga långsamma gubbar som undertecknad så jag känenr inte att man fyller luckan riktigt. :hihi

Det är ju 250R som brandskattats värst sedan ifjol. Nico, Cajback, Mårtensson och Oscar är ju inga långsamma gubbar som undertecknad så jag känenr inte att man fyller luckan riktigt. :hihi

Jorå, Du, Teddy och Peter, sedan att den inte går lika fort som ovan nämnda men det kan ju vara nog underhållande..................

2938646 Jorå, Du, Teddy och Peter, sedan att den inte går lika fort som ovan nämnda men det kan ju vara nog underhållande..................
Underhållande på samma sätt som david Brent i The Office, så där pinsamt att man börjar skruva på sig. :hihi

Måste bara få inflika att det är lika kul att skruva på en 125'a som det är att köra den. Och då är det snorkul att köra den! :D
Den är liksom gjord för två saker: köras schweinigt hårt på bana och skruvas med däremellan. Inget annat.
Sen att däcken håller hela säsongen är ju bara en bonus. (Jag ska banne mig prova, de har gått en racehelg innan jag köpte hojen, därefter 3 dagar i Brno och 4 dagar i Anderstorp och är fortfarande superfina!)
125R är mycket roligare än jag hade trott och passar perfekt på Sveriges s.k Mickey Mouse banor som inte riktigt snittar på 160 km/h som utomlands...

Sen vill jag ju gärna se att alla som köper racer verkligen kör med dem i race också och inte bara mysmekar i lugn och ro, det bidrar inte direkt till att göra klassen större på racen vilket ju behövs för att den inte ska riskera utfasning. Detta gäller givetvis alla klasser.
Så ställ upp och kööööööör, A+B är ju tillåtet så det finns inga ursäkter! :tummenupp

Egentligen finns det inga ursäkter för mig men väl förklaringar, tre barn varav två på 10 månader, nytt jobb och nytt hus är väl de tre främsta. Tyvärr blir det inget LMS för mig. :(

Egentligen finns det inga ursäkter för mig men väl förklaringar, tre barn varav två på 10 månader, nytt jobb och nytt hus är väl de tre främsta. Tyvärr blir det inget LMS för mig. :(
Helt ok ursäkter tycker jag! Neutral då? :D

Helt ok ursäkter tycker jag! Neutral då? :D

Jag har inte riktigt Gustavs problem då. :rolleyes: Men de som är överlägsna brukar säga att de har svårt med motivationen, hur är det då när man är sämst? Att inte ha någon att rejsa med alls ens om näst sista platsen? Att riskera att bli svartflaggad för att inte vara i vägen för de andra?

Jag skulle gärna köra full säsong men jag är för långt ifrån de övriga. Hade inte Teddy kommit sist i ett SM? Han kör om mig som ett möte på Sviestad.

Det är inte lätt, framför allt inte kul, att vara sämst på det man tycker är allra roligast. :huvet

Hade inte Teddy kommit sist i ett SM? Han kör om mig som ett möte på Sviestad.

Jag låg som en mittenvagn i 250 SP 2003 och sadlade om till 250R 2004. Det var naivt av mig att tro att jag som en medelgod B-förare i 250 SP skulle ha någonting att hämta i 205R på en tio år gammal hoj i standardutförande, 250R som i praktiken är en renodlad A-förarklass med några av Sveriges absolut bästa förare på de värst trimmade hojarna som går att uppbringa. Jag gjorde premiär och sorti på en och samma gång i och med SM-deltävlingen på Sviestad 2004, Att komma sist kändes faktiskt uruselt, kass, skit, piss och pest. Jag inledde min tävlingskarriär som 29-årig oskuld på bana och körde mig snabbare under tre säsonger, för vadå? Bara för bli förbiblåst som av ett TGV-tåg på Sviestad? Knappast. Jag hade redan gjort mina hundår och svalt min beskärda del av förnedringar utan att göra sura grimaser. Jag vet flera andra som gjort samma resa och fått samma aha-upplevelse. Det ÄR hårdare i A-klasserna, framförallt materiellt. Om man kör racing på en skosnöresbudget och tänker glida runt mitt i fältet på en en A-klass så ska man banne mig vara en naturtalang, som AKO eller Nyteknik. Om man bara är normalbegåvad och har gjort alla sina obligatoriska bli-snabb-varv på banan och ska köra A-klass bör man gå hela vägen ut och ha bästa-allt. Ny hoj, nya däck, nytt allt.

Jag vill inte vara någon festförstörare men du har det nog roligare på B-racet.

Tycker Teddy resonerar lite fel iaf, för han har fått upp farten bra mycket bättre än sin första sm-tävling på sviestad.
250r klassen är för alla som kör riktiga racers, a+b, är man långsam får man bara se till att hålla undan för de som är snabbare.
Dessutom var inte alla av de sepesnabba a-förarna du pratar om, särskilt mycket snabbare sina första tävlingar än Teddy är på sviestad nu. D.v.s du kan vara draghjälp åt en up'n'coming förare.. Dessutom kommer man en dag hitta det där underbara flytet på racern, och prestera ganska godkända tider trots allt.
Jag blev efter mycket tragglande nästan lika snabb som de där med talang körde sina första race på sviestad ;)

Teddy var inte långsammast på SM:et 2004. Det var jag, även om jag inte var sist förrän på andra varvet. :D
oFFkeFF har rätt.
Teddys kvaltid från LMS B-racet ifjol hade satt honom på en 16:e tid på SM:et med fyra andra förare bakom honom.
Teddy har farten för SM. :fakta
Åtminstone på Sviestad. Dessutom ska Per Träff köra och då är de fler som tampas. Jag önskar jag kunde köra men det går inte.

Sen vill jag ju gärna se att alla som köper racer verkligen kör med dem i race också och inte bara mysmekar i lugn och ro, det bidrar inte direkt till att göra klassen större på racen vilket ju behövs för att den inte ska riskera utfasning. Detta gäller givetvis alla klasser.
Så ställ upp och kööööööör, A+B är ju tillåtet så det finns inga ursäkter! :tummenupp

Det tycker jag med, det är mycket snack och lite verkstad på vissa. No offense, men racerklasserna behöver allt folk de kan få och kunde jag köra med Yamahan förra året så ska det gå att köra lite vad som helst. Man gör det man kan med det man har. Så ställ upp nu och kööööööör :).

125R är nu 20 anmälda till LMS. SBK är 17 st.

20 gubbar, det skall bli ball. Det känns som klassen växer:) .

Last edited:
Knappast 20 gubbar. Snarare fyra gubbar, två unga tjejer och 14 unga killar. Vilket ju är ännu ballare. ;)

Det tycker jag med, det är mycket snack och lite verkstad på vissa. No offense, men racerklasserna behöver allt folk de kan få och kunde jag köra med Yamahan förra året så ska det gå att köra lite vad som helst. Man gör det man kan med det man har. Så ställ upp nu och kööööööör :).

Dessutom kördes din yamaha av den hårdaste killen någonsin(även om han inte var snabbast). En kille som alltid tog sig till banan även om han var tvungen att stanna och spy 20 gånger på 14 mil på vägen till racet.
Kommer alltid minnas den Yamman och Öjje som körde den :rock

Varför var han tvungen att spy 20 gånger på 14 mil? :va

Han hade en väldigt allvarlig diabetes. Till slut kunde han inte köra längre för att han var så trött. Till slut höll inte kroppen för ett vanligt liv ens, och han gick bort i höstas :(
Men det var han som fick in mig på spåret och köra rr igen, hängde på honom som meck innan jag själv skaffade min första racer. Men gladare/roligare/finurligare kille trots alla sina problem alltid försökte ta sig till racen och köra dem har jag nog inte träffat.

.

...snaaaaart! maste bara fa prova lite forst :)

Han hade en väldigt allvarlig diabetes. Till slut kunde han inte köra längre för att han var så trött. Till slut höll inte kroppen för ett vanligt liv ens, och han gick bort i höstas :(
Men det var han som fick in mig på spåret och köra rr igen, hängde på honom som meck innan jag själv skaffade min första racer. Men gladare/roligare/finurligare kille trots alla sina problem alltid försökte ta sig till racen och köra dem har jag nog inte träffat.

Neeej!

Fyfan vad trist att höra....nu blev jag riktigt ledsen.

Det var många telefonsamtal och frågor i depån han fick stå ut med från min sida. Alltid med ett brinnande intresse att hjälpa till och med en enorm passion för tvåtaktsracers, han vakade över sin gamla Yamaha när jag hade den som violinmästaren som lämnar över sin Stradivarius till eleven. Man märkte hur mycket han led av sin åkomma egentligen men han var ändå en riktigt glad skit utåt.

Jag kommer aldrig att glömma honom och det är en ära att ha kört hans hoj.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...