Fälgtejp - satans påfund?

5-56/WD40 är bra lösningsmedel, men problemet är att få det att lyckas krypa in under en så jädrans tight häftad yta. Ska prova förstås, men annars lutar det åt att lacka över o låtsas som det snöar..

Ja, det är satans påfund. Det är så innihelvete fult.
Har liknande problem på min gasgas. Nån tidigare ägare som slängt på massa fula dekaler som efter några år antagligen torkat, så de spricker sönder i flagor när jag försöker få bort det. Fyvärr har inte limmet torkat, för de sitter väldigt fast, trots att dekalerna spricker sönder.

Dekalborttagare från exvis Autodude.

Låter som TS har reflexvinyl på fälgarna. De är normalt spröda och har eländigt klister som kemikalier och värme sällan biter på pga metallinslaget.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Last edited:
Vet inte vad för klister som använts vid monteringen. Testa Biltemas Label off! Jag har tagit bort decaler på bil o mc med detta. Även etiketter på fruns syltburkar. Funkar. På syltburken fick jag spraya två gånger och sedan jobba lite med varmt vatten. På bil o mc-decaler. Spraya, vänta någon minut och sedan släpper det med hjälp av din nagel. Sen lite vanlig tvätt så syns inget. Men som sagt: beror på vilken typ av klister som använts!

Skriver under på att Biltemas Label Off fungerar.
Har fungerat för mig där T-Röd, kemiskt ren bensin och aceton gått bet.
Fick även bort några limmade GoPro-fästen på race-hojens kåpor, utan att det syns att där suttit nåt tidigare.

Jag löste problemet som en man och lackade helt sonika över hela skiten.
Eftersom tejpen sitter benhårt o vägrar släppa tillräckligt mycket för att jag ska kunna dra av den, eller ens få in något under som kan lösa limmet, tyckte jag det var en utmärkt idé att tvätta hela fälgen med T-röd och lacka om den.

Jag testade Biltemas Label off på min tank. Det satt några klibbor om blyfrisoppa.
Hände inget. Små små bitar lossnade, inte mer. Testade WD40 och ev kemiskt ren bensin. Minns inte. Funkade inte.
Garagefönen mjukade upp klibborna så de gick att dra bort i ett stycke.

Så det var ju bra att du sparade i de stålarna.

Tror att man ibland snurrar iväg i jakt på effektivitet. När det i slutändan hade vart snabbare att bara sätta igång med det man har till handa o bara nöta på. Nån aceton/t sprit o nån plastskrapa har alla hemma.

Jag fick bort mitt iallafall, satans pimpsaker som sabbar en anonym look.
Ja, jag fick nog när jag hörde en kollega säga efter han sett min hoj på stan, kalla den för "svart och orange"

Helsvart hoj med RÖDA fälgstripes. Blev leksaksutseende direkt...tog bort dem med värmepistol och multispray för klistret.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra