Expressens Linda Skugge om novemberkåsan

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Äh Skugge den tönten. Det enda hon kan skriva om är förlossningar, barn och hur det är att vara mamma. Varför bryr hon sig över huvud taget om Novemberkåsan?
 

ICEMANnen

Koi-karpar är fina fisken
Gick med
21 Feb 2004
Ort
mest hemma
Hoj
None whatsoever
Tycker lite synd om henne (skugge) hon måste ha missförstått något ?!!

var o ens fria vilja kanske ?, om jag vill göra si så gör jag si vill jag göra så osv,osv, ska väl hon skita i om jag vill lera ner mig, och sen jämföra det med barnafödande ?? hon som inte ens ville klämma ut ungen "au naturell".

Vilket klavertramp hahah....

Kinda reminds me about that guy who told chuck Norris that a roundhousekick isn't the best way to defeat someone. It was recorded as the worst mistake anyone has EVER made.
 
Last edited:

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Intressant paralell:va Varken Skugge eller Belinda Olsson skriver väl något fördelaktigt om män och värre var det väl på fittstimstiden som dom inte ens vill kännas vid idag. Så var ligger trovärdigeten i det dom skriver, när dom vänder kappan efter vinden:mad:
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Typiskt kvinnor

Nej typiskt Linda Skugge, att förstora allting till omöjliga proportioner är hennes specialitet, läste tidigare hennes lilla spalt bara för att jag fann den så otoligt komiskt att läsa om hennes ultrafeministiska tankar och garva åt att mina tjejkompisar tycker hon är patetisk när man citerar henne.

Skulle vilja höra ramaskrierna som skulle gå genom riket om en man skulle framföra en lika ultra manschauvenistisk (ujuj var tvungen googla stavning :) ) syn på livet i en av sveriges stora kvällstidningar.

Linda Skugge är ungefär lika som den där shemalen som grät om Britney Spears på youtube, ett stort skämt som skriker och skränar efter uppmärksamhet.

men men bara mina 2cent
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Nej, att kvinnor kan föda barn innebär EJ annat än att de är tvugna att tåla smärtan, de måste tollerera den, om det vore vi som födde barn hade vi klarat det lika bra.

Det har utförst tester angående smärttålighet, där vann männen i testet.

Som vanligt är det bara munväder från ingenstans, jag är så less på det där argumentet som är en ren myt, det fins stärre individuela skillnader melan personer än mellan könen.

Saningen är att hon som vanligt bara hittar på nåt ur luften, det är ju tvunget att vara så provocerande hela tiden, annars blir det en sko i arslet o ut ur krönikerna.

Expressen och Aftonbladet, är det nån som tror på vad som står i dem längre?
Jo föresten troligen, idioter tycks ju köpa skiten.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Titta på bilden av Linda Skugge , det säger väll allt om hennes text ang offroad och killar som gillar att skita ner sig fullständigt.

Övriga kommentarer överlåter jag till Sh´s proffs och expertis.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jag har läst hennes krönika lite sporadiskt och alltid lugnat mig med att hon bara skriver sådär för att provocera.

Men höjd- och vändpunkten kom förra veckan då hon skrev om att hon hållit ett föredrag för att entusiasmera andra kvinnor och blivit utbuad.
Hon tyckte alla andra hade fel som vanligt och inte förstod.
Snacka om självmål.....

Tyvärr förstör hon så oändligt mycket för de som verkligen jobbar för jämlikhet.
 

IGNJATOVIC

Guest
Det Här Var Bara För Mkt! Ett Mkt Irriterande Mejl Har Skickats Till Expressen


Nu har jag skrivit till smc och svemo också...


Mejl har även skickats till nyhetsmorgon och jag hoppas verkligen att den ansvariga utgivaren på expressen svarar på mitt mejl imorgon.

Jag skulle gärna möta Pucko-skugge i en argumentation i Nyhetsmorgon TV4. Och ja, jag har mejlat TV4 också

:machinegu :machinegu :machinegu :machinegu :machinegu :machinegu :machinegu :machinegu :machinegu :machinegu :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
 
Last edited:

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Att föda barn är förstås otroligt smärtsamt, och utan det knark kroppen utsöndrar under förlossningen skulle det vara nära nog outhärdligt, vare sig det vore män eller kvinnor som födde. Att dra några slutsatser av det när det gäller smärttålighet vid andra tillfällen är bara löjligt. Smärta känner vi för att det är en evolutionär fördel att göra det, eftersom det hindrar oss från att göra saker vi tar skada av. Det är precis lika stor fördel oavsett om man är man eller kvinna, så jag ser ingen anledning att tro att det skiljer sig nämnvärt.

Vad nu allt det har att göra med att killar kör Novemberkåsan har jag lite svårt att se. Motorsportintresset skaffar sig ju killar (och tjejer, vilket Linda helt verkar ha missat) oftast i unga år, och ärligt talat tror jag, vilket säkert är oempatiskt av oss, att det är ytterst få unga killar som tänker på hur smärtsamt det är att föda barn när de går och drömmer om sin första cross.

Folk som pressar sig till extrema prestationer, oavsett om det handlar om Novemberkåsan eller något annat, brukar dessutom snarare göra det för att bevisa något för sig själva än för någon annan. Det är liksom lite bortkastat att göra det för att vinna respekt hos någon som inte vet vad det handlar om, vilket Skugges artikel tydligt illustrerar.

Sedan osar det ju inskränkthet om hennes avslutning, att det hela är till ingen nytta alls. Om det skänker glädje eller tillfredsställelse åt någon så är väl det nytta nog? Allt nyttigt här i världen görs inte för att göra Linda Skugge glad.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag skulle gärna möta Pucko-skugge i en argumentation i Nyhetsmorgon TV4. Och ja, jag har mejlat TV4 också
Äh. Hon är kvinna och brunett, då kan hon nog skriva nästan vad som helst utan att få mothugg från cheferna. Hade hon dessutom tillhört någon minoritet så hade det inte funnits någon hejd för vilken dynga hon hade kunnat få tryckt.
 

MC Doktorn

Guest
Hon har rätt

Sorry, men vi är inte impade!
Vi ger liv. Vi föder upp levande barn. Ni kastar pengar i dyngan, bokstavligt talat. Till ingen nytta alls.
 

IGNJATOVIC

Guest
Äh. Hon är kvinna och brunett, då kan hon nog skriva nästan vad som helst utan att få mothugg från cheferna. Hade hon dessutom tillhört någon minoritet så hade det inte funnits någon hejd för vilken dynga hon hade kunnat få tryckt.

Det känns nästan som att hennes nisch är bullshit och att det är det hon måste skriva för att kunna konkurrera med andra journalister - något som ska få folk förbannade - bara för att utmärka sig/behålla jobbet! Jag önskar hennes avgång, likaså chefsredaktörens.

Hon har rätt

Sorry, men vi är inte impade!
Vi ger liv. Vi föder upp levande barn. Ni kastar pengar i dyngan, bokstavligt talat. Till ingen nytta alls.



Hon har rätt? Du måste vara lika trångsynt och blåögd som hon. Varken du eller hon bestämmer väl vad folk (eller män??) ska göra med sina pengar?

Det har ingen betydelse om mina eller dina intjänade pengar går till barn i Afrika eller en ny Honda crf 450. Det ska hon fullständigt skita i.

Det hon borde göra istället för att trampa ner på män och motorsport är att försöka belysa sporten istället.

Vad gör hon själv för nytta av att väcka provokation och irritation?
 
Last edited:

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
Det känns nästan som att hennes nisch är bullshit och att det är det hon måste skriva för att kunna konkurrera med andra journalister - något som ska få folk förbannade - bara för att utmärka sig/behålla jobbet! Jag önskar hennes avgång, likaså chefsredaktörens.





Hon har rätt? Du måste vara lika trångsynt och blåögd som hon. Varken du eller hon bestämmer väl vad folk (eller män??) ska göra med sina pengar?

Det har ingen betydelse om mina eller dina intjänade pengar går till barn i Afrika eller en ny Honda crf 450. Det ska hon fullständigt skita i.

Det hon borde göra istället för att trampa ner på män och motorsport är att försöka belysa sporten istället.

Vad gör hon själv för nytta av att väcka provokation och irritation?

det mc doktor menade var ett skämt:brinnerup
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Äh. Hon är kvinna och brunett, då kan hon nog skriva nästan vad som helst utan att få mothugg från cheferna. Hade hon dessutom tillhört någon minoritet så hade det inte funnits någon hejd för vilken dynga hon hade kunnat få tryckt.

Tyvärr ligger det mer sanning i det än många tror.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top