Expressens Linda Skugge om novemberkåsan

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Helt rätt, vi kan inte föda barn, vi är avundsjuka, vi åker hoj.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
JAg tycker det var lite kul skrivet. Hon är nog lite självironisk, hennes bild av systerskapets huvudintressen var ju om möjligt ännu värre än endurofolkets menar jag.
 

Slakt

Allt under 1000cc är moped!
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Sölvesborg
Hoj
Tl 1000s -98
Håller med.

Alla vet ju vilken torris Linda skugge är, ingen idé att läsa hennes alster.
Helst skulle hon se att alla män jobbade 4 h om dagen för att kunna ta hand om familjen med mjukistofflor och en varm kopp vanilj te ständigt i sin hand. Tror dock inte att många barn blivit gjorda då. Vi är biologiska varelser och kan inte komma undan att vi är 2 olika kön med olika drifter. Alla har väl hört talas om att tuffa pojkar får fler flickor:tungan ligger faktiskt mycket i det.
Ingen idé att förneka miljoner års utveckling och instinkter. Men visst finns det vissa snedvridna saker i samhället som vi måste arbeta med.
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Att jämföra en förlossning med novemberkåsan.. ja det går helt enkelt inte.
Förlossning är kvinnans styrka rent fysiskt ja men vi får den psykiska styrkan genom att ha vår man hos oss under det förloppet!
För att överhuvudtaget kunna genomgå en förlossning och få ett barn behöver vi kvinnor..... en MAN !!

Linda skriver: "Tupparna själva berättar på hemsidan: ”Varför lägger man då en mc-tävling när det är som sämsta förutsättningar? Tidig vinter, mörkt, oftast runt noll grader och blött. Just för det ska vara så svårt som möjligt. "

ää försök att pressa ut något stort som en vattenmelon ur ett hål som är stort som en citron. Eller att skita ut en soffgrupp... Det är väl så svårt som möjligt. eller ?
Ingen har någonsin klagat på de genom tiderna, ja möjligen vi kvinnor då, men vi har ett val. Vill vi inte föda barn då gör vi inte det. Ingen tvingar oss till det, precis lika lite som någon tvingar männen att delta i novemberkåsan.

jag är impad av dom grabbar som ens överväger att delta i novemberkåsan och liknande tävlingar/uppdrag som sliter enormt på både kropp och hoj.
Snacka om en kick i självförtroende och vällust att orka igenom en sån tävling.
Det är med all säkerhet en kick att klara av en förlossning, jag vet inte då jag inte har några egna barn men jag har arbetat på förlossningen och tja.. det blir helt enkelt vad man gör det till. Dessutom krävs det ganska mycket psykisk styrka att klara av att stå brevid och sen den personen man tycker om ha ont. Och vem står brevid? MANNEN!

Näe du Linda Skugge.. du har fel fel fel ! Raka bikinilinjen och armhålorna och välkommen till 2007
 
Last edited:

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Typiskt kvinnor, tror hon verkligen att någon kör kåsan för att imponera på henne eller någon annan av det motsatta könet? Snälla, ha inte så höga tankar om er själva.

Det visar verkligen hur kvinnors snevridna egon funkar, ha ha!

Vilken skata! Uch!

Slutligen, nej, vi män kan inte föda barn och det är jag jävligt glad för, men om Linda Skugge haft något aning om hur barn blir till så hade hon vetat att vi män både kan föröka oss OCH köra kåsan! Vem vet, hon är kanske bara avundsjuk eller så har hon mens.:D

God natt!:D
 

Clittan

Räzer aspirant
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Kinna
Hoj
Suzuki GSXR 750 -88, KTM EXC 450 -04
Det lustigaste tycker jag var när hon sa att vi män slänger pengar i dyngan. HALLÅ!!! :huvet Du är kvinna :näsblod :rolleyes: :D
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag trodde Novemberkåsans deltagare även bestod av kvinnor men jag kanske har fel.


.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Bittrare människa får man ju leta efter! Jag hoppas för hennes egen skull att hon inte är så där privat! Man tycker faktiskt att någon med journalistexamen ska kunna skilja på hobby och något genetiskt betingat som barnafödande! Men vad ska man göra för att förklara för henne att vissa av oss gillar att ha roligt...

Personligen tror jag att hon är avundsjuk då hon troligen vet att hon aldrig skulle klara av att genomföra något liknande!
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Alltid detta tjat om att män inte kan föda barn och att vi inte vet hur det känns. Har kärringarna inget annat att komma med?
 

Henken

Guest
Det där var riktigt rolig läsning. För att göra livet lättare har jag börjat intala mig att folk som är dumma i huvuder bara skämtar. Numera skrattar jag flera gånger dagligen!
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Har läst mycke av linda skugge o tyckt hon vart underhållande.. Men dtta är helig merk hon kliver på! Back off!
..dessutom är inte linda skugge så "himla tuff och stark" som hon ger sken av.. ihennes memoarer, bla från Detta är inte en bok skriver hon hur hon räds förlossningen och absolut vill föda genom kejsarsnitt, trots upprepade besök hos barnmorskan som försöker lugna henne och informerar att hon har alla förutsättningar för en bra förlossning.
Linda Skugge vägrar lyssna och får värsta utbrottet för denna info..
Vet ni hur mycke mer det kostar samhället att genomföra ett kejsarsnitt ist för vanlig födsel..? Mycket mer!! Så hon ska inte snacka om att "kasta ut tusentals kronor i onödan"!!!!! Det e ju vi skattebetalare som får stå för hennes fega jävla "fix-idè"-kejsarsnitt..
Vi hojåkare betalar ju iaf vårt skit själva Linda Skugge!
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Vad har Novemberkåsan med att föda barn att göra?
Snacka om blåst människa! :mad:
Intressen över huvudtaget har inget att göra med att föda barn...
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Värsta exemplet av penisavund jag sett :D
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top