Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För alla som tycker EU är det bästa som hänt sen skivat bröd går det ju att påminna om att det fanns något som som hette EG som inte alls var lika omfattande som EU. Det går bra att ha frihandelsavtal utan att ha en union.
Liken skall däremot bort från gatorna, det tror jag de flesta är överens om. Frihet under ansvar fungerade ju inte när det gäller besiktningsfrihet. Hur mycket EU nu hade med det att göra.
Ja, knappast är den vidare liberal, åtminstone.Som jag skrivit förut så inskränkningar i äganderätten är diktatur och inte demokrati.
Samt vårat inflytande i EU parlamentet är mindre än ett 4% parti skulle ha i riksdagen
+1 på denJa, knappast är den vidare liberal, åtminstone.
Så för att du inte får göra vad du vill med dina muskelbilar så ska vi låta 70% av vår utrikeshandel lida?
Jag kan förstå att man skiter i, eller har svårare att ta åt sig, alla bra beslut då man får något beslut som drabbar en personligt.
Men att straffa 70% av handeln, med allt vad ev därikring hör med arbetslöshet och sämre BNP, för några muskelbilar torde vara ett lätt beslut för de flesta.
Som jag också skrev så skulle det på kort sikt vara katastrof att tappa inre marknaden, det tror jag 90% av alla makroekonomer skriver på om.
Långsiktigt är alltid svårare att spekulera om.
Kanske kan vi på nytt bygga upp varumärken som Volvo, Saab, Ericsson som kan konkurrera med Kina, Japan, Syd Korea och USA men min gissning är att det tar lååång tid om det ens går.
Dessutom tror jag just du kan bevisa "know how" i sådana mängder att tom notrightrider skulle ge tummenupp.![]()
Jag är den förste att på min vita springare (nåja, GSA då) rida till försvar för bibehållandet och framförandet av äldre bilar som hobby. Jag lovar att tillsammans med Alatalo hålla flaggan i protesttåget utanför Rosenbad eller om det blir Bryssel.
Men jag tror inte att det kommer att behövas. Liken skall däremot bort från gatorna, det tror jag de flesta är överens om. Frihet under ansvar fungerade ju inte när det gäller besiktningsfrihet. Hur mycket EU nu hade med det att göra.
Nu skulle ju inte jag klassificera att bruksköra en gammal bil som att pissa på något eller någon, men där är vi av olika åsikt, kan jag se.Jag tycker att det är sunda reaktioner och man skall alltid värna sin frihet. Vi kan ju faktiskt se hur vi FÅR besiktningsfrihet för äldre samlarbilar och sedan PISSAR PÅ den genom att bruksköra och/eller förstöra gamla lik och förorena såväl vägnät som stadsmiljöer med rent skrot. EU-s fel? Nej, medborgarna själva ligger bakom sådant.
Nu skulle ju inte jag klassificera att bruksköra en gammal bil som att pissa på något eller någon, men där är vi av olika åsikt, kan jag se.
Jag tycker iofs inte att man får göra taskiga saker bara för att man gjort något bra någon helt annan stans.Så för att du inte får göra vad du vill med dina muskelbilar så ska vi låta 70% av vår utrikeshandel lida?
Jag kan förstå att man skiter i, eller har svårare att ta åt sig, alla bra beslut då man får något beslut som drabbar en personligt.
Men att straffa 70% av handeln, med allt vad ev därikring hör med arbetslöshet och sämre BNP, för några muskelbilar torde vara ett lätt beslut för de flesta.
Som jag också skrev så skulle det på kort sikt vara katastrof att tappa inre marknaden, det tror jag 90% av alla makroekonomer skriver på om.
Långsiktigt är alltid svårare att spekulera om.
Kanske kan vi på nytt bygga upp varumärken som Volvo, Saab, Ericsson som kan konkurrera med Kina, Japan, Syd Korea och USA men min gissning är att det tar lååång tid om det ens går.
Dessutom tror jag just du kan bevisa "know how" i sådana mängder att tom notrightrider skulle ge tummenupp.![]()
Gjorde jag?Du glömde rekvisitet”och/eller”…
Med vänlig hälsning,
Så om inte alla avtal är bra för allt och alla får dom inte finnas?Jag tycker iofs inte att man får göra taskiga saker bara för att man gjort något bra någon helt annan stans.
Det är inte ok att stjäla fast man är givmild, man får inte slå frugan fast man både städat toan och lagat mat, det är inte ok att pilla på barn fast man är talangfull popstjärna, och det är inte ok att tvångsomhänderta sina medborgares egendom fast enhetsmarknaden är bra för ekonomin.
Vill man dra det till sin spets och sabba diskussionen i sann internetanda, så gjorde Nazzarna underverk för den Tyska ekonomin, det var ändå inte helt reko att gasa judar.
Nej, men man kan (ska) behandla sakfrågor skilt, på sina egna meriter.Så om inte alla avtal är bra för allt och alla får dom inte finnas?
Ingen ska behöva offra något någonsin?
Väl så godhjärtat men lite naivt.![]()
Gjorde jag?
"och/eller" - menar väl ändå att vilketdera räcker för att kvalificera till det följande, även om de inte är okompatibla inbördes?
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |