L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Det ser ut som att du missar det jag menar för du är ju inne på samma spår. Antagligen skriver jag krattigt.Jag tycker det haltar ditt resonemang. Visst, originalfordon är en sida av historien. Men med ditt sätt att se på det sparar vi inte en endaste klassisk Hot Rod. Inga scramblers. Inga gassers. Är inte det också ett kulturarv, minst lika värt som när det var nytt?
Det blir ett problem, när någon eller några ska bestämma vad vi ska definiera som ”kulturarv”. Jag är inte särskilt imponerad av termen, och tycker absolut att myndigheter ska respektera äganderätten.
Som jag läser myndigheternas texter är det originalutförandet som ska bevaras. Jag menar att kulturen i fordonen kommer senare i livscykeln.
Den personliga prägeln som kommit på fordonen är mer värd i mina ögon än det som skapats av byråkratiska kommittéer där till och med ekonomer varit inblandade.
Jag säger inte att någon annan ska bestämma vad jag får äga utan funderar främst kring hur det uttrycks i diskussionerna från olika inblandade organ.