Korrekt, jag var lite vag i min parentesbeskrivning.Ja, några år tidigare - men inte i just detta fallet.
Ordkombinationen "Sara Skyttedal gravid" associerar i vart fall hos mig direkt till den gamla sanningen "Don't stick your dick in crazy".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Korrekt, jag var lite vag i min parentesbeskrivning.Ja, några år tidigare - men inte i just detta fallet.
Ordkombinationen "Sara Skyttedal gravid" associerar i vart fall hos mig direkt till den gamla sanningen "Don't stick your dick in crazy".
Vem är palestinasjalen?Åh herregud!
Ge mig bara makten och jag skall låta piskan vina över er alla!
Avatarbilden ligger klar att ladda upp.
View attachment 520746
Omöjlig arbetsbelastning för bara en man?
Jag är beredd att jobba ihjäl er med motfrågor och krav på beräkningar samt förtydliganden ad nauseam.
Det skall nog gå bra.
På ett mer allvarligt plan känns detta bara som dålig fernissa över det ursprungliga förslaget - och den kommer snart nog att skorpa sig och trilla av.
Vem fan skall sätta sig och döma över våra drömmar och övertygelser?
Döma över mig?
De allra flesta renoveringar av gamla skutor och fartyg är HELT orealistiska i fråga om tid, pengar och arbetsinsats.
Ändå lyckas somliga genomföra sina projekt och tackas i efterhand för sina kulturgärningar.
Samma gäller för dom som tar sig an gamla gårdar, torp och byggnader.
Långt ifrån alla reder ut det dom påbörjat, somliga skiljer sig på kuppen - andra går isär när renoveringen är fullbordad, eftersom livet plötsligt saknar mening när projektet är borta från bordet.
...men det är vi inom fordonshobbyn som skall tilldelas en överrock som bedömer om vi skall få börja/fortsätta/avsluta våra projekt...?
Det är vi som skall avsätta tid och kraft för att presentera en "plan" för det vi håller på med?
Hur är det tänkt att fungera? Hur väljs offren ut? Vi ägare med ett fordon som stått avställt mer än ett år - blir vi konfronterade med en föreläggande att inkomma med ett ifyllt formulär 12.64943:C?
Och, vad händer sedan? När tjänstemannen säger "nej!"
"Det här kommer ta för mycket av din tid, lille vän".
"Du tjänar för dåligt för att ha råd med denna renoveringen".
"Vi bedömer att ditt projekt inte är tillräckligt intressant för att tillåtas fortsätta."
Vad fan händer då? Tvångsavregistrering? Förbud att återregistrera om du framhärdar och fortsätter renovera?
Eller kopplar man vajer i ditt objekt och winchar ut det ur garaget när du är på arbetet...?
Detta är precis samma förmynderi och attack mot ägandet som fanns i grundförslaget - om man fortsätter dra linjen ut mot kanten på pappret där man tvingas ta ett beslut kring vad som skall ske härnäst.
Lagar som fattas där man varken har allmänhetens acceptans eller ens en själv aning om hur man skall effektuera besluten som krävs för att lagen skall respekteras är dömda inte bara att misslyckas, utan att dessutom skapa misstro för hela rättsväsendet och tilltron till samhällsbyggandet.
Helt fel väg att gå.
Hellre i dom två än tex UngernSå dumma förslag från politiker upphör om vi går ur EU? Tillåt mig tvivla. Norge och UK är exempel på länder utanför EU där jag definitivt inte skulle vilja bo.
"Skulle det bli som medlemsstaterna önskar så ska en vuxen människa som äger ett renoveringsobjekt lämna in en renoveringsplan där man ska visa att man har pengar och den tekniska kompetensen att renovera. Och sedan ska den godkännas av en ”oberoende fordonsexpert”"
Det är väl hög tid att omvärdera EU och ha en ny folkomröstning om vi ska stanna eller ej
Alltså, fredsprojekt är det väl. Inga krig inom EU vad jag sett iaf. Jag tvivlar att någon faktiskt tyckte att EU skulle hindra alla krig i världen, det funkar ju inte ens FN till.Med tanke på att detta citat kommer rakt ur en klickjagande skymningspress så skulle jag inte dra alltför stora växlar på det. Det finns seriösare fordonspress som rapporterar korrekt om förslag och om det man röstat om häromdagen.
Ledtråd - undvik skymningspressen och Carup…
Jag håller med om det första till 100%, men inte nödvändigtvis om det andra. När folket ska bestämma brukar det mest landa i trams, typ sist då 98% av debatten handlade om hur mycket vin man får ta hem från Mallis…
Däremot är ett rungande nej till fortsatt medlemskap i EU numera uppenbart. Nackdelarna överväger just nu fördelarna med råge. Fredsprojekt…??? Joråsåatt…Hur tycker ni att det går…? Fullständigt utskrattade och inkapabla att ens komma in i förhandlingsrummet tre år in i moskoviternas invasion av Ukraina…Däremot hinner man lägga ned ytterligare några kärnkraftverk under samma tid, få alla ambulansförare att säga upp sig och dessutom föreslå idiotiska saker som ELV-direktivet…
Jag säger som Wheels-Håkan - vad är det egentligen för människor som sitter och hittar på sådana saker…? Hade de blå brandbil och betong i sandlådan när de var barn…? Vill vi verkligen att sådana människor ska ha större inflytande över våra liv än de människor man kan rösta på i riksdags-, region- och kommunval…?
Nej. Solklart ut ur EU.
Jag känner ingen av mina bekanta i UK som tyckte det var bra att gå ur och definitivt inte att vara ur.Alltså, fredsprojekt är det väl. Inga krig inom EU vad jag sett iaf. Jag tvivlar att någon faktiskt tyckte att EU skulle hindra alla krig i världen, det funkar ju inte ens FN till.
Senast jag kollade gick det att rösta på folk som ska till EU-parlementet också. Att folket väljer att skicka två pers från piratpartiet kan vi liksom inte göra något åt. (Nej jag tycker inte direkt illa om piratpartiet, men vad två pers kan åstadkomma när de skiter hårt i hur fordon skall hanteras är begränsat)
Nu har ju rätt många i UK börjat undra vad de tjänade på att gå ur.
Fredsprojekt…??? Joråsåatt…Hur tycker ni att det går…? Fullständigt utskrattade och inkapabla
Alltså, fredsprojekt är det väl. Inga krig inom EU vad jag sett iaf. Jag tvivlar att någon faktiskt tyckte att EU skulle hindra alla krig i världen
Drönaren blev GPSstörd från Kaliningrad....Läste på Expressen nu att Polen har skjutit ner en rysk drönare
Är det fred i Europa?
Eller är det hybridkrig?
Jag håller i stort med om frihandel.EU håller väl på att utplåna mycket företagande med vansinniga regleringar och diverse olika på bud
Jag tror dock på frihandel för varor och tjänster
Men däremot tror jag varje land ska skapa sina egna förutsättningar ur sina behov
En över regering som fullständigt skiter i vad befolkningen i medlemsländerns önskan och levnadsvillkor kommer bara resultera i 100% missnöjda invånare av olika anledningar 100 olika anledningar
Du får också gärna kommentera följande....
Talk is cheap.
...
Jag har inte nämt swexit överhuvudtagetDu får också gärna kommentera följande.
70% av vår handel är inom EU, hur skulle den påverkas om vi förlorar tillgången till den inre markanden?
Vad var det på Balkan som du tycker EU-stater gjorde fel?Våra grannländer då? De länder vi bjuder in att förhandla om medlemsskap?
EU stod fullständigt handlingsförlamade när det small på Balkan i början av 90-talet. Totalt nollade.
Efter flera år av krigande, dödande, folkrättsbrott, etnisk rensning PÅ VÅR EGEN BAKGÅRD så är det USA under NATO-mandat som går in och bombar de krigförande parterna till lydnad.
EU? En skam för världen. Somliga EU-staters agerande på Balkan under FN-mandat? Ändå värre!!!
Visst, det var såå längesedan och Oh! det är annorlunda nu.
Är det? Har EU dragit några lärdomar av det som hände på Balkan? Har vi under de tre jävla decennier som gått hunnit sätta upp något som överhuvudtaget kan gå in och sopa rent framför vår egen dörr?
Talk is cheap.
Sjunga "We shall overcome" och hävda att man åstadkommit "Fred i vår tid" är enkelt och till intet förpliktigande.
End of life-direktivet väcker min vrede.
Det finns så mycket EU skulle kunna göra och åstadkomma.
Istället blir det ett spelbord för trams och aktivism - och våra egna politiker jamsar med och fattar varken vad dom gör, vem dom är satta att representera eller vems intressen dom skall försvara.
Dom är bara så glada att få sitta med vid vuxenbordet att dom sväljer vilken giftåtel som helst.
Alltså, fredsprojekt är det väl. Inga krig inom EU vad jag sett iaf. Jag tvivlar att någon faktiskt tyckte att EU skulle hindra alla krig i världen, det funkar ju inte ens FN till.
Läste på Expressen nu att Polen har skjutit ner en rysk drönare Är det fred i Europa? Eller är det hybridkrig?
Det finns så mycket EU skulle kunna göra och åstadkomma. Istället blir det ett spelbord för trams och aktivism - och våra egna politiker jamsar med och fattar varken vad dom gör, vem dom är satta att representera eller vems intressen dom skall försvara.
Exakt. Fullt ös på nyheterna om detta just nu. Bekräftat nedskjuten rysk drönare och bostadshus i Polen skadat av nedfallande rester. Detta plus all annan skit som Vladde hittar på runt om i EU - är det verkligen fred…?
Men vi kan tydligen sova lugnt. Ursula själv håller tal precis nu. Vi står enade med Polen och snart ska man minsann hålla möte för att diskutera fler sanktioner mot Ryssland.
Möte.
Diskutera.
Sanktioner.
Tre ord som gör att man häpnar över handlingskraften…
^ ^ ^ DETTA ^ ^ ^
Om EU nu är en fredsorganisation, jobba då för h-vete hårdare på det området istället för att lägga tid och enorma resurser på ren skit som hindrar individens livsstil…!
Och börja med att inse att man inte kan klumpa ihop gruvarbetaren i Svappavaara, servitrisen i Gent och apelsinodlaren i Malaga. De är inte samma folk. De har inte samma kultur. De har inte samma livsstil. De har inte samma behov. De fungerar inte när ett och samma reglemente skall bredas ut över hela unionen
Du får också gärna kommentera följande.
70% av vår handel är inom EU, hur skulle den påverkas om vi förlorar tillgången till den inre markanden?
Så dumma förslag från politiker upphör om vi går ur EU? Tillåt mig tvivla. Norge och UK är exempel på länder utanför EU där jag definitivt inte skulle vilja bo.
Vem är palestinasjalen?
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär