CorbenDallas
Memento te mortalem esse!
Precis som gamla gubbar sig bör.GSXR1100R skrev:Nej jag ska sura![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Precis som gamla gubbar sig bör.GSXR1100R skrev:Nej jag ska sura![]()
Strider skrev:Ja, det är svårt att förstå. Speciellt eftersom din argumenation inte stämmer. Om man spelar boll i div 2 så avstår man ju inte seriematch för att spela med polarna i en korpmatch. Om man skulle spela en korpmatch så gör man det på ett datum när det inte är seriematch och helst inte under vintern.
Läs den här posten engång till och fundera på innebörden av de fakta som finns där.
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1228685&postcount=41
Strider skrev:Men vem är nu som sitter o grinar.![]()
Webspy skrev:Erf är faktiskt tvådagars... MC på lördag och Bil på söndag.....
Moget svar från en mogen manStrider skrev:Jag hoppas att du sover gott och drömmer söta drömmar om riktig racing som du inte tycks våga/vilja/kunna uppleva i verkligheten.
Ja Webspy är full som vanligt, vi kör på Fredag.Chirre skrev:Nu blir jag förvirrad.
Tänkte åka upp och filma o fota lite under racet.
Du skriver MC på lördag!! Det är väl på fredagen den 6:e maj eller??
Strider skrev:Ja, det är svårt att förstå. Speciellt eftersom din argumenation inte stämmer. Om man spelar boll i div 2 så avstår man ju inte seriematch för att spela med polarna i en korpmatch. Om man skulle spela en korpmatch så gör man det på ett datum när det inte är seriematch och helst inte under vintern.
Läs den här posten engång till och fundera på innebörden av de fakta som finns där.
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1228685&postcount=41
GSXR1100R skrev:Ja Webspy är full som vanligt, vi kör på Fredag.
![]()
Du har fel. ERF ägs av Peter Sanell.HW skrev:Men blir det något ERF på anderstorp då? Rättigheterna till ERF ägs av samme man som gjorde bort sig nu i helgen. Är han välkommen tillbaka och vill han tillbaka? Ställer klubben upp som arrangör i samarbete med honom?
Har jag helt fel så rätta mig gärna!
/HW
Nr:18 skrev:Du har fel. ERF ägs av Peter Sanell.
GSXR1100R skrev:Ja Webspy är full som vanligt, vi kör på Fredag.
![]()
Fakta kan du inte snacka bort, Filip, det är fler förare 2004 än 2003. Skälet till detta kan man fundera på, men om folk avstår SO på hösten så är det säkert en hel del som avstår ERF av samma orsak. Argumentet att det konkurrerar om förarna faller platt som en pannkaka när man kan tävla i 2 så lika klasser som stocksport och std600 samma helg 20 mil från varandra, men inte ERF i a-torp och SO i finland 70-80 mil därifrån. Motbevisa mej att detta inte beror på personliga motsättningar mellan SO- och ERF-organisationen! Jag hävdar att Mike Luff & co är griniga för att det var lite gnäll under ERF förra året i karlskoga. Gnäll som de själva orsakat! När Mike står och skriker på förarmötet att han ska f*n inte arrangera nåt mer ERF kan man inte bli tjurig om inte ERF-förarna vill komma dit sen.oFFkeFF skrev:Fakta och fakta. Det brukar vara rätt mycket sämre deltagande i slutet av året på tävlingarna. Sen att jämföra 2003 och 2004 kanske inte heller är helt rätt rakt av.
Det kanske rent av hade vart 200 på so-tävlingen 2004 om inte tävlingarna krockat, eller hur?
Vad gäller 7-8 divisioner i fotboll och korp-matcher, är att antalet utövare i fotboll är mångfalt fler. D.v.s det finns utrymme för deltagande i alla dessa divisioner, eftersom alla fylls. I RR'en är det inte så. Vi finansierar våra tävlingar till största del genom startavgifter, och räcker inte startavgifterna till, ja då blir det inga tävlingar.
Att Mike kan genomföra en tävling på KGA med 140 förare beror mest på att han inte betalar någon banhyra där, annars hade det förmodligen gått med förlust.
oFFkeFF skrev:STCC= ~30 förare, ERF= ~90-100 förare. SM/SO= ~200 förare.
Att ett STCC krockar med ett ERF eller ett SM/SO spelar inte så stor roll, visst åker vissa av dem ERF eller SM/SO ibland, men ingen större intäktsförlust för någon av serierna.
Om däremot ERF krockar med SM/SO samma helg, innebär det en rätt stor konkurrens om samma förare, d.v.s den stora parten r600/r1000/NSBK/std600 och även förare från 250r/sp kör ju ERF.
Det vill säga det är en situation som både ERF och SM/SO riskerar att förlora på.
Är det så svårt att förstå?
Sen vill givetvis Mike att så många som möjligt kör i finland, och han inser väl självklart att det är svårt att få över förare till finland om det går ett ERF samtidigt här hemma.
Webspy skrev:Men eftersom ERF är en "skåne-cup" och inte vill använda banor längre norr ut än Anderstorp (Mo i Rana arangeras lokalt - lika så BIKE´s rejs på åsen - även om man kanske får poäng i ERF... vad vet jag... ) så blir tillgången till bantid klart begränsad.
Nr:18 skrev:Fakta kan du inte snacka bort, Filip, det är fler förare 2004 än 2003. Skälet till detta kan man fundera på, men om folk avstår SO på hösten så är det säkert en hel del som avstår ERF av samma orsak. Argumentet att det konkurrerar om förarna faller platt som en pannkaka när man kan tävla i 2 så lika klasser som stocksport och std600 samma helg 20 mil från varandra, men inte ERF i a-torp och SO i finland 70-80 mil därifrån. Motbevisa mej att detta inte beror på personliga motsättningar mellan SO- och ERF-organisationen! Jag hävdar att Mike Luff & co är griniga för att det var lite gnäll under ERF förra året i karlskoga. Gnäll som de själva orsakat! När Mike står och skriker på förarmötet att han ska f*n inte arrangera nåt mer ERF kan man inte bli tjurig om inte ERF-förarna vill komma dit sen.
ja nog blev det lågor en gammal tråkig debatt om något vi inte kan göra nått åt.GSXR1100R skrev:Eftersom SO/SM krockade med ERF vissa datum så flyttades våra ERF tävlingar av SVEMO.
Konstigt nog så kör man SO på Jyllandsring samma helg som STCC på Knudan?
Är verkligen ERF större än STCC kan man ju fråga sig![]()
http://www.stcc.se/ vs http://jr.alletidersweb.net/default.asp?id=1174
/Flame is on
Må vara att det är en gammal debatt, men den är inte slut ännu. Hur vi ska få det bättre nästa år? Genom att förarna debatterar och sätter press på svemoR2 skrev:ja nog blev det lågor en gammal tråkig debatt om något vi inte kan göra nått åt.
Ta och starta en tråd om hur vi kan förbättra läget inför nästa år istället, surgubbe..
Syns på fredag..
absolut, men det känns inte som det va syftet med denna tråds skapande, den heter ju direkt inte "kom med nya fräsha ideér"Nr:18 skrev:Må vara att det är en gammal debatt, men den är inte slut ännu. Hur vi ska få det bättre nästa år? Genom att förarna debatterar och sätter press på svemo![]()
Fick hjälp, det var som jag trodde annorlunda kopplat i 03:anR2 skrev:absolut, men det känns inte som det va syftet med denna tråds skapande, den heter ju direkt inte "kom med nya fräsha ideér"
(OT, fick du tag i bror och nånn hjälp?)
Nej jag ska sura hela detta år...R2 skrev:ja nog blev det lågor en gammal tråkig debatt om något vi inte kan göra nått åt.
Ta och starta en tråd om hur vi kan förbättra läget inför nästa år istället, surgubbe..
Syns på fredag..
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT