ERF större än STCC?

Nr:18 skrev:
Jag hävdar att Mike Luff & co är griniga för att det var lite gnäll under ERF förra året i karlskoga. Gnäll som de själva orsakat! När Mike står och skriker på förarmötet att han ska f*n inte arrangera nåt mer ERF kan man inte bli tjurig om inte ERF-förarna vill komma dit sen.
Om jag har fått hela historien korrekt återberättad för mig så kan man konstatera attd et är fler än Mike Luff som sprätter sand i sandlådan.

ERF arrangeras av lokala klubbar på ALLA banor. Det är ett samarbete mellan ERF och falkenberg, hyllinge osv. Vi vill gärna köra rejs på banor längre norrut oxå, men det finns ingen som vill arrangera. Kontakter finns om att använda andra banor också, dock inget napp denna säsong.

Det stämmer - men med modifikation.

Mo i Rana och Bikes Endurance på åsen blir av på deras initiativ och inte ERF´s.

Att alla tävlingar i sverige annordnas av de lokala klubbarna är inget nytt, men dessa två rejs hade från början inget med ERF att att göra.

//A

Last edited:
Webspy skrev:

Mo i Rana och Bikes Endurance på åsen blir av på deras initiativ och inte ERF´s.

Att alla tävlingar i sverige annordnas av de lokala klubbarna är inget nytt, men dessa två rejs had från början inget med ERF att att göra.

//A
Mo I Rana har väl inget med Bajk att göra :va

Webspy skrev:

Att alla tävlingar i sverige annordnas av de lokala klubbarna är inget nytt, men dessa två rejs hade från början inget med ERF att att göra.

//A
Mo i Rana är ett resultat av att förarna i norge ville ha en tävling och ERF ville slippa en annan. Var snäll och nämn inte karlskoga bland ERF, det har inte med ERF att göra.

Goodstuff skrev:
Om jag har fått hela historien korrekt återberättad för mig så kan man konstatera attd et är fler än Mike Luff som sprätter sand i sandlådan.
Du får gärna återberätta hur det gått till så ska jag sprätta lite mer sand :D

Mo i Rana är ett resultat av att förarna i norge ville ha en tävling och ERF ville slippa en annan. Var snäll och nämn inte karlskoga bland ERF, det har inte med ERF att göra.

ingen fara.

då blir ju mitt inlägg om skåne-cup mer rättvist !

//Anders

Menarn du för att förarna inte kände sej välkomna i karlskoga? :confused:

Nej nej, det var inte så jag menade.

Utan att inför denna säsong så pågick ju diskutioner att utöka antalet banor för att få lite variation, men istället så blev det nästan färre banor om nu inte mo i rana hade uppenbarat sig !

Webspy skrev:
Nej nej, det var inte så jag menade.

Utan att inför denna säsong så pågick ju diskutioner att utöka antalet banor för att få lite variation, men istället så blev det nästan färre banor om nu inte mo i rana hade uppenbarat sig !
Mo i Rana var på tapeten till förra säsongen redan, stupade på förarnas intresse. I år verkar det som att många team kommer till norge. Fixa en organisation som arrangerar på nån annan bana så ordnar vi race på vilken bana som helst, vi har ju inte så många banor att välja på. Mantorp är ju ett alternativ, dock är det en annan prisnivå på den banan. Övriga banor har jag dålig kolll på, men sviestad har också diskuterats. Gotland har enligt uppgift ingen banlicens eller tävlingsorganisation ännu, därför är det svårt att arrangera där.Kontakta gärna ERF-organisationen om du har fler bra idéer om tävlingsschema till nästa säsong :tummenupp

Tro det eller ej - men jag pratade med någon..hmm... har tappat namnet på personen då det var i vintras. fick numret av Lodnert som dessutom lovade ett tävlingstillstånd om vi bara utlyste tävlingen minst en månad innan den gick av stapeln. Men då banan var midlanda så kände den jag pratade med att det var för långt borta och att intresset skulle vara lika med noll.

Om det stämmer vet ju inte jag, men jag försökte iaf.

Edit: Vi ska inte bråka - ERF är fortfarande den klass i sverige som är mest underhållande (tycker iaf jag). Med lite fler banor samt en "egen" kalender tror jag att klassen har tiden framför sig !

Last edited:
Webspy skrev:
Tro det eller ej - men jag pratade med någon..hmm... har tappat namnet på personen då det var i vintras. fick numret av Lodnert som dessutom lovade ett tävlingstillstånd om vi bara utlyste tävlingen minst en månad innan den gick av stapeln. Men då banan var midlanda så kände den jag pratade med att det var för långt borta och att intresset skulle vara lika med noll.

Om det stämmer vet ju inte jag, men jag försökte iaf.

Edit: Vi ska inte bråka - ERF är fortfarande den klass i sverige som är mest underhållande (tycker iaf jag). Med lite fler banor samt en "egen" kalender tror jag att klassen har tiden framför sig !
Jag bråkar inte, vi diskuterar. Tävlingsschemat spikades ganska tidigt i vintras, du kanske ringde för sent? Jag skulle inte ha nåt emot en tävling på midlanda, dock är det problem att få datum eftersom vi har en prioriteringsordning som inte är så logisk.

Du får gärna återberätta hur det gått till så ska jag sprätta lite mer sand :D
Jag har fått historian berättad av Strider så han är skyldig till eventuella faktafel. Litar du på honom så vet du ungefär vad jag vet.

Goodstuff skrev:
Jag har fått historian berättad av Strider så han är skyldig till eventuella faktafel. Litar du på honom så vet du ungefär vad jag vet.
Då förstår jag inte hur du kan få det till att fler sprätter i sandlådan :confused:

Jag tycker det är lite väl enkelt att skylla allt på en person för den problematik som har uppstått kring ERF i år. Men man ser ju olika på saker och ting.

Goodstuff skrev:
Jag tycker det är lite väl enkelt att skylla allt på en person för den problematik som har uppstått kring ERF i år. Men man ser ju olika på saker och ting.
Nej det är enklast så.

Goodstuff skrev:
Men saker är precis så enkla! Om en person är sur och blockar alla datum som ERF sökt på är det en person som får sand på sej när vi sprätter :fatta!

Men saker är precis så enkla! Om en person är sur och blockar alla datum som ERF sökt på är det en person som får sand på sej när vi sprätter :fatta!
Men den infekterade situationen beror inte enbart på den personen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman