ERF sprint= givet för min del

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Om det passer ind i min kalender, så kommer jeg med min trimmed Suzuki RG(V) 500 2takt...

Ikke fordi jeg tror jeg skal køre race, men bare fordi jeg kan ... :yoparty
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Om det passer ind i min kalender, så kommer jeg med min trimmed Suzuki RG(V) 500 2takt...

Ikke fordi jeg tror jeg skal køre race, men bare fordi jeg kan ... :yoparty

Jag kommer och kollar, en sån hoj får inte missas!
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Då är vi två... :krama

Hörrö din Räkett åkande avvikare! Ska du rejsa ska jag INTE komma in efter dig, den saken ska du ha klar för dig! Reglemente fritt, så passa dig! BE WARNED! :D
piaggio-vehicles-1959-vespa-tap-militare-1940125.jpg
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Ort
lidköping
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
hej då jag tänkt lösa en tränings licens, för det blir nog att jag bara ska köra 2 erf sprint. undrar jag om ni vet om man kan lösa 1 gångslicens på plats eller om man måste skicka till svemo
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
hej då jag tänkt lösa en tränings licens, för det blir nog att jag bara ska köra 2 erf sprint. undrar jag om ni vet om man kan lösa 1 gångslicens på plats eller om man måste skicka till svemo


Tjena Roger,

är inte träningslicensen det samma som baslicensen?
I så fall är det den enda licensen du behöver för ERF sprint.

http://www.svemo.se/Grenar/Roadracing/Licens/

http://www.sdsab.se/erf/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=4&Itemid=94
 

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Ort
lidköping
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Detta torde då innebära att det där hemska påhittet med tankfoam måste tryckas in i tanken igen... :död eller!? :confused:
Den har en tendens att smulas sönder och sätta stopp för bränslepumpen/-filtret och orsaka effektförlust. :näsblod

Det finns en väldigt enkel lösning!
Ta av tanken och ur med pumpen, så ska jag visa dig hur man gör en lösning som iaf dög i 2år.
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Tanken är av, pumpen urplockad och filtret rensat. Hör av dig så får vi se om vi kan komma fram till någonting.

Du gör ett "hus" av ett ganska tät metall nät och sätter runt pump/filter.
Då slipper du att det kommer skit i pumpen.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
tjenare , kollar man så står det ju från bas som är tränings licensen så det är nog så då. är det nån som vet mer så gör ett inlägg. tackar

Det verkar inte som att man kan köra på baslicens i ERF-sprint. Det krävs engångslicens eftersom på en enklare tävling kan det bara klubbrace och detta måste köras som nationellt race.
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Jaha.. Mera kostnader då mao... Vad går en engångslicens på? Söker man för varje race?
 

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Jaha.. Mera kostnader då mao... Vad går en engångslicens på? Söker man för varje race?

Tänk på att dom har gjort om engångslicensen, förut kunde man köpa en flera gånger per säsong nu är den vad den heter ENgång. Den går att köpa när man anmäler sig vid inskrivningen för tävlingen. (Raceoffice) Eller när man anmäler sig för tävlingen, kolla svemo.se
Sist jag betalade kostade den 400:- (2009) Tre nivåer (fyra med classic) Bas 1000:- träning och KM, Senior 2600:- Rookie och ERF/NEC , Elit 3600:- SM klasser samt Superbike klasserna med diverse namn.
Så det är en Senior licens du ska ha om du ska tävla två eller fler gånger. Allt detta går man igenom när man går licenskursen (förhoppningsvis). Mvh. Kjell
PS. tog inte med juniornivåerna då jag antar att du är äldre än tjugo år DS.
 
Last edited:

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Ort
lidköping
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
Tänk på att dom har gjort om engångslicensen, förut kunde man köpa en flera gånger per säsong nu är den vad den heter ENgång. Den går att köpa när man anmäler sig vid inskrivningen för tävlingen. (Raceoffice) Eller när man anmäler sig för tävlingen, kolla svemo.se
Sist jag betalade kostade den 400:- (2009) Tre nivåer (fyra med classic) Bas 1000:- träning och KM, Senior 2600:- Rookie och ERF/NEC , Elit 3600:- SM klasser samt Superbike klasserna med diverse namn.
Så det är en Senior licens du ska ha om du ska tävla två eller fler gånger. Allt detta går man igenom när man går licenskursen (förhoppningsvis). Mvh. Kjell
PS. tog inte med juniornivåerna då jag antar att du är äldre än tjugo år DS.

hej kjellbrell kollade med Eva på svemo idag, frågade henne om man bara kan lösa en engångslicens men hon sa att man kan lösa så många man vill. bas licensen räcker inte till erf sprint,undrar bara med dej om du vet om klubbarna har sagt att man bara får köpa en engångs licens mvh Roger
 

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
hej kjellbrell kollade med Eva på svemo idag, frågade henne om man bara kan lösa en engångslicens men hon sa att man kan lösa så många man vill. bas licensen räcker inte till erf sprint,undrar bara med dej om du vet om klubbarna har sagt att man bara får köpa en engångs licens mvh Roger

Jag kan ha missat något, men när jag kollade inför förra året nämde någon att engångslicensen skulle vara en provapå licens dvs. en gång. Så gick på Seniorlicensen direkt eftersom jag tänkte köra fler än en tävling förra året. Ber om ursäkt om mitt svar tolkades som en gissning eller spekulation, det är ju inte tillåtet i detta forum. Skall försöka inte upprepa fadäsen.... Kollade du vad en engångs kostar? Mvh. Kjell
 

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Ort
lidköping
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
Jag kan ha missat något, men när jag kollade inför förra året nämde någon att engångslicensen skulle vara en provapå licens dvs. en gång. Så gick på Seniorlicensen direkt eftersom jag tänkte köra fler än en tävling förra året. Ber om ursäkt om mitt svar tolkades som en gissning eller spekulation, det är ju inte tillåtet i detta forum. Skall försöka inte upprepa fadäsen.... Kollade du vad en engångs kostar? Mvh. Kjell

ingen fara :), är bara ute efter att det ska bli rätt å lätt. glömde faktiskt att fråga vad den kostade, stod på jobbet å blev lite stressigt
 

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Ort
lidköping
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
kollade på svemos sida på tillfällig licens som går att beställa där eller köpas på plats race dagen kostnad 400 kr
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top