ERF sprint= givet för min del

Om det passer ind i min kalender, så kommer jeg med min trimmed Suzuki RG(V) 500 2takt...

Ikke fordi jeg tror jeg skal køre race, men bare fordi jeg kan ... :yoparty

Om det passer ind i min kalender, så kommer jeg med min trimmed Suzuki RG(V) 500 2takt...

Ikke fordi jeg tror jeg skal køre race, men bare fordi jeg kan ... :yoparty

Jag kommer och kollar, en sån hoj får inte missas!

Last edited:
Då är vi två... :krama

Hörrö din Räkett åkande avvikare! Ska du rejsa ska jag INTE komma in efter dig, den saken ska du ha klar för dig! Reglemente fritt, så passa dig! BE WARNED! :D
piaggio-vehicles-1959-vespa-tap-militare-1940125.jpg

hej då jag tänkt lösa en tränings licens, för det blir nog att jag bara ska köra 2 erf sprint. undrar jag om ni vet om man kan lösa 1 gångslicens på plats eller om man måste skicka till svemo

hej då jag tänkt lösa en tränings licens, för det blir nog att jag bara ska köra 2 erf sprint. undrar jag om ni vet om man kan lösa 1 gångslicens på plats eller om man måste skicka till svemo

Tjena Roger,

är inte träningslicensen det samma som baslicensen?
I så fall är det den enda licensen du behöver för ERF sprint.

http://www.svemo.se/Grenar/Roadracing/Licens/

http://www.sdsab.se/erf/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=4&Itemid=94

Detta torde då innebära att det där hemska påhittet med tankfoam måste tryckas in i tanken igen... :död eller!? :confused:
Den har en tendens att smulas sönder och sätta stopp för bränslepumpen/-filtret och orsaka effektförlust. :näsblod

Det finns en väldigt enkel lösning!
Ta av tanken och ur med pumpen, så ska jag visa dig hur man gör en lösning som iaf dög i 2år.

tjenare , kollar man så står det ju från bas som är tränings licensen så det är nog så då. är det nån som vet mer så gör ett inlägg. tackar

Det verkar inte som att man kan köra på baslicens i ERF-sprint. Det krävs engångslicens eftersom på en enklare tävling kan det bara klubbrace och detta måste köras som nationellt race.

Jaha.. Mera kostnader då mao... Vad går en engångslicens på? Söker man för varje race?

Jaha.. Mera kostnader då mao... Vad går en engångslicens på? Söker man för varje race?

Tänk på att dom har gjort om engångslicensen, förut kunde man köpa en flera gånger per säsong nu är den vad den heter ENgång. Den går att köpa när man anmäler sig vid inskrivningen för tävlingen. (Raceoffice) Eller när man anmäler sig för tävlingen, kolla svemo.se
Sist jag betalade kostade den 400:- (2009) Tre nivåer (fyra med classic) Bas 1000:- träning och KM, Senior 2600:- Rookie och ERF/NEC , Elit 3600:- SM klasser samt Superbike klasserna med diverse namn.
Så det är en Senior licens du ska ha om du ska tävla två eller fler gånger. Allt detta går man igenom när man går licenskursen (förhoppningsvis). Mvh. Kjell
PS. tog inte med juniornivåerna då jag antar att du är äldre än tjugo år DS.

Last edited:
Tänk på att dom har gjort om engångslicensen, förut kunde man köpa en flera gånger per säsong nu är den vad den heter ENgång. Den går att köpa när man anmäler sig vid inskrivningen för tävlingen. (Raceoffice) Eller när man anmäler sig för tävlingen, kolla svemo.se
Sist jag betalade kostade den 400:- (2009) Tre nivåer (fyra med classic) Bas 1000:- träning och KM, Senior 2600:- Rookie och ERF/NEC , Elit 3600:- SM klasser samt Superbike klasserna med diverse namn.
Så det är en Senior licens du ska ha om du ska tävla två eller fler gånger. Allt detta går man igenom när man går licenskursen (förhoppningsvis). Mvh. Kjell
PS. tog inte med juniornivåerna då jag antar att du är äldre än tjugo år DS.

hej kjellbrell kollade med Eva på svemo idag, frågade henne om man bara kan lösa en engångslicens men hon sa att man kan lösa så många man vill. bas licensen räcker inte till erf sprint,undrar bara med dej om du vet om klubbarna har sagt att man bara får köpa en engångs licens mvh Roger

hej kjellbrell kollade med Eva på svemo idag, frågade henne om man bara kan lösa en engångslicens men hon sa att man kan lösa så många man vill. bas licensen räcker inte till erf sprint,undrar bara med dej om du vet om klubbarna har sagt att man bara får köpa en engångs licens mvh Roger

Jag kan ha missat något, men när jag kollade inför förra året nämde någon att engångslicensen skulle vara en provapå licens dvs. en gång. Så gick på Seniorlicensen direkt eftersom jag tänkte köra fler än en tävling förra året. Ber om ursäkt om mitt svar tolkades som en gissning eller spekulation, det är ju inte tillåtet i detta forum. Skall försöka inte upprepa fadäsen.... Kollade du vad en engångs kostar? Mvh. Kjell

Jag kan ha missat något, men när jag kollade inför förra året nämde någon att engångslicensen skulle vara en provapå licens dvs. en gång. Så gick på Seniorlicensen direkt eftersom jag tänkte köra fler än en tävling förra året. Ber om ursäkt om mitt svar tolkades som en gissning eller spekulation, det är ju inte tillåtet i detta forum. Skall försöka inte upprepa fadäsen.... Kollade du vad en engångs kostar? Mvh. Kjell

ingen fara :), är bara ute efter att det ska bli rätt å lätt. glömde faktiskt att fråga vad den kostade, stod på jobbet å blev lite stressigt

kollade på svemos sida på tillfällig licens som går att beställa där eller köpas på plats race dagen kostnad 400 kr

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026