Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Med en snittförbrukning på 1.7 liter per mil så blir det många stopp, vi hade en 3 liters bensinkanna som fylldes 33 ggr, det kostade oss minst 10 placeringar, hade vi sedan bara kört 10 sekunder snabbare per varv så hade vi vunnit.Bingo skrev:Tillåt mig tvivla...![]()
![]()
Räknar du in förarbytena också?Strider skrev:8ggr var hojen i depå. Hur många gånger var ni inne?

Strider skrev:Du får sälja sur sukkan och köpa en Yamaha ...........!

Skiten kör sej själv, antar jag?Strider skrev:Du får sälja sur sukkan och köpa en Yamaha så har du chans att vinna. Titta bara på Hägerström och Söderholm.!
Ni hade hög soppaförbrukning, våran drog endast 95 liter på 6 timmar.Strider skrev:Du får sälja sur sukkan och köpa en Yamaha så har du chans att vinna. Titta bara på Hägerström och Söderholm.!
vi lärde oss att om man innan loppet vet att oljenivån är för låg bör man fylla på innan loppet. Sen är det jobbigt att tempgivaren för kylvattnet inte är ikopplad så att man bara vet om vattentempen är för låg eller för hög. Jobbigt att köra med en röd lampa lysande.Strider skrev:Ni vinner uppenbarligen depåstoppstävlingen!![]()
Vi hade problem med trottelpositioneringssensorn vilket medförde att hojen drog ca 1,8liter mil och vi kom bara ca 22 varv på varje stint innan det var dags att tanka. Vi körde nio stinter (23,21,22,22,22,21,23,19,15) med förarbyte varje gång. Inga däckbyten eller några andra problem förutom att vi fick åka och inhandla mer bensin.
En imponerande insats av Jonas och Klas att köra in som nia såsom läget var.

Antal depåbesök, 9 st plus 7 tankningar, silvertejpen flappade gött i 280 blåsBingo skrev:vi lärde oss att om man innan loppet vet att oljenivån är för låg bör man fylla på innan loppet. Sen är det jobbigt att tempgivaren för kylvattnet inte är ikopplad så att man bara vet om vattentempen är för låg eller för hög. Jobbigt att köra med en röd lampa lysande.
Ang Suzuki/Yamaha. Nu talar du i nattmössan![]()
Bytte ni inte förare när ni tankade? Eller menar du att ni bytte förare 16 gångerGSXR1100R skrev:Antal depåbesök, 9 st plus 7 tankningar, silvertejpen flappade gött i 280 blås![]()
En oljepåfyllning på 3 dl, justering av bromsgrepp/silvertejp igen...
Kopplingen högg oroväckande på slutet, det saknas några tänder i korgen.
Det får man juh inte göra, då vann vi över er, jag skickar detta vidare till BrånaltBingo skrev:Bytte ni inte förare när ni tankade? Eller menar du att ni bytte förare 16 gånger![]()
Webspy skrev:Vi körde 7 stinter, fast den sista hann vi ju bara 25 minuter innan kjedjan gicka av..... med 20 min kvar av loppet..... surt.

Haha, samma här. Det såg så tungt ut att jag funderade på att stanna och erbjuda putthjälp.DOT4 skrev:Jag hann passera er cykel 4 gånger innan den med tunga steg leddes in i depåavfarten.![]()
Tror inte det var den hojen, webspy mekade väl åt mrBlind? Dom blev bärgade under sista safetycar-situationen.Bingo skrev:Haha, samma här. Det såg så tungt ut att jag funderade på att stanna och erbjuda putthjälp.
Jag va oxå på banan då, ett tag trodde jag att vitflaggan va ute pga Bingo va på banan.DOT4 skrev:Jotack, jag höll på att få den i huvudet!
Jag såg något som liknade ett metallblänkande plastband flyga upp i luften, uppskattningsvis 5-6 meter. När det landade förstod jag att det var er kedja!
Där fick ni för att ni körde om mig!![]()
Jag hann passera er cykel 4 gånger innan den med tunga steg leddes in i depåavfarten.![]()
Vete katten vem det var. Men ett puttande utan dess like var det i vart fall. Såg rätt tröstlöst ut.Nr:18 skrev:Tror inte det var den hojen, webspy mekade väl åt mrBlind? Dom blev bärgade under sista safetycar-situationen.
Se till att ställa upp i ett rejs så ska vi slåss på allvarStrider skrev:Ja, i ditt fall är det väl så. För hade du kört och inte bara åkt med så hade det väl gått fortare.
Jag väntarStrider skrev:Vänta du bara...
Undra om det inte var Team JJ för de blev också av med sin kedja.Bingo skrev:Vete katten vem det var. Men ett puttande utan dess like var det i vart fall. Såg rätt tröstlöst ut.

Moahahaha du kommer att få pisk av segmumlan.Strider skrev:Vänta du bara...
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |