ERF RR för riktiga män (bildvarning) #83

Bingo skrev:
Tillåt mig tvivla... :rolleyes: :näsblod
Med en snittförbrukning på 1.7 liter per mil så blir det många stopp, vi hade en 3 liters bensinkanna som fylldes 33 ggr, det kostade oss minst 10 placeringar, hade vi sedan bara kört 10 sekunder snabbare per varv så hade vi vunnit.

Strider skrev:
8ggr var hojen i depå. Hur många gånger var ni inne?
Räknar du in förarbytena också?

Edit: inkl förarbyten var vi inne tio gånger :brinnerup

Strider skrev:
Du får sälja sur sukkan och köpa en Yamaha så har du chans att vinna. Titta bara på Hägerström och Söderholm.!
Ni hade hög soppaförbrukning, våran drog endast 95 liter på 6 timmar.

Strider skrev:
Ni vinner uppenbarligen depåstoppstävlingen! :Bugar

Vi hade problem med trottelpositioneringssensorn vilket medförde att hojen drog ca 1,8liter mil och vi kom bara ca 22 varv på varje stint innan det var dags att tanka. Vi körde nio stinter (23,21,22,22,22,21,23,19,15) med förarbyte varje gång. Inga däckbyten eller några andra problem förutom att vi fick åka och inhandla mer bensin.

En imponerande insats av Jonas och Klas att köra in som nia såsom läget var.
vi lärde oss att om man innan loppet vet att oljenivån är för låg bör man fylla på innan loppet. Sen är det jobbigt att tempgivaren för kylvattnet inte är ikopplad så att man bara vet om vattentempen är för låg eller för hög. Jobbigt att köra med en röd lampa lysande.

Ang Suzuki/Yamaha. Nu talar du i nattmössan :fatta!

Bingo skrev:
vi lärde oss att om man innan loppet vet att oljenivån är för låg bör man fylla på innan loppet. Sen är det jobbigt att tempgivaren för kylvattnet inte är ikopplad så att man bara vet om vattentempen är för låg eller för hög. Jobbigt att köra med en röd lampa lysande.

Ang Suzuki/Yamaha. Nu talar du i nattmössan :fatta!
Antal depåbesök, 9 st plus 7 tankningar, silvertejpen flappade gött i 280 blås :tungan

En oljepåfyllning på 3 dl, justering av bromsgrepp/silvertejp igen...

Kopplingen högg oroväckande på slutet, det saknas några tänder i korgen.

Vi körde 7 stinter, fast den sista hann vi ju bara 25 minuter innan kjedjan gicka av..... med 20 min kvar av loppet..... surt.

GSXR1100R skrev:
Antal depåbesök, 9 st plus 7 tankningar, silvertejpen flappade gött i 280 blås :tungan

En oljepåfyllning på 3 dl, justering av bromsgrepp/silvertejp igen...

Kopplingen högg oroväckande på slutet, det saknas några tänder i korgen.
Bytte ni inte förare när ni tankade? Eller menar du att ni bytte förare 16 gånger :confused:

Bingo skrev:
Bytte ni inte förare när ni tankade? Eller menar du att ni bytte förare 16 gånger :confused:
Det får man juh inte göra, då vann vi över er, jag skickar detta vidare till Brånalt :mad:

Webspy skrev:
Vi körde 7 stinter, fast den sista hann vi ju bara 25 minuter innan kjedjan gicka av..... med 20 min kvar av loppet..... surt.

Jotack, jag höll på att få den i huvudet!

Jag såg något som liknade ett metallblänkande plastband flyga upp i luften, uppskattningsvis 5-6 meter. När det landade förstod jag att det var er kedja!

Där fick ni för att ni körde om mig! :fatta!

Jag hann passera er cykel 4 gånger innan den med tunga steg leddes in i depåavfarten. :hihi

DOT4 skrev:
Jag hann passera er cykel 4 gånger innan den med tunga steg leddes in i depåavfarten. :hihi
Haha, samma här. Det såg så tungt ut att jag funderade på att stanna och erbjuda putthjälp.

Bingo skrev:
Haha, samma här. Det såg så tungt ut att jag funderade på att stanna och erbjuda putthjälp.
Tror inte det var den hojen, webspy mekade väl åt mrBlind? Dom blev bärgade under sista safetycar-situationen.

DOT4 skrev:
Jotack, jag höll på att få den i huvudet!

Jag såg något som liknade ett metallblänkande plastband flyga upp i luften, uppskattningsvis 5-6 meter. När det landade förstod jag att det var er kedja!

Där fick ni för att ni körde om mig! :fatta!

Jag va oxå på banan då, ett tag trodde jag att vitflaggan va ute pga Bingo va på banan.

Nr:18 skrev:
Tror inte det var den hojen, webspy mekade väl åt mrBlind? Dom blev bärgade under sista safetycar-situationen.
Vete katten vem det var. Men ett puttande utan dess like var det i vart fall. Såg rätt tröstlöst ut.

Bingo skrev:
Vete katten vem det var. Men ett puttande utan dess like var det i vart fall. Såg rätt tröstlöst ut.
Undra om det inte var Team JJ för de blev också av med sin kedja.

Vårt lopp gick som planerat...
2 liter soppa kvar... :tungan
1 mm bromsbelägg kvar (nya SBS- skit) :kocko
Växelfotpinnen satt kvar med ett varv gänga innan den trillat av... :död
Tappat alla skruvar på höger kåpsida... :va

Tur loppet inte var 6 tim o 10 min för då hade vi
inte kommit i mål :banana

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back