Era bästa lägereldslåtar

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
On G
Det börjar dra ihop sig mot årets första lägereldssamling med obligatorisk allsång och gitarr!

Vilka är era favoriter?

Börjar med den här

Magnus uggla - Trubaduren

FolkE skrev:
2183223 Det börjar dra ihop sig mot årets första lägereldssamling med obligatorisk allsång och gitarr!

Vilka är era favoriter?

Börjar med den här

Magnus uggla - Trubaduren

Chef - Chocolate salty balls

divison s - swastika fanan (aucustic)

:fatta!

lägereld... e väl bara svenska motståndsrörelsen å nationell ungdom som pysslar me sånt ? :va

:rofl

IronMike skrev:
2183302 divison s - swastika fanan (aucustic)

:fatta!

lägereld... e väl bara svenska motståndsrörelsen å nationell ungdom som pysslar me sånt ? :va

:rofl
Jag är ingen lägereldskille, men lite country är alltid bra! :tuttar

Inte för att jag är så mycket för smörsång och sådant, men som nämnt Trubbaduren kan man ju skråla med i. Sen så fungerar ju If I Saw You In Heaven bra vid lägereldar. Poison med Alice Cooper fungerar ju också, men det är väl det jag har att komma med.

acura skrev:
2183341 Inte för att jag är så mycket för smörsång och sådant, men som nämnt Trubbaduren kan man ju skråla med i. Sen så fungerar ju If I Saw You In Heaven bra vid lägereldar. Poison med Alice Cooper fungerar ju också, men det är väl det jag har att komma med.
Smörsång? Det är ju country/bluegrass, korv och bruna bönor och nakenbad som gäller!! :mad:

Rohlen skrev:
2183347 Smörsång? Det är ju country/bluegrass, korv och bruna bönor och nakenbad som gäller!! :mad:
Första exemplet är smörsång :mattias Men annars så borde ju en hel del av Johnny Cash fungera nu med tanke på filmen.

acura skrev:
2183388 Första exemplet är smörsång :mattias Men annars så borde ju en hel del av Johnny Cash fungera nu med tanke på filmen.
Cash is king, så att säga. Även Emmy-Lou Harris, om man har en kvinna med bra pipa i sällskapet.

Rolling stones - loving cup
Johnny thunders - you cant put your arms around a memory
Neil young - heart of gold
Neil young - cortez the killer
Neil young - my my hey hey
Neil young - down by the river
Neil young - en jävla massa fler

Som nån sa så är det country som gäller

Vad dom helst med CCR borde väl funka... :tungan

Diane med Therapy, det är den enda låten som gäller.

Alternativt Global fussball OK (bara refrängen, om och om och om igen). Finns det brudar med vill de alltid höra skit som "När vi gräver guld...", så då får man spela den pisslåten.

Det finns bok som heter något i stil med "Den Kompletta Sångboken" som innehåller en hel del smått och gott. Tror även att det finns en tvåa.

*/ ?>
Back