Era bästa lägereldslåtar

Finns massor med bra låtar för lägerelden... :yoparty

Ta mig till havet - Peter Lundbladh
Ska vi gå hem - Magnus Uggla
När vi två blir en - Gyllene Tider
Tycker om när du tar på mig - Per Gessle

:banana :fyllisar

Jag spelar av princip aldrig gitarr på fester eller vid "lägereldar" (förutom luftgitarr), det är för amatörer. Men jag kan tänka mig att en helakustisk version av Deep Purples "Soldier of Fortune" om den görs bra får alla brudar riktigt blöta i trosorna. Fast då ser man ju framför sig en David Coverdale som sjunger också. Så den har lite "Don't try this at home kids"-stämpel på sig....

Alla Thin Lizzys Låtar och Christy Moore, Van the Man..ser ni ett tema här? Irländska låtar och en del trad ballader är asbra till just allsång. De skrålas för fulla stämband när pubarna stänger här varje kväll...och skulle bli super vid lägereldar.

Chris Ash skrev:
2183791 Jag spelar av princip aldrig gitarr på fester eller vid "lägereldar" (förutom luftgitarr), det är för amatörer. Men jag kan tänka mig att en helakustisk version av Deep Purples "Soldier of Fortune" om den görs bra får alla brudar riktigt blöta i trosorna. Fast då ser man ju framför sig en David Coverdale som sjunger också. Så den har lite "Don't try this at home kids"-stämpel på sig....

Hmm.. Vad är det amatöraktiga med det :confused:

Finntroll med Midnattens Widunder brukar sig super vid lägerelden.

:rofl

Nursey skrev:
2183877 När du säger finntroll så tänker jag på Lordi..finska troll :va

:hihi

Nåt åt det hållet. Fast detta är inte schlager med rocktoner. Ladda hem och njut :banana

Chris Ash skrev:
2183869 Det är inte kul med interna skämt för utomstånde, men "lägereldsgitarrister" är ett skällsord inom musikerhumorn. Ungefär som strandraggare.

Det är ju faktiskt så att större delen av befolkningen kräks på lägereldsgitarristen.. Så det är ju vare sig ett skämt eller bara inom musikerkulturen.

Biturbo skrev:
2183974 Det är ju faktiskt så att större delen av befolkningen kräks på lägereldsgitarristen.. Så det är ju vare sig ett skämt eller bara inom musikerkulturen.

Ett skämt är precis vad det är;)

Pull me under - Dream Theater. Den gör sig alltid bra men är en smula svår att få till akustiskt.

Biturbo skrev:
2183974 Det är ju faktiskt så att större delen av befolkningen kräks på lägereldsgitarristen.. Så det är ju vare sig ett skämt eller bara inom musikerkulturen.

Skit samma... Lägereldstrubaturer får doppa.

Chris Ash skrev:
2183869 Det är inte kul med interna skämt för utomstånde, men "lägereldsgitarrister" är ett skällsord inom musikerhumorn. Ungefär som strandraggare.

Okej.

Ha.. ha..ha :gnissla

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...