ER6-tråden

tjo på er .. undrar om någon vet vart det finns sjysta styling grejer till er6 .
skriv gärna web adresser lr någe (hällst svenska sidor ) tack på förhand ,,, :P

Förstärkt bakfjäder

Är det nån som vet om det finns nån kraftigare bakfjädring till ER6an.
Åker jag ensam så är det inga problem,men med sonen bak på och semesterpackning då är det gränsfall.

Har du skruvat på inställningen till fjädern bak nåt och är den fortfarande för dålig efter det alltså?

Öhlins säljer fjädrar till både gaffeln och dämparen men som sagt, du har väl provat fjäderförspänningen först?

Lite modds :tummenupp

Bifogat

• DSC00157 (Medium).JPG
    DSC00157 (Medium).JPG
    84.3 KB · Visningar: 178
  • DSC00156 (Medium).JPG
    DSC00156 (Medium).JPG
    84.6 KB · Visningar: 154
  • DSC00155 (Medium).JPG
    DSC00155 (Medium).JPG
    81 KB · Visningar: 189
Länge sen nån skrev tycker jag :P
Vad har folket för planer på att trixa med sina er-6:or i vinter?
Själv ska jag sätter på en hugger, "ögonlock", backkamera, clip-ons och eventuellt PC-3 och DNA-filter.

Framåt vårkanten blir det väl Slip-on, pc3, hugger, mindre regplåtshållare, nya blinkers och en ny mörk vindruta. Även ett mindre drev fram ska till, acceleration är roligare än toppfart för min del, än så länge i alla fall.

Clip-ons.. läste på amerikanska forumet att det skulle ta i om man drog dit dom under styrkronan med standard-kåpan, nån som vet mer?

Tror jag hoppar över clipons och drar på ett lägre styre bara så man slipper sitta så himla upprätt, gäller väl bara att hitta det som passar med kabellängder med mera.

Last edited:
Jag har gjort allt jag vill göra med min knarr.

Fixat med luft o buller, pc3, andra speglar, hugger o annat styre
Vad som händer i vinter är nog byta drev fram till en kugg mindre för lite mer effekt.....

Kom igen killar o tjejer berätta vad som händer för er i vinter, vore kul läsning o gärna med sköna o roliga bilder. Rock on :-)

Tycker inte att det finns så mycket att göra med F:n faktiskt.. styret bytt och baken är ordentligt rensad. Kvarstår; slipon och ensitscuts.

Fast det där med framdrev har onekligen börjat låta lite spännande.. som någon redan påpekat; acceleration är roligare än toppfart på den här hojjen.

... för egen del skulle jag vilja veta vad folk egentligen tycker om sina slipons så här efter ett tag. Köpt ett annat med facit i hand? Känns lättare sagt än gjort att hitta "det rätta" trots hjälp av Youtube.. dessutom ser de flesta inte alls bra ut på F:n..

Däckdimension ER6

Hej ärade er6 ägare!

Går det att gå upp i däckdimensionen bak, någon som vet.

//Mattis

Jag älskar mitt slipon, + tycker det passar skitbra på hojjen (arrow). Om jag skulle köpt ett annat hade väl det vart laser för det ser så sjukt snyggt ut.Men det var mer en fråga om pengar, ifs hade jag haft mer pengar så hade det nog blivit ett leovince full system.

Ja är med sjukt nyfiken på att dreva ner, borde väl va nån av oss som har gjort det redan kan man tycka? Jobbigt att göra? Gjorde det stor skillnad o.s.v?

De ska gå att byta upp däckdimension, vet att jag har sett det på ninja650.com -forumen. Men har för mig att det även diskuterats i den här tråden tidigare.

Jag älskar mitt slipon, + tycker det passar skitbra på hojjen (arrow). Om jag skulle köpt ett annat hade väl det vart laser för det ser så sjukt snyggt ut.Men det var mer en fråga om pengar, ifs hade jag haft mer pengar så hade det nog blivit ett leovince full system.

Ja är med sjukt nyfiken på att dreva ner, borde väl va nån av oss som har gjort det redan kan man tycka? Jobbigt att göra? Gjorde det stor skillnad o.s.v?

De ska gå att byta upp däckdimension, vet att jag har sett det på ninja650.com -forumen. Men har för mig att det även diskuterats i den här tråden tidigare.

Klart att det kan gå att gå upp lite i dim, men det är nog endast för posörer, då de härliga kurvegenskaperna som denna hoj har kommer att försvinna till viss del! (man får nog bryta ner hojjen mera) Jag ser ingen mening med det, gillar man feta bakdäck så borde man kanske åka potentare båge!

Då skall du se den orangea :)
För att inte tala om i gatubelysningen på avvänyyyn när det mörknat :yoparty

...kungälv också ser jag. vi är några st nu.

Jodå, den orangea är grym, testkörde en hos Johan's MC dock mitt på dan, ville ha den färgen först men den var slut... det var några andra som hann före... :mad:

Ja vi kanske ses på vägarna om du nu har har nån hoj då, du verkar gå i säljtankar? Ta nu ditt förnuft till fånga :)

Jodå, den orangea är grym, testkörde en hos Johan's MC dock mitt på dan, ville ha den färgen först men den var slut... det var några andra som hann före... :mad:

Ja vi kanske ses på vägarna om du nu har har nån hoj då, du verkar gå i säljtankar? Ta nu ditt förnuft till fånga :)

Jag hann före :rolleyes:

Funderade lite på o sälja ja. Hade inte kört nåt på typ ett par månader :confused:
Tog en sväng med en polare i lördags. Hade glömt hu J***A gött det är :D

Bifogat

• PB031373.jpg
    PB031373.jpg
    104.4 KB · Visningar: 160
  • PB031381.jpg
    PB031381.jpg
    62.5 KB · Visningar: 131
Jag hann före :rolleyes:

Funderade lite på o sälja ja. Hade inte kört nåt på typ ett par månader :confused:
Tog en sväng med en polare i lördags. Hade glömt hu J***A gött det är :D

Då är det ju ingen idé att sälja!
ER6an är ju så billig att försäkra så köp en till! Jag funderar själv på att köpa en andrahoj, en offroadare.

För övrigt så är gul snabbare än orange.

en kugg fram plus pc3 så power wheelar du lätt på 2 :ans växel:yoparty:tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti