ER6-tråden

min ligger med omkring 1100 när den är varm, högre när den är kall dock inte 3000.

Sruvade ner min till 900 rpm när den är riktigt busåkar varm, Men den bör ligga på 1000/1100. Om man ska riktigt jävla annama bus åka är 2000 rpm lagom för det finns ingen slirkoppling på hojarna så det kan bli bakhjulslåsning.

Prövat så klart

Hur långt har er ER6 rullat. Känner en kille som gjorde 1900 mil under sommaren med sin. Åkte på Europa semester. Sa att han höll 140 genom hela autobahn.

min har rullat 10 mil.hehe---

KOM IGEN NU:tummenupp

DETTA ÄR JU TROTS ALLT EN NYUTVECKLAD MOTOR I DENNA HOJ, FÅ HÖRA VAD NI TYCKER OM DEN OCH DESS KVALITÉ.:yoparty

Hur långt har er ER6 rullat. Känner en kille som gjorde 1900 mil under sommaren med sin. Åkte på Europa semester. Sa att han höll 140 genom hela autobahn.

min har rullat 10 mil.hehe---

KOM IGEN NU:tummenupp

DETTA ÄR JU TROTS ALLT EN NYUTVECKLAD MOTOR I DENNA HOJ, FÅ HÖRA VAD NI TYCKER OM DEN OCH DESS KVALITÉ.:yoparty

Min hoj har rullat 159 mil. Jag står för 5 av dessa... Iofs köpte jag hojen i lördags, så jag har något att skylla på :rolleyes: De 5 milen jag kört var 100% njutning. Tycker den är skitkul att köra och superskön att sitta på!

ojdå låter farligt:tungan

ska monter det på min till våren vill ha det där sista oxå

snackade med en kille som monterat han drevade ner en kugg fram oxå

power welade på 2 :an växel oxå verkar gött :D

Välkommen:yoparty :)

Har du någon aning vart man beställer drevet och vilken beteckning det har?

ang:strypning

Hej jag är påväg att köpa en er-6.
jag har inget körkort än, fixade teorin igår med 52 rätt!!! (tur)

den är väl bra för nybörjare, eller?

det jag undrar är: hur får jag den strypt till 25kw?? reggad och klar.

Hej jag är påväg att köpa en er-6.
jag har inget körkort än, fixade teorin igår med 52 rätt!!! (tur)

den är väl bra för nybörjare, eller?

det jag undrar är: hur får jag den strypt till 25kw?? reggad och klar.

Jag tog kortet den sjätte september och inhandlade mig en svart ER-6F den första oktober. Hemskt lättkörd, sitter skönt, snabb när det behövs utan att varva som en dåre. Som nybörjare verkar den vara klockren för mig i alla fall. Köra åt skogen kan man göra även på denna om man vill det.

130 mil körda, inga större fadäser utöver ett par små vita märken när jag kom åt en möbel i garaget. :huvet. Helnöjd so far! Har dock inget att jämföra med, men av alla andras kommentarer som kommer från större hojar så duger den trots det. Billig försäkring! :tummenupp

Ni som precis köpt/sålt en ER6-n... Vad hamnade prislappen på?

EDIT: Begagnat då alltså :)

Last edited:
Visste ni att ER står för Essence of Riding

n står för Nude
f står för Faired

Kul att veta bara :tummenupp

Naked eller Nude, det är frågan. :)

Essence of Riding... riktigt nice, det är ju huvet på spiken verkligen.

Ingen som går i köptankar?
Har beslutsångest som fanken. Kanske ny lägenhet på g :näsblod

Någon som känner till en svensk återförsäljare av något åt det här hållet? ...

allsilver007.jpg

img0021ep1.jpg

... eller kanske vart man kan få tag på ett Two Brothers alt. Scorpion slipon till ett bra pris?

.. vill ha något att pyssla med i vinter! :)

Någon som känner till en svensk återförsäljare av något åt det här hållet? ...

... eller kanske vart man kan få tag på ett Two Brothers alt. Scorpion slipon till ett bra pris?

.. vill ha något att pyssla med i vinter! :)

ninja650shop.com ...

Back