ER6-tråden

Beställde mitt från ninja650shop.com... de verkar ha rätt mycket till bra pris. Sen blir det ca 400 i frakt och tull på det men mitt Arrow låg på 1900kr + frakt och tull på 1000kr så det är fortfarande en tusing billigare än i sverige.. :tummenupp
 
Ja det var en viss pris skillnad: Västerås = 4500:- Italien 3354:-

...å så slipper man åka till V-ås!

Har du räknat med frakten och moms i priset då?? Jag har för mig att det blev ca 4100:- för G&G röret. Men visst, det är dock 400:- som man kan tanka för....

Beställde mitt från ninja650shop.com... de verkar ha rätt mycket till bra pris. Sen blir det ca 400 i frakt och tull på det men mitt Arrow låg på 1900kr + frakt och tull på 1000kr så det är fortfarande en tusing billigare än i sverige.. :tummenupp

Var det 400 eller 1000kr för frakt och tull??
 
Last edited:
Nån här som vet var trypningen sitter i elsystemet? Nån talade om en plugg eller nåt...
 
Måste bara få säga att den turbo-ER6a som AVA MC står o bygger klart på mässan är bland det snyggaste jag har sett! Helt grrrrrym! :tummenupp
 
missa Cage's fråga..

Måste bara få säga att den turbo-ER6a som AVA MC står o bygger klart på mässan är bland det snyggaste jag har sett! Helt grrrrrym! :tummenupp

WTF!? Bilder tack!

Ädit:

@cage: ursäkta om jag var otydlig, det var alltså 400kr för frakten + tull som blir ca. 600 kr. Tutti 1000kr

@neutral: tänkte jag inte ens på men då lägger jag hellre mina pengar på Doohan's spons :D
 
Last edited:
Nu vill jag ha utlåtande hur hoj fan är att köra på bana va suger för utom effekten hur uppför sig fjädringen gungar den mycket bak tex bottnar gaffeln lätt
 
@Holmlund: Turbo..

@Gottis: Vad jag hört så ska den vara helt okej på bana, den jag kommer på som kört bana med sin är Neutral med det finns andra också..
 
Last edited:
Fan va fräck den va.. Z750 lampan är snyggare än ER-6 i mitt tycke, snyggt de byggt in mätar-bulan också, undra hur pass svårt det är att få snyggt... en magspoiler på den där så hade jag vart nöjd också :D
 
Last edited:
Nu vill jag ha utlåtande hur hoj fan är att köra på bana va suger för utom effekten hur uppför sig fjädringen gungar den mycket bak tex bottnar gaffeln lätt
För att vara en billig gubb- och förstahoj, visserligen i en annorlunda kostym, så tycker jag inte den suger alls. Jag är istället mycket positivt överraskad av hur den uppför sig på bana.

Som på allt finns det flaskhalsar den första är som sagt effekten den andra är markfrigången, eller kanske tvärt om. Sittställningen är inte optimal för asfaltbana men den ingår liksom i designen...Fjädring, bromsar och chassit räcker annars till att köra skapligt snabbt med. På Sviestad tappade jag ca 10 sek jämfört med R1:an



Den ökade från 57 hk på bakhjulet till 114hk, sen pallade inte kopplingen mer. Med en förstärkt koppling och lite kylning till turbon så ska det säker bli bra.
Vad kostar det där paketet? Var förbi i torsdags men det var ingen i montern då. Vad görs åt utväxlingen?
 
För att vara en billig gubb- och förstahoj, visserligen i en annorlunda kostym, så tycker jag inte den suger alls. Jag är istället mycket positivt överraskad av hur den uppför sig på bana.

Som på allt finns det flaskhalsar den första är som sagt effekten den andra är markfrigången, eller kanske tvärt om. Sittställningen är inte optimal för asfaltbana men den ingår liksom i designen...Fjädring, bromsar och chassit räcker annars till att köra skapligt snabbt med. På Sviestad tappade jag ca 10 sek jämfört med R1:an




Vad kostar det där paketet? Var förbi i torsdags men det var ingen i montern då. Vad görs åt utväxlingen?


Priset på hela paketet + montering är fortfarande ganska svårt att säga, men jag skulle gissa på att det kanske ligger runt 30-40.000.
Vi har ännu inte gjort något åt utväxlingen efter som vi ännu inte har kunnat provköra den. Ingenting finns klart ännu. Detta exemplar är bara en prototyp till ett eventuellt turbokit.
 
Nu vill jag ha utlåtande hur hoj fan är att köra på bana va suger för utom effekten hur uppför sig fjädringen gungar den mycket bak tex bottnar gaffeln lätt
Den är en gunghäst redan vid hård landvägskörning, gaffeln är för mjuk men det är lätt att fixa med tjockare olja/hårdare fjädrar.

Sittställningen är märklig, känns som en skottkärra, clip-on borde vara bättre än orginalstyret.

Men med lite moderata ändringar så har man en kul banhoj som inte käkar allt för mycket däck.
 
Den är en gunghäst redan vid hård landvägskörning, gaffeln är för mjuk men det är lätt att fixa med tjockare olja/hårdare fjädrar.

Sittställningen är märklig, känns som en skottkärra, clip-on borde vara bättre än orginalstyret.

Men med lite moderata ändringar så har man en kul banhoj som inte käkar allt för mycket däck.

Man får ju inte byta till clipons, men jag har en fatbar på nu o den ändrar radicalt på sittställningen.. Man sitter agressivare.

Sen har jag på väg hem fjädrar och bakfjäder till dämparen, Man får inte sätta i Gaffelkit eller byta hela bakdämparen, Men bytar man till styvare fjädrar blir den mycket bättre :tummenupp
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top