ER6-tråden

Man får ju inte byta till clipons, men jag har en fatbar på nu o den ändrar radicalt på sittställningen.. Man sitter agressivare.

Sen har jag på väg hem fjädrar och bakfjäder till dämparen, Man får inte sätta i Gaffelkit eller byta hela bakdämparen, Men bytar man till styvare fjädrar blir den mycket bättre :tummenupp

Får man fråga vilken sort av Fatbar du har monterat? likaså vilken bredd det har?
 
Efter för många timmar är hela tråden på snart ett år genomläst!! Bra material! :)

Själv införskaffade jag en silvrig er6a 06a (aug) igår. Köptes privat och hade endast gått 30 mil på 3-4 turer, dvs som ny. Får man fråga vad ni tycker ett rimligt pris torde vara? Stjärten snyggt ombyggd med miniblinkers, i övrigt orginal!

Var e sommarem nu då?!?!
 
Får man fråga vilken sort av Fatbar du har monterat? likaså vilken bredd det har?

Inte en suck.. tyvärr,, fick tag i en som var sunkig så jag lacka den med fälgfärg o skruva dit,, de e asbra ergonomi nu,, Har varit ute o busat litta på stan idag, agressiv körställning påverkar definitivt körsättet :yoparty
 
Man får ju inte byta till clipons, men jag har en fatbar på nu o den ändrar radicalt på sittställningen.. Man sitter agressivare.

Sen har jag på väg hem fjädrar och bakfjäder till dämparen, Man får inte sätta i Gaffelkit eller byta hela bakdämparen, Men bytar man till styvare fjädrar blir den mycket bättre :tummenupp

oj oj vilken vinnar hoj jag kommer att styra :D :D Bitubo fjädrana kommer att rocka :yoparty :yoparty
 
Jag planerar lite mod på hojen inför säsongen..

En ny skylthållare skall införskaffas. Har ni nåt bra förslag? Jag har kollat lite på den hos S-Racing men tvekar lite....

Styret skall bytas. Men mot vad??:confused: :confused:

Ett slip-on ligger nog först i prioriteringen. Lutar mot en Arrows alu-burk.:tummenupp

//cage

@Böjjarn, du har PM.....
 
Har också filurat lite på vad man ska skaffa för styre, iomed att ett vanligt Fatbar tydligen är för brett så borde ett "mini-fatbar" funka. Alltså ett som är något kortare i mitten, vet att Renthal har en sådan version också.
 
Jag planerar lite mod på hojen inför säsongen..

En ny skylthållare skall införskaffas. Har ni nåt bra förslag? Jag har kollat lite på den hos S-Racing men tvekar lite....

Styret skall bytas. Men mot vad??:confused: :confused:

Ett slip-on ligger nog först i prioriteringen. Lutar mot en Arrows alu-burk.:tummenupp

//cage

@Böjjarn, du har PM.....

Jag beställde min skylthållare från http://jesterstrickbits.co.uk

Den e najs och incl en liten skyltbelysning...

http://jesterstrickbits.co.uk/acatalog/KawasakiTT.html
 
Har också filurat lite på vad man ska skaffa för styre, iomed att ett vanligt Fatbar tydligen är för brett så borde ett "mini-fatbar" funka. Alltså ett som är något kortare i mitten, vet att Renthal har en sådan version också.

Monterade Fatbar idag, var inte för brett...
Det blev ett svart, najs med tanke på att hojen e svart:tummenupp
 
1) Vad är serviceintervallen på ER6 och vad görs? (=vad kostar det?) Plöjde igenom tråden men blev inte klokare; oljebyte + lite småpill vid 100 mil, inget oljebyte vid 600 mil?! Därefter då?
Kollade på XT660, trevligt med 1000-milaintervall. Lustigt (tragikomiskt) om en 2-cylindrig behöver servas oftare, 600-mila-servicear betyder 2 servicear per sommar = dyrt per mil. Man vill ju inte sumpa 5-årsgarantin heller.

2) Var i Sthlm med omnejd servar man Kawa auktoriserat (förutom AVA)?
 
Monterade Fatbar idag, var inte för brett...
Det blev ett svart, najs med tanke på att hojen e svart:tummenupp

:va Vilket Fatbarstyre har Du då? På mitt FLY så räcker inte kabelsatmmen på vänster sida + att man får dra alla wirar framför styrkronan, så det går bort!:mad:
+att det är väldigt tight att få på handtag o alla andra attiraljer som skall vara på styret........
 
:va Vilket Fatbarstyre har Du då? På mitt FLY så räcker inte kabelsatmmen på vänster sida + att man får dra alla wirar framför styrkronan, så det går bort!:mad:
+att det är väldigt tight att få på handtag o alla andra attiraljer som skall vara på styret........

Vet inte vad märket heter, kan kolla imorgon då den står i garaget på jobbet, har förpackningen kvar...
Gashandtag sköt jag på innan jag skruvade fast styret, annars hade det inte gått..
 
1) Vad är serviceintervallen på ER6 och vad görs? (=vad kostar det?) Plöjde igenom tråden men blev inte klokare; oljebyte + lite småpill vid 100 mil, inget oljebyte vid 600 mil?! Därefter då?
Kollade på XT660, trevligt med 1000-milaintervall. Lustigt (tragikomiskt) om en 2-cylindrig behöver servas oftare, 600-mila-servicear betyder 2 servicear per sommar = dyrt per mil. Man vill ju inte sumpa 5-årsgarantin heller.
Har inte boken tillgänglig men tror att det är något var 600:e mil, dock enbart små servicar då ventiljustering är var 4200:e mil.

Vilken 5-årsgaranti?
 
Har inte boken tillgänglig men tror att det är något var 600:e mil, dock enbart små servicar då ventiljustering är var 4200:e mil.

Vilken 5-årsgaranti?

Hoppsan, nog fått det om bakfoten, Yama och Honda och Suzuki har väl 5 års garanti, hade fått för mig att det gällde Kawa också. (Sniiik!)

Ducati t.ex snackar ju om 1200-milaintervall från i år. Trist att behöva lämna bort hojen vart 600e, även om det inte är stor service så kostar det nog 1500 spänn och uppåt.
 
...Trist att behöva lämna bort hojen vart 600e, även om det inte är stor service så kostar det nog 1500 spänn och uppåt.
Kawa kräver för att garantin skall gälla service på auktoriserad verkstad vid 100, 1200, 2400, 3600mil osv. Ventiljustering skall utföras varje 4200mil. Sedan rekomenderas ett oljebyte var 600:e men det är inget absolut krav.
100mila kostade för mig 995:- En ny hoj med lägre ägandekostnader får du nog leta länge efter...
 
Hoppsan, nog fått det om bakfoten, Yama och Honda och Suzuki har väl 5 års garanti, hade fått för mig att det gällde Kawa också. (Sniiik!)

Jag tror Kawa säljs med 2 års fabriksgaranti och sen 5 årigt trygghetsavtal som tillval. En del handlare slänger med det i priset.
 
TACK!! Nu fick jag (efter 54 sidor) svar på mina frågor! :)
Frågade på Ava, dom virrade ju också om 600 mil... Men 1200 är helt okej såklart!
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top