ER6-tråden

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Östersund
Hoj
ER-6n -07 Orange (STENDÖD), GSX400e -83 (halvdöd)
Fel/problem

I går när jag va ute och körde stannade min hoj.
Kall startade på jobbet och körde iväg. efter ca 700 meter börjar den svara dåligt och sen gick den ner på en cylinder innan den tvär stannade.
Efter att ha slagit av tändningen och slagit på den startade den igen och gick hela vägen. Det är andra gången det händer mig att den stannar efter en kallstart och ca 700 m.

Är det någon som har haft nåt liknande problem eller har nån aning varför den stannar??

Jag har kört 60 mil så den ska ju snart in på service! eller ska jag åka upp på verkstan innan?!
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
I går när jag va ute och körde stannade min hoj.
Kall startade på jobbet och körde iväg. efter ca 700 meter börjar den svara dåligt och sen gick den ner på en cylinder innan den tvär stannade.
Efter att ha slagit av tändningen och slagit på den startade den igen och gick hela vägen. Det är andra gången det händer mig att den stannar efter en kallstart och ca 700 m.

Är det någon som har haft nåt liknande problem eller har nån aning varför den stannar??

Jag har kört 60 mil så den ska ju snart in på service! eller ska jag åka upp på verkstan innan?!

Varmkör du den? Har fått för mig att hojar med få cylindrar och stora kolvar mår bra av att varmköras innan man drar iväg med den...
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Då var man med i klubben då :)
Orange/svart 07'a med ABS står och glänser i garaget!
 

lundqvistm

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2007
Ort
Umeå
Hoj
kawasaki er6-f
Min svarta pärla står också och glänser :)

Någon som har bra tips på packväskor som passar er6:eek:rna?

Ska beställa nu inför sommaren, men det är lite svårt att veta vad som funkar bra!

/Marie
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
I går när jag va ute och körde stannade min hoj.
Kall startade på jobbet och körde iväg. efter ca 700 meter börjar den svara dåligt och sen gick den ner på en cylinder innan den tvär stannade.
Efter att ha slagit av tändningen och slagit på den startade den igen och gick hela vägen. Det är andra gången det händer mig att den stannar efter en kallstart och ca 700 m.

Är det någon som har haft nåt liknande problem eller har nån aning varför den stannar??

Jag har kört 60 mil så den ska ju snart in på service! eller ska jag åka upp på verkstan innan?!

Står ju i manualen att de första 100 milen skall den varmköras en 2-3 min innan man kör den och den skall inte varvas under de minuterna. Jag brukar låta min stå tills insprutningen lugnar ned varvet till normala nivåer (runt 1k). Inte vet jag om detta är ditt problem men ändock att tänka på...:tungan
 

*Tore*

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Östersund
Hoj
ER-6n -07 Orange (STENDÖD), GSX400e -83 (halvdöd)
Står ju i manualen att de första 100 milen skall den varmköras en 2-3 min innan man kör den och den skall inte varvas under de minuterna. Jag brukar låta min stå tills insprutningen lugnar ned varvet till normala nivåer (runt 1k). Inte vet jag om detta är ditt problem men ändock att tänka på...:tungan

Varmköra ska man gör jämt... mest för att oljan ska hinna runt överallt innan man börjar rejsa. Jag låter den stå en kort stund innan jag åker men sen vrider jag inte fullt de första två kilometrarna utan kör lite fint.

Men men det e säkert inget allvarligt... om det händer igen så får jag väl åka upp på verkstaden och gnälla lite.... Det blir väl lagom till 100 mila servicen.
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Ingen aning.. dom bjöd på monteringen så de tror jag inte.
Varför ta ut insatsen, hur gör man?

Varför???
Tja för att du får ett HELT annat ljud i hojen.... Gurglar, "brölar" och lite goa avgassmällar..... Jag tycker mig känna en viss vridmomentsökning i mellanregistret.

Hur???
Det sitter en lite metallbit i öppningen av låsringen som måste pillas bort först. Sen tar du en låsringstång och tar bort låsringen. Ta en polygrip el likn och dra innerröret bakåt. En mycket enkel operation.......

Titta på bilden så kan du se innerröret (insatsen) och låsringen.

//cage
 

Bifogat

  • Arrow_insats.jpg
    Arrow_insats.jpg
    73.4 KB · Visningar: 191

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
jag funderar på att sätta på efektsystem på min er:6.
Då e min fråga blir det märkbar efektskilnad om man bara byter eller ska man mappa den oxå?
Så var det oxå är det någon som har power comander monterad? var det värt pengarna för jag tycker att det skulle vara roligt mad lite mera pullver i motorn!!!!

Tja Nusse man.

Pratade med en handlare som sa att: Så länge man bara sätter på en slip on burk och INTE byter hela systemet så behöver man inte mixtra med sprutet (t.ex Power Comander.)
 

Baxter

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Täby
Hoj
Kawasaki ER-6n -07 Abs Silver

Baxter

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Täby
Hoj
Kawasaki ER-6n -07 Abs Silver
Jag har frågat tidigare i forumet men inte fått svar om ngn. har erfarenhet av den lilla vindrutan till er6n, ifall den hjälper & tycker ni den förstör utseendet ? :rolleyes:

Baxter
 

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Jag kan iallefall svara på att den förstör utseendet något otroligt jävla mycket. Fattar inte varför man köper en naken hoj och sen sätter på en sådan sak?? :huvet
 

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda ANF 125
Jag har frågat tidigare i forumet men inte fått svar om ngn. har erfarenhet av den lilla vindrutan till er6n, ifall den hjälper & tycker ni den förstör utseendet ? :rolleyes:

Baxter

Tja... Den förändrar ju utseendet, det gör den. Men inte till den grad att den förstör hojen. Det är ju en lite mörk sak, ingen jättestor plexiglasskiva.

Har inte själv provkört med men har snackat med en som har en ruta och den gör tydligen stor skillnad. Om du åker mycket landsväg kan det ju vara ide men i hastigheter under 120 tycker jag inte att vinden är särskilt besvärande.

Har provat en annan nakenhoj med och utan ruta och det var stor skillnad. Borde vara samma på ER6.
 

Misterpersson

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Sandviken
Hoj
Kawasaki Er6n
Styling och slipon

Hej på ER (!)

Håller på och beställer prylar till hojen och har hittat följande på mc web

styre 395:-
styrändar 275:-

Leovince slipon alu. 3550:-

Jag har kollat igenom tråden efter tips och undrar nu om detta ar bra priser eller finns det att få tag på billigare? Tipsa gärna om bra butiker så bjuder jag på glass i sommar!!!
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Hej på ER (!)

Håller på och beställer prylar till hojen och har hittat följande på mc web

styre 395:-
styrändar 275:-

Leovince slipon alu. 3550:-

Jag har kollat igenom tråden efter tips och undrar nu om detta ar bra priser eller finns det att få tag på billigare? Tipsa gärna om bra butiker så bjuder jag på glass i sommar!!!

Jag har handlat från följande med bra service och lev tid:

http://www.redracingparts.com/en/en...productsandcomponents/ggbikeexhaustsytems.htm

Och det finns många bra förslag i denna tråd... SÖK..

Och jag tar en 88:an, tackar:tummenupp :tummenupp
 

Odräglig

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Finland, Turku
Hoj
Daytona 675
Nu har vi en till Er-6n ute på vägarna i Götet.
Grejade kortet imorse...
Hej på ER (!)

Håller på och beställer prylar till hojen och har hittat följande på mc web

styre 395:-
styrändar 275:-

Leovince slipon alu. 3550:-

Jag har kollat igenom tråden efter tips och undrar nu om detta ar bra priser eller finns det att få tag på billigare? Tipsa gärna om bra butiker så bjuder jag på glass i sommar!!!
Hoppas länken fungerar, men där hittar du sliponet billigare iaf.
http://www.motospecialties.com/store.asp?store=ninja650shop&level=type1&type=Exhaust&type1=Leo%20Vince
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top