ER6-tråden

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Liten ruta

Jag har frågat tidigare i forumet men inte fått svar om ngn. har erfarenhet av den lilla vindrutan till er6n, ifall den hjälper & tycker ni den förstör utseendet ? :rolleyes:

Baxter

Jag kör med en liten ruta från GIVI inte Kawasaki original, ganska lika men jag tycker den här är snyggare. Den gör en jävla nytta när du kör, styr bort luft på ett bra sätt, sen att vissa tycker den är ful skiter jag i, jag tycker hojen blir snyggare med rutan monterad!!!
 

nusse man

Ny medlem
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
er6
nu käns det som om sommarn börjar. det regnar o e dåligt väder!!!!
(måste ju säga att xXx har en mycket söt tjej som foto det tackar vi för:) )
om det är ngn som vill åka hoj när det blir lite finare väder så hör gärna av er för dom jag känner vill älldrig åka:(
 

Odräglig

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Finland, Turku
Hoj
Daytona 675
Jag måste först gratulera till körkortet. Jag vet precis hur det känns då även jag fixade körkortet igår:)

Måste fråga om du vågade köra upp på din Er-6:a eller om du körde upp på annan hoj?

:rolleyes:
Tack!
Vågar gör jag men ville ha kort för tung & då räcker ju inte 650cc.
Hyrde en Honda 750 CB.
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Länkar-priser-erfarenheter

Tjena allt folk!!

Jag är hemskt ledsen om allt detta finns tidigare i tråden men.......
Kan inte någon/några av er som har shopat er6 prylar på nätet typ slänga upp lite länkar och priser och vad man bör tänka på om man shopar där ni gjort (typ tull och sånt om det är utomlands).

Varför jag undrar är att nu har jag letat efter slip-ons för att se vad jag ska ha men jag tycker det blir grymt rörigt:va :confused: .

Tacksam för input
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Tack!
Vågar gör jag men ville ha kort för tung & då räcker ju inte 650cc.
Hyrde en Honda 750 CB.

Aa just det, den dumma regeln, hade glömt den. Jag körde iaf upp på min och det kan jag faktiskt rekomendera även andra att göra. Men lägg då tid på krypkörningen då tyngdpunkten och "styrslaget" gör att det är sjuuukt svårt att bara göra det i en handvändning.

:gnissla
 

Baxter

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Täby
Hoj
Kawasaki ER-6n -07 Abs Silver
Jag kör med en liten ruta från GIVI inte Kawasaki original, ganska lika men jag tycker den här är snyggare. Den gör en jävla nytta när du kör, styr bort luft på ett bra sätt, sen att vissa tycker den är ful skiter jag i, jag tycker hojen blir snyggare med rutan monterad!!!

Tack för svaret ! Du har ingen bild med vindrutan monterad & vilken modell köpte du ?

Baxter
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
(måste ju säga att xXx har en mycket söt tjej som foto det tackar vi för:) )


hehe thanx hon e en av mina 2 ögonstenar:cdevil
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Tillverkare av slipon till ER-6

Letade slipon till min kära och som vanligt blev det en marknadsundersökning modell djupare :rolleyes: Tänkte att det är säkert nån som har nytta av att veta vilka burkar som finns till vår hoj. Finns det fler märken? Säg till så lägger jag till dem i listan.

Akrapovic
Antibes Engineering
Arata
Arrow
Barracuda/Cobra
Bos
Devil
Eagle (Mach 7 Duplex)
FMF Racing
G&G
Gianelli
G.P.R.
Hindle
Hot Performance/HP Corse
Hurric
Ixil
Jardine
Laser
Leo Vince
Micron
Mivv
MTC Exhaust
Muzzy
Nikko
Pheonix Performance
Raask
Remus
Scorpion
Sebring
Shark
Superpole
Telco
Thunder Competition
Two Brothers Racing
 
Last edited:

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Letade slipon till min kära och som vanligt blev det en marknadsundersökning modell djupare :rolleyes: Tänkte att det är säkert nån som har nytta av att veta vilka burkar som finns till vår hoj. Finns det fler märken? Säg till så lägger jag till dem i listan.

Arata
Arrow
Barracuda/Cobra
Bos
Devil
Eagle (Mach 7 Duplex)
G&G
Gianelli
G.P.R. (3 modeller)
Hot Performance
Hurric
Ixil
Jardine
Laser
Leo Vince
Micron
Mivv
Muzzy
Nikko
Remus
Scorpion
Sebring
Shark
Two Brothers Racing

För övrigt så har de en tråd med ljudklipp på de flesta märkena borta på
http://www.ninja650.com/phpbb/viewtopic.php?t=4153 :tummenupp
Btw: Snygg avatar...har inte vågat mig på wheeelande än...kopplar du upp den eller gasar ?
 
Last edited:

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
.har inte vågat mig på wheeelande än...kopplar du upp den eller gasar ?[/QUOTE]



du får upp den på 2 ans växel utan att koppla bara slå av på gasen ge fullt igen o samtidigt rycka.. funkar bra tycker jag..

nån som har problem att hojenm vobblar när man kör fort me den typ under accelerationen vid 5 ans o 6ans växel? hade lite probolem när ja kom ut ur en böj o gav fullt ner på rakan med lite vobbel..? har bytt däck undrar om det kan påverkat stabiliteten liten?

.har inte vågat mig på wheeelande än...kopplar du upp den eller gasar ?[/QUOTE]



du får upp den på 2 ans växel utan att koppla bara slå av på gasen ge fullt igen o samtidigt rycka.. funkar bra tycker jag..

nån som har problem att hojen vobblar när man kör fort me den typ under accelerationen vid 5 ans o 6ans växel? hade lite probolem när ja kom ut ur en böj o gav fullt ner på rakan med lite vobbel..? har bytt däck undrar om det kan påverkat stabiliteten liten?
 
Last edited:

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
.har inte vågat mig på wheeelande än...kopplar du upp den eller gasar ?



du får upp den på 2 ans växel utan att koppla bara slå av på gasen ge fullt igen o samtidigt rycka.. funkar bra tycker jag..

nån som har problem att hojenm vobblar när man kör fort me den typ under accelerationen vid 5 ans o 6ans växel? hade lite probolem när ja kom ut ur en böj o gav fullt ner på rakan med lite vobbel..? har bytt däck undrar om det kan påverkat stabiliteten liten?

Ok, får ta och prova på det sen då när man kört in hojjen de första 100:a för jag misstänker att tvarvtalet drar iväg lite ;). Ligger du runt 5000 rpm då när du droppar gasen eller ?
 

the nick

Ny medlem
Gick med
18 May 2005
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Yamaha FZ6-n ABS 2008 Svart
Ingen som e sugen på att köpa min gula ER6n ABS med Leo Vince? 320 mil. 53000kr. Tel:0730230930
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
För övrigt så har de en tråd med ljudklipp på de flesta märkena borta på
http://www.ninja650.com/phpbb/viewtopic.php?t=4153 :tummenupp
Btw: Snygg avatar...har inte vågat mig på wheeelande än...kopplar du upp den eller gasar ?
Har sett flera gamla ouppdaterade trådar på diverse forum med ljudklipp, men oftast innehåller de bara de 10 vanligaste burkarna. Så jag tyckte d var dags att fixa en fräsch lista som för tillfället innehåller 26 st slipon, för att folk ska se att d finns lite att välja mellan.

Och om du inte orkar koppla så reser hojen sig när som i ettans växel, bara av/på med gasen.
 

el-wood

El-wood
Gick med
31 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
ER6N
Tjenare boys n girls!

Ny på forumet o köpte min älskling i maj. Den är bara min.
Vad det är för hoj? ER6N så klart med G&G ljuddämpare o om 30mil blir det powercomander, spännande så det heter duga :)
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Och om du inte orkar koppla så reser hojen sig när som i ettans växel, bara av/på med gasen.

Skälet till att jag fegar med wheelies är att jag har fetnoja att nåt ska paja (ja, det är min första hoj :D)... ingen annan som lider av detta? Men jag har gett mig fan på att jag ska lyckas i sommar.. det ska gåå :tummenupp
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Skälet till att jag fegar med wheelies är att jag har fetnoja att nåt ska paja (ja, det är min första hoj :D)... ingen annan som lider av detta? Men jag har gett mig fan på att jag ska lyckas i sommar.. det ska gåå :tummenupp

Jodå, nog har man lite nojja om detta.....Tror det mesta sitter som nån spärr i skallen. Men som sagt var ....det ska gå :yoparty

En fråga.....Vad kör ni i för kläder till denna hoj. Har inte riktigt bestämt mig om denna hoj passar med fullt skinnställ eller om det är tygkläder som gäller. Vad har ni ?:confused:
 
Last edited:

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.

En fråga.....Vad kör ni i för kläder till denna hoj. Har inte riktigt bestämt mig om denna hoj passar med fullt skinnställ eller om det är tygkläder som gäller. Vad har ni ?:confused:

Jag kör med tygkläder från Rukka, känns bra, förlänger säsongen lite med.:tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top