ER6 Cup 2007

Status
Ej öppen för fler svar.
Neutral skrev:
2586143 Det blir det ju ändå, cupen går ju om den blir av i SP-klassen så du kommer att ha Suzuki RGV250, Aprilia RS250, Kawa ER6, Suzuki SV650 m m på banan samtidigt.

Ja det är ju klart.
Men hur mycket tävlande blir det mellan de olika sorternas mc om de inte kör för samma mästerskaps titel.
 
Gamebox skrev:
2587352 Ja det är ju klart.
Men hur mycket tävlande blir det mellan de olika sorternas mc om de inte kör för samma mästerskaps titel.
Man slutar väl inte tävla med varandra för att man har olika sorters mc? Alla vill först över mållinjen.
 
Gamebox skrev:
2587352 Ja det är ju klart.
Men hur mycket tävlande blir det mellan de olika sorternas mc om de inte kör för samma mästerskaps titel.


jag vet inte om jag miss uppfattade dig, men de e väl just det dom gör!!
tävlar i samma mästerskap alltså!! de e nog inte beroede på vilken hoj du har,
alla ska tävla om samma poäng..
 
crasypete skrev:
2587514 jag vet inte om jag miss uppfattade dig, men de e väl just det dom gör!!
tävlar i samma mästerskap alltså!! de e nog inte beroede på vilken hoj du har,
alla ska tävla om samma poäng..

Det är nog jag som har missuppfattat det hela.

Men kör de olika sorternas samtidigt på band och om olika mästerskaps poäng, så tror jag inte det kommer att bli så bra racing. För vem riskerar att åka omkull när en annan sorts hoj försöker köra om.
Men köra alla för samma mästerskap poäng så gör man det lite svårare för en omkörning.
Sen är det lättare för publiken om alla som kör på banan tävlar om samma sak!
 
De kommer ju köra om poängen i Sport Production men sedan verkar det som om det även kommer att vara en ER6 Cup. Prio ett blir ju att vinna hela tävlingen och därigenom även vinna ER6 cupen.
 
Gamebox skrev:
2588174 Det är nog jag som har missuppfattat det hela.

Men kör de olika sorternas samtidigt på band och om olika mästerskaps poäng, så tror jag inte det kommer att bli så bra racing. För vem riskerar att åka omkull när en annan sorts hoj försöker köra om.
Men köra alla för samma mästerskap poäng så gör man det lite svårare för en omkörning.
Sen är det lättare för publiken om alla som kör på banan tävlar om samma sak!


ok har du sett pojk-fotboll? När alla små ungar springer i en stor crirkel efter bollen? Alla vill ha den, det är lite så i RR med alla vill över linjen först. Man skiter ganska så mycket i om det är en RS eller en SV framför MAN SKA OM DEN DÄR LILLLA FJOLLAN annars så tävlar man inte i RR.

björn
 
Last edited:
Det skulle vara kanon om det kom igång en ER6 tävlings klass.
Jag har länge sökt efter en klass där alla tävlar på lika villkor...
dvs där förarskickligheten avgör...

Jag skulle vilja att man endast tillåter ER6or i ER6 cup och
att man använder en standar ER6 med endast original däcken
tillåtna även vid regn.....

Detta skulle bli det absolut billigaste alternativet och intressant
racing...
 
jian skrev:
2588445 Det skulle vara kanon om det kom igång en ER6 tävlings klass.
Jag har länge sökt efter en klass där alla tävlar på lika villkor...
dvs där förarskickligheten avgör...

Jag skulle vilja att man endast tillåter ER6or i ER6 cup och
att man använder en standar ER6 med endast original däcken
tillåtna även vid regn.....

Detta skulle bli det absolut billigaste alternativet och intressant
racing...

Tävlar du själv eller har du tävlat? Om du inte har tävlat förstår jag ditt uttalande, annars gör jag det inte!
 
jian skrev:
2588445
Detta skulle bli det absolut billigaste alternativet och intressant
racing...

intressantast kanske ur kraschsynpunkt.
Regndäck skall tillåtas... för det är sjukt att släppa ut 125 junior och 250 sp på gatdäck i spöregn under en tävling. Det är ju som gjort för att krascha. Det är varken billigt eller kul.
 
jian skrev:
2588445 Det skulle vara kanon om det kom igång en ER6 tävlings klass.
Jag har länge sökt efter en klass där alla tävlar på lika villkor...
dvs där förarskickligheten avgör...

Jag skulle vilja att man endast tillåter ER6or i ER6 cup och
att man använder en standar ER6 med endast original däcken
tillåtna även vid regn.....

Detta skulle bli det absolut billigaste alternativet och intressant
racing...

Jag förstår dig på fler än ett vis? Det blir BILLIGT å det är ENKELT för oss som inte är fullskitna med tid å pengar. en utmärkt inkörningsport.vill man mer så finns ju klasser för de!?
Jag la ut en tråd om detta i motard men den drog iväg den med:va

Men vem vet det kanske kommer en liten birka/sveacup liknande fina kvällar i huvudstaden område till våren för motarder:va :näsblod :D

jontobee skrev:
2588522 Jag förstår dig på fler än ett vis? Det blir BILLIGT å det är ENKELT för oss som inte är fullskitna med tid å pengar. en utmärkt inkörningsport.vill man mer så finns ju klasser för de!?
Jag la ut en tråd om detta i motard men den drog iväg den med:va

Men vem vet det kanske kommer en liten birka/sveacup liknande fina kvällar i huvudstaden område till våren för motarder:va :näsblod :D

Hur vågar du säga så :mad: du måste ju vara knäpp:D
 
Last edited:
Kanske dum fråga men varför fokuseras det så mycket på just er6 och vad som ska vara tillåtet i er6 cupen när det är SP som man skall tävla i, lägg krutet på klassen som faktiskt alla ska följa reglementet i och låt hojvalet vara öppet. Jag är osäker på om Svemo ens tillåter regndäck i SP till nästa men framförallt alla andra modifieringar som det pratas om?

Edit:

Det ska bli spännande att se Svemos svar och själv hoppas jag givetvis att man får använda regndäck vid wetrace men resten hmm nä, standard ska vara standard. Tanken med klassen är väll att den ska vara en billig inkörsport till roadracing inte till för Aförare att leka i?
 
Last edited:
När det snackas om ER6 och SV 650,är det bara nya hojar
vi snackar om eller kan man köra riktig budget och handla tex en SV
från 99 och gasa med.Går ju faktiskt att hitta fina exemplar under
30 papp och effekt o chassimässigt skiljer det inte mycket mot en ny:va
 
xrperra skrev:
2588662 När det snackas om ER6 och SV 650,är det bara nya hojar
vi snackar om eller kan man köra riktig budget och handla tex en SV
från 99 och gasa med.Går ju faktiskt att hitta fina exemplar under
30 papp och effekt o chassimässigt skiljer det inte mycket mot en ny:va


det ska inte vara några problem alls. om det går igenom är det ju 650cc twin som gäller inte årsmod
 
MagnusK skrev:
2588569 Kanske dum fråga men varför fokuseras det så mycket på just er6 och vad som ska vara tillåtet i er6 cupen när det är SP som man skall tävla i, lägg krutet på klassen som faktiskt alla ska följa reglementet i och låt hojvalet vara öppet. Jag är osäker på om Svemo ens tillåter regndäck i SP till nästa men framförallt alla andra modifieringar som det pratas om?

Edit:

Det ska bli spännande att se Svemos svar och själv hoppas jag givetvis att man får använda regndäck vid wetrace men resten hmm nä, standard ska vara standard. Tanken med klassen är väll att den ska vara en billig inkörsport till roadracing inte till för Aförare att leka i?

Vi hade möte i SP klassen i samband med Sviesta SM om bland annat regndäck. Svaret vi fick av Sköld var att om bara vi förare var överens om det så skulle inte regndäck vara några problem att tillåta.

/Pär (nu med the i husvagnen)

Edit. Mycket tjat om att det går åt däck. Gör som jag, kör hela säsongen på samma set. Det går.
Det började sladda lite i sista deltävlingen på Falken men där gjorde jag också mitt bästa resultat på hela säsongen.
Summa summarum kör en lätt tvåtaktare och håll kostnaderna nere.:D
 
Last edited:
Oj oj oj vilket uppsving det verkar bli för sp klassen nästa år :tummenupp

Skall bli kul att spöa skiten ur alla ni med 4 takt :yoparty

Vilka startfält det kommer att bli.. I år var vi mellan ca 20 -25 startande och skall man lägga till alla som vill / skall köra 2 takt å 4 takt kommer det att växa till det dubbla...
 
Svemo beslut

Härligt med så mycket intresse!

SVEMO HAR BESLUTAT FÖLJANDE:
Vad det gäller Sportproduction och 2-cyl. 4-takt så har SVEMO fattat beslut om 2-cylindrigt, 4-takt 251-650cc och det ligger i fem år.
Dvs. klassen är öppen för ER6 och SV650 (m.fl)

Det är även skrivet på att klassen endast är för B-förare.

Detta skall dock ses över och jag hoppas att det blir en ändring och att det kan finnas möjlighet att det även är öppet för A-förare som det har varit i år.

Man får byta styre (till motsvarande ungerfärlig org. böj).
Man får byta fotpinnar, valfri modell (motivering att anpassa förare).
Man får INTE byta avgassystem. (detta tycker jag är ok)

Jag ska lämna in en skrivelse å branschens vägnar att man ska få byta gaffelfjädrar med motivering säkerhet.
Skulle detta godkännas blir det lika för alla dvs. även RS250 förare får byta fjädrar.

Kawasaki och är med och det kommer under vintern att jobbas utförligare hur ER6 cupen ska fungera samt hur vilkoren och priserna ser ut.

Jag jobbar även med andra leverantörer och det ser ut att kunna bli mycket förmånliga erbjudanden även på personlig utrustning.

Givetvis kommer det att tillhandahållas däck till bästa priser.

Detta är allt för nu... återkommer snart igen.

:tummenupp
 
flykay76 skrev:
2592092 Härligt med så mycket intresse!

SVEMO HAR BESLUTAT FÖLJANDE:
Vad det gäller Sportproduction och 2-cyl. 4-takt så har SVEMO fattat beslut om 2-cylindrigt, 4-takt 251-650cc och det ligger i fem år.
Dvs. klassen är öppen för ER6 och SV650 (m.fl)
kanonbra att du drar i detta:tummenupp
 
flykay76 skrev:
2592092 Härligt med så mycket intresse!

SVEMO HAR BESLUTAT FÖLJANDE:
Vad det gäller Sportproduction och 2-cyl. 4-takt så har SVEMO fattat beslut om 2-cylindrigt, 4-takt 251-650cc och det ligger i fem år.
Dvs. klassen är öppen för ER6 och SV650 (m.fl)

Det är även skrivet på att klassen endast är för B-förare.

Detta skall dock ses över och jag hoppas att det blir en ändring och att det kan finnas möjlighet att det även är öppet för A-förare som det har varit i år.

Man får byta styre (till motsvarande ungerfärlig org. böj).
Man får byta fotpinnar, valfri modell (motivering att anpassa förare).
Man får INTE byta avgassystem. (detta tycker jag är ok)

Jag ska lämna in en skrivelse å branschens vägnar att man ska få byta gaffelfjädrar med motivering säkerhet.
Skulle detta godkännas blir det lika för alla dvs. även RS250 förare får byta fjädrar.

Kawasaki och är med och det kommer under vintern att jobbas utförligare hur ER6 cupen ska fungera samt hur vilkoren och priserna ser ut.

Jag jobbar även med andra leverantörer och det ser ut att kunna bli mycket förmånliga erbjudanden även på personlig utrustning.

Givetvis kommer det att tillhandahållas däck till bästa priser.

Detta är allt för nu... återkommer snart igen.

:tummenupp
ser ut som du citerar en skrivelse från svemo, men blandar in ditt eget tyckande.
ser illa ut, promota gärna dina egna intressen men håll isär grejorna nu.
 
R2 skrev:
2592148 ser ut som du citerar en skrivelse från svemo, men blandar in ditt eget tyckande.
ser illa ut, promota gärna dina egna intressen men håll isär grejorna nu.


Ursäkta, men jag förstår verkligen inte vad du menar.

Nr. 1
Jag har citerat en representant för SVEMO

Nr. 2
Visst tycker jag att man borde få ha andra fjädrar, regn däck mm.
Och jag ska göra vad jag kan för att se till att detta blir möjligt.

Nr. 3
Vad ser illa ut?

Nr. 4
Mina egna intressen? Tror du jag tjänar pengar på denna grejen? Tror du jag vill köra ER6 så mycket så jag väljer detta före Superstock?

Tyvärr, hinner jag innte vänta på dina svar idag utan ser fram emot det imorgon. Kanske det vore bäst att vi tar det på PM. Men vi kan ju göra ett försök i tråden först.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top