flykay76 skrev:
2622822
... bla bla...
Varför är du så kritisk?
Hej, här kommer förklaringen...
Jag trycker det är jättebra med mera racing, också Kawasaki. Jag förstår också grupptillhörighet. Men gärna med respekt för andra, och att andra också gärna får vara med att leka. (Vi har ofta japan eller italien-hojar på våra Triumph-turer, och dom är lika välkomna som alla andra på turerna.)
Det jag är kritisk över här i tråden är att "ER6 Cup" missuppfattas (av blåbär) som en klass för sig och huvudklassen SP kommer i skymundan. Förstår t.ex. inte varför du efterlyser att man ska påverka klubbstyrelser. Varför och till vad? Nu finns det redan en SP klass. Inom den klassen får Kawasaki ER6 köra. ER6 behöver inte ett separat reglemente. Nu kommer Kawaski med ett paketerbjudande till nya förare. Toppen. Man kan utlysa egna priser till ER6 förare. Toppen och jättebra. Men varför allt snack om "ER6 Cup" med egna regler och vad vet jag. Detta lägger tydligen en rökridå över SP så att några nya förare (titta i tråden) frågar saker som "måste man köra er6" (Svar nej, inte i SP-klassen. Men ja för att få Kawasiki priser.) eller en annan fråga "måste man köpa ny hoj för att vara med" (Svar nej.)
Varför inte bara vara glad att nu finns det en SP-klass i 2007, och bara säga att om man kör ER6 så slåss man också om Kawasaki-sponsade priser. Och att man kan köpa ett färdigt race-hoj-paket om man inte redan har någon hoj som passar. Räcker inte det? Varför förvirra med "xxx-Cup" snack? När SP-säsongen är igång så kan man införa Cup-tanken i lungn och ro, utan att nykomlingar tror att man måste ha er6 för att få lov att köra den egentliga SP-klassen. Vi vill väl ha många på banan att köra med, att ha roligt med, och att dela banhyran med.
Keep it simple. Det er bara det jag är ute efter.
Vill gärna att vi alla kan samsas i samma sandlåda utan at förvirra nytillkomna. Jag kör gärna tillsammans med Kawasaki, Suzuki, Aprilia eller vad folk nu har valt att ställ upp med i SP-klassen. OK?
Om Kawasaki tjänar ett par kronor på ER6 cyklarna så är det inte fel. Det vore inte bra om ni tappar pengar för då kan det inte hålla i längden. Och RR kan behöva allt stöd man kan få. Så det är bra med ett ER6 erbjudande, men inte om Cup-snacket utvecklas till egna regler och rökridåer som gömmer den riktiga SP-klassen. Det är bakgrunden till min kritik. Hoppas det verkar lite konstruktivt, inte bara negativt.
Och jag hoppas att vi ses på banan och har kul ihop.
.