En uppmaning.

2fast4hjo skrev:
Mäns våld mot :tuttar måste få ett slut :mad:

Hur är det med kvinnors våld mot kvinnor? Kvinnors våld mot barn? Håll rent framför egen dörr innan ni börjar gasta om systematisk misshandel.

Rasorblade skrev:
Hmmm vaddå rakt ned i sjön???? :7peta
För det första så får jag ett oseriöst intryck av deras hemsida. Och för det andra så verkar det inte vettigare än en blandning mellan Feministas och gruppen som ville införa mansskatt.

Just my 2 cents.

McB skrev:
Hur är det med kvinnors våld mot kvinnor? Kvinnors våld mot barn? Håll rent framför egen dörr innan ni börjar gasta om systematisk misshandel.
Vad är det nu man säger? Hmmm... Just det ja, WORD!

kaZmur skrev:
Vad är det nu man säger? Hmmm... Just det ja, WORD!

Ända sedan dom skickade ut broschyren till mig där dom ställde frågan:
"Har du slutat slå din fru" bojkottar jag allt vad sådana föreningar heter.
Jag har aldrig slagit min fru (inte för att jag någonsin har haft en fru, men jag är storsint av mig och räknar även flickvänner), inte några andra flickor heller.

Jag känner ingen som slår sin fru, jag känner ingen fru som någonssin har blivit slagen av sin man, jag känner att problemet är mindre än vad dom försöker göra gällande.

Visst finns det hustrumisshandel, men inte i min närhet, i min närhet finns andra saker att ge välgörenhet till.
När dom byger ett männens-hus brevid kvinnohuset här i stan, då ska jag skänka lika mycket till båda!

McB skrev:

Vaddå ni :va tycker personligen att kampanjen är bra, har inte sagt att inte :tuttar också kan misshandla och slå mm men den här kampanjen vänder sig till att stödja kvinnojouren. Det har startats jourer som vänder sig till män också, så man kan stödja även dem. :tummenupp

:huvet ingen som tvingar ngn att bidra.

Det jag tänker mest på var våldtäkter och ngn djupare koll på hemsidan har jag inte gjort.

Last edited:
Denna tanke har slått mig med. "Mäns våld mot kvinnor". Man känner sig så jävla utpekad. Kalla de "Rötäggs våld mot kvinnor" eller nåt.

2fast4hjo skrev:
Vaddå ni :va , har inte sagt att inte :tuttar också kan misshandla och slå mm men den här kampanjen vänder sig till att stödja kvinnojouren. Det har startats jourer som vänder sig till män också, så man kan stödja även dem.

:huvet ngen som tvinger ngn att bidra.

Det jag tänker mest på var våldtäkter.

Genom att säga "mäns våld mot kvinnor måste få ett slut" drar du alla män över en kam och pekar ut alla män som potentiella kvinnomisshandlare. På samma sätt skulle jag kunna dra alla kvinnor över en kam och säga att alla kvinnor är potentiella prostituerade. Det vore dock jävligt osmart av mig, så jag låter bli.

Jag har inget emot kvinnojourer och stödgrupper, tvärtom. De fyller ett behov i samhället. Dock bör de markadsföra sig på ett helt annat sätt än vad de gör idag. Ta GuWs inlägg som exempel; att inleda en kampanj med texten "Har du slutat slå din fru" är inte så klyftigt.

Allt våld ska upphöra. Det finns inte något som heter bra, mindre dåligt och dåligt våld, allt är dåligt.

2fast4hjo skrev:
men samtidigt är det mest män som våldtar.

Det är mest kvinnor som är prostituerade; ska då kampanjer mot prostitution rikta sig mot alla kvinnor eller bara de som redan är prostituerade?

GuW skrev:
....
Jag känner ingen som slår sin fru, jag känner ingen fru som någonssin har blivit slagen av sin man, jag känner att problemet är mindre än vad dom försöker göra gällande.
....

Jag är ganska säker på att du har fel eller har en mycket liten bekantskapskrets. Tror du folk går till jobbet och säger "Igår fick kärringen sig en omgång..."????

I övrigt är den här tråden bara full av meningslöst babbel. Att bekämpa ett problem innebär inte att man gör alla andra oviktiga. Barnmisshandel är inte ok bara för att man inte får klappa till kärringen emellanåt.

Chrille skrev:
Jag är ganska säker på att du har fel eller har en mycket liten bekantskapskrets. Tror du folk går till jobbet och säger "Igår fick kärringen sig en omgång..."????

I övrigt är den här tråden bara full av meningslöst babbel. Att bekämpa ett problem innebär inte att man gör alla andra oviktiga. Barnmisshandel är inte ok bara för att man inte får klappa till kärringen emellanåt.

Jag i min tur är säker på att du har fel. Jag känner heller ingen som slår sin fru. Däremot hade vi en herre på gården som gärna piskade sin sambo vid tillfälle. Av olika skäl så fick den mannen ett hastigt avsked från bostadsrättsföreningen.

Jag har tvärtom sett många exempel på kvinnor som gärna ger sina män en örfil när diskussionerna inte har passat.

Nja men, nu får ni kamma er lite. Ingen av "polarna" lär knappast berätta om dom slår tjejen.

Sen att diskussionen blev ot är ju rätt standard när någon uttrycker sig åt helvete. Det är samma när någon skriver "Varför kan itne turkjävlarna ge fan i o sno saker". Det är i min meningen ungefär samma sak. Kalla tjuvar för turkar o kalla män för misshandlare.

/ Hannes

HanneZ skrev:
Nja men, nu får ni kamma er lite. Ingen av "polarna" lär knappast berätta om dom slår tjejen.

Sen att diskussionen blev ot är ju rätt standard när någon uttrycker sig åt helvete. Det är samma när någon skriver "Varför kan itne turkjävlarna ge fan i o sno saker". Det är i min meningen ungefär samma sak. Kalla tjuvar för turkar o kalla män för misshandlare.

/ Hannes

Tja, de man umgås med ser man ju huruvida de har nya blåmärken om dagarna eller? Vad är det ni påstår egentligen? Att samtliga män man umgås med är potentiella våldsverkare? Jag köper det inte alls.

Om jag skänker 30 kronor till k(v)innojouren slutar folk slå sina fruar då :va

Skulle det vara så, så skulle jag inte tveka
(tror inte det funkar på det sättet)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...