En uppmaning.

korvgubbe skrev:
....

Då stör jag mig mer på krogars olika åldersgränser som är ett djävla piss även om jag själv numera är så gammal att jag kommer in på vart och varannat skrynkeldisco i stan....

Varför då? Unga packade killar sköter sig sämre än unga packade tjejer.

Skulle olika åldersgränser förbjudas så får färre brudar gå på krogen. Du tror väl ändå inte att de sänker killarnas gräns?

Chrille skrev:

Skulle olika åldersgränser förbjudas så får färre brudar gå på krogen. Du tror väl ändå inte att de sänker killarnas gräns?
Jag sköter mig jätte bra och har alltid gjort, varför skall jag straffas? Det är ju samma sak som allt annan kollektivbestraffning, är inte det olagligt föresten?

Jämnställdhet när det passar...

Chrille skrev:

Nog är det så sett över lag på hela befolkningen men däremot är det grymt irriterande för alla de killar som INTE missköter sig..

...och jag tror inte killarnas gräns skulle sänkas.. snarare tvärtom. Däremot skulle det med säkerhet finnas 18-årsställen som fångade upp hela den grupp som INTE släpptes in på de ställen med högre gränser...

Positiv särbehandling kan jag leva med.. men inte negativ... som jag ser det så är det ju inte tjejerna som släpps in tidigare utan snarare killarna som får vänta extra länge...

Tjejtaxa har däremot i mina ögon alltid varit en rabatt... Därför har jag aldrig stört mig på den.

HanneZ skrev:
Jag sköter mig jätte bra och har alltid gjort, varför skall jag straffas? Det är ju samma sak som allt annan kollektivbestraffning, är inte det olagligt föresten?

Jämnställdhet när det passar...

Äh, det är precis som med försäkringar. Du tillhör en grupp som statistiskt sett är överrepresenterad bland de som missköter sig.

Märkligt nog säger alla yngre killar precis som dig, men när vi gubbar kommer ut ser vi nästan bara hormonstinna glin runt 18-20 som vi är j-t glada om vi slipper. Vilka är det som missköter sig egentligen?

korvgubbe skrev:
.... som jag ser det så är det ju inte tjejerna som släpps in tidigare utan snarare killarna som får vänta extra länge...
....

Jag ser det tvärsom. Eftersom tjejerna sköter sig bättre så får de komma in tidigare. Men det är nog mest en smakfråga :)

Chrille skrev:
Jag ser det tvärsom. Eftersom tjejerna sköter sig bättre så får de komma in tidigare. Men det är nog mest en smakfråga :)

Personligen så är jag för ALLA beslut som genererar fler tjejer och färre killar på de ställen som jag besöker.... men däremot skulle jag ju aldrig offentligt kunna argumentera för en sådan ställning eftersom den knappast är baserad på förnuft och rationella argument utan helt enkelt beror på att jag gärna dansar och pratar med söta tjejer och helst ser att alla testosteronstinna killar är utanför.. :hihi

....men alla "vi" killar som skötte oss bra redan från det att vi blev myndiga?! varför fick inte vi komma in tillsammans med tjejerna!?
...Det håller inte att låta tjejer komma in för att de som grupp är "snälla" och stänga ute killarna för att de är dumma... Då ser jag hellre att en krog med åldersgräns får höja för tjejerna... Sedan får de krogar som släpper in alla myncdiga se till att hyra in en vakt eller två extra..

GuW skrev:
Visst finns det hustrumisshandel, men inte i min närhet, i min närhet finns andra saker att ge välgörenhet till.

Jag vill bara inflika att tyvärr, det vet du inte. Jag hade två kompisar som var sambos. Nu har jag bara henne kvar som vän. Jag fick nämligen reda på att han under de åren jag kände dem bägge spöade henne duktigt så gott som varje gång det dracks... och det var ofta.

Jag hade aldrig en aning. De var ett hur gulligt par som helst i mina ögon. Ändå kände jag både honom, hans kompisar, henne och hennes kompisar på olika sätt så jag hade rätt bra insyn. Tydligen är det nästan det vanligaste, omgivningen vet ingenting.

Kvinnojouren gör en massa bra. De gör tyvärr en hel del som är rätt illa också. Vad min egen åsikt i frågan blir totalt sett tänker jag inte gå in på här.

honkiie skrev:
Jag tycker både kvinnorjourer och mansjourer verkar sprida en jävla massa obehag.

Ja, det finns många män som känner sig obehagliga till mods varje gång de inser att deras "ställning" hotas...

Säga vad man säga vill om Fi, Feministas och andra auktionsgrupper men Kvinnojourerna gör ett bra jobb för utsatta kvinnor som BRIS för barn och ungdommar...

Chrille skrev:

Det låter nästan som om du tror på det du säger. Det är snudd på att jag blir tårögd! Verkligheten har ännu inte krossat den siste idealisten.

Sanningen är tyvärr en annan: Äldre packade killar köper drinkar åt yngre tjejer = mer pengar i kassan. Unga tjejer, helst med lite kläder (sorteras i entrén), ser till att de äldre killarna med mycket pengar kommer.

De som sköter sig sämre tar vakterna hand om, oavsett kön. Enda undantaget är om individen i fråga fortfarande lämpar av mycket pengar i baren, då får man kräkas på golvet och ha sönder saker.

Differentierade åldersgränser cementerar könsrollerna. Yngre kvinnor med sämre ekonomi skall beblandas med äldre män med mer pengar. Kvinnorna skall vara vackra och försörjas av männen. Detta borde de som kallar sig feminister verkligen bekämpa om de menar allvar.

Men som konstaterats, feministerna av idag bryr sig bara om jämlikhet när det passar. Humanisterna, de som förespråkar jämlikhet i alla lägen, kvävs totalt i den offentliga debatten. De är inte inne och inte politiskt korrekta.

korvgubbe skrev:
Positiv särbehandling kan jag leva med.. men inte negativ... som jag ser det så är det ju inte tjejerna som släpps in tidigare utan snarare killarna som får vänta extra länge...

Tjejtaxa har däremot i mina ögon alltid varit en rabatt... Därför har jag aldrig stört mig på den.

Det finns ingen positiv särbehandling. Det finns bara differentierad behandling, eller för att kalla det vid dess rätta namn: Diskriminering.

Behandlar man människor olika utifrån grupptillhörighet är det alltid diskriminering. Lär ordet, använd det.

Vill folk sedan argumentera för diskriminering i syfte att åstadkomma något, t ex en annan fördelning mellan två grupper i en given miljö, får de gärna göra det. Bara de kallar saken vid sitt rätta namn.

Att döpa om saker för att få dem att framstå i en bättre dager är en väldigt intressant övning. Orwell skrev en bok om det. Läs den.

Och du håller fast vid tjejtaxan som en rabatt. Tror du taxi sänker sina marginaler för att kunna ha en tjejtaxa? Inte en chans. Någon annan får betala, nämligen de som inte kan få tjejtaxa. Känn dig blåst eller skaffa peruk och kjol.

korvgubbe skrev:
Ja, det finns många män som känner sig obehagliga till mods varje gång de inser att deras "ställning" hotas...

Det finns också en massa människor som känner sig obehagliga till mods då deras barn olagligen förs bort och göms undan.

ft skrev:
Det finns också en massa människor som känner sig obehagliga till mods då deras barn olagligen förs bort och göms undan.

..... :confused: Eh.. ja..!? Är det kvinnojouren som för bort deras barn eller vad!?

korvgubbe skrev:
..... :confused: Eh.. ja..!? Är det kvinnojouren som för bort deras barn eller vad!?

:fakta

Pluspoäng för att du följt med i nyhetsrapporteringen.

ft skrev:
:fakta

Pluspoäng för att du följt med i nyhetsrapporteringen.

Jag har inte sett nyheter på hela veckan... Varit på kurs sedan i måndags så jag såg varken TV eller läste tidningar... Du kanske vill redogöra för vad som hänt eller länka till lämplig sida så jag kan uppdatera mig?!

korvgubbe skrev:
Jag har inte sett nyheter på hela veckan... Varit på kurs sedan i måndags så jag såg varken TV eller läste tidningar... Du kanske vill redogöra för vad som hänt eller länka till lämplig sida så jag kan uppdatera mig?!

I sammanfattning: Man tilldöms vårdnaden (eller om det var delad vårdnad). Kvinna schappar till Kvinnojouren med tveksamt sann historia. Kvinnojouren gömmer, utan att ifrågasätta, kvinna + barn länge och väl tills de blir less på att ha henne permanentboende.

Epilog: Representanter för Kvinnojouren uttalar sig i media utan spår av ånger och säger ungefär att det inte är deras roll att ifrågasätta de kvinnor som söker skydd och inte heller deras ansvar om detta leder till att de skyddar en brottsling.

Ut och råna banker, tjejer. Ni har en säker flyktplan!

Edit: Det var ett tag sedan, några månader tror jag.

ft skrev:
I sammanfattning: Man tilldöms vårdnaden (eller om det var delad vårdnad). Kvinna schappar till Kvinnojouren med tveksamt sann historia. Kvinnojouren gömmer, utan att ifrågasätta, kvinna + barn länge och väl tills de blir less på att ha henne permanentboende..

Ahå.. du menar så.. självklart är det åt helvete det med.. Det är väl knappast någon som tycker något annat?!

Men generellt tycker jag det är jävligt bra att det finns kvinnojourer... Det borde iofs finnas "jourer" utan könsbestämmning som kan agera fristad för jagade personer oavsett kön och ålder tills polis och åklagare kommer igång med sitt arbete.

ft skrev:
Det låter nästan som om du tror på det du säger. Det är snudd på att jag blir tårögd! Verkligheten har ännu inte krossat den siste idealisten.
.....

Vilken del av resonemanget är det du påstår att jag inte förstår. Unga panka killar kommer alltid påstå att de inte kommer in pga de skäl du räknar upp och bara unga panka killar kommer tro på det.

Unga panka packade killar är skitdåliga kunder - stökiga och olönsamma.
Unga panka packade tjejer är hyfsade kunder - de sitter ner och håller käft till skillnad från killarna. Hur ofta sysselsätter tjejer vakterna på krogen??

Om en kille vill bjuda en tjej på sprit så är det ju extrabonus för henne och krogägaren. Varför skulle jag bry mig?

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt