En uppmaning.

ft skrev:
....
Differentierade åldersgränser cementerar könsrollerna. Yngre kvinnor med sämre ekonomi skall beblandas med äldre män med mer pengar. Kvinnorna skall vara vackra och försörjas av männen. Detta borde de som kallar sig feminister verkligen bekämpa om de menar allvar.
.....

Ånej :huvet :huvet 20åriga tjejer styrs mot att umgås med 23åriga killar!!!! :6surkart

Chrille skrev:
Ånej :huvet :huvet 20åriga tjejer styrs mot att umgås med 23åriga killar!!!! :6surkart

Ja, jag ser nu att det är en skitgrej. Ungefär som att kalla en kvinna för "lilla vännen" ibland på mötena. Så fånigt av mig att tycka att det var signifikant!

Det finns så mycket jag omöjligen kan förstå med sossar och deras åsikter. T.ex. de som nu försvarar differentierade åldersgränser med hänvisning till att tjejer är mognare än killar:
Tycker ni även att det är okej med krogar som inte släpper in invandrare? Invandrare är ju en större risk för krogägaren, dessutom är de ju fattigare. Detta är fakta, vilket det med huruvida tjejer beter sig bättre inte är (om än en vedertagen sanning).
Jag förstår er inte, och det är skönt. :)

ft skrev:
Ja, jag ser nu att det är en skitgrej. Ungefär som att kalla en kvinna för "lilla vännen" ibland på mötena. Så fånigt av mig att tycka att det var signifikant!

Du rör ihop vad som är viktigt. Hur många tjejer umgås överhuvudtaget med exakt jämnåriga killar??

Din vision om 40-åringar som smörjer 19-åringar är ju inget annat än hittapå. De brudar som är mottagliga för den typen av smörjmedel kommer ALDRIG pola med 20-åriga fattiglappar.

Att gå därifrån till att förringa en persons betydelse pga av kön är inte direkt självklart.

Markus skrev:
Det finns så mycket jag omöjligen kan förstå med sossar och deras åsikter. T.ex. de som nu försvarar differentierade åldersgränser med hänvisning till att tjejer är mognare än killar:
Tycker ni även att det är okej med krogar som inte släpper in invandrare? Invandrare är ju en större risk för krogägaren, dessutom är de ju fattigare. Detta är fakta, vilket det med huruvida tjejer beter sig bättre inte är (om än en vedertagen sanning).
Jag förstår er inte, och det är skönt. :)

Jag tycker fattiga människor och invandrare ska portas, och förresten, även fula och dumma människor, de skrämmer bort det vinstgenererande fina folket.

Chrille skrev:
Din vision om 40-åringar som smörjer 19-åringar är ju inget annat än hittapå.

Två fel:

1) Det är inte min vision utan krogägarnas. Själv tycker jag det är mer äcklig snöd kapitalism, kommers och förnedring än en vision*.
2) Krogägarnas vision handlar om 23-åriga killar som smörjer 20-åriga tjejer, alternativt 18-åriga tjejer med djup urringning och kort kjol. Det är därför de sätter de åldersgränserna och sköter insläppet som de gör. Rätt rejäl inkomststegring per år i nedre delen av tjugoårsåldern, vettu.

*) Ja, jag känner min ställning som man hotad av att ingen köpte sprit åt mig när jag var 20 och min åsikt är därmed bara en del av det systematiska patriarkala förtrycket. Så slapp någon annan säga det och jag har gjort min dagliga insats för feminismen. :banana

Chris Ash skrev:
Jag tycker fattiga människor och invandrare ska portas, och förresten, även fula och dumma människor, de skrämmer bort det vinstgenererande fina folket.

Hordråckare åsså! Ut me dåm. Direckt! :rock

Chrille skrev:
Du rör ihop vad som är viktigt. Hur många tjejer umgås överhuvudtaget med exakt jämnåriga killar??

Inte många. Det blir så jäkla jobbigt när bara halva gänget kommer in på krogen.

(Tack för passningen)

schyman.jpg

Behöver jag säga något mer? Ni minns säkert hennes manshatande uttal. :4skrika
Ett samtida geni, frågan är varför man låter en uppenbart efterbliven människa ha något att säga till om. :3freak

Apropå hur killar/tjejer sköter sig på krogen, både Gudrun Schyman och Leila K brukar pissa på golvet när dom blir på lyset, jag tycker att dom skulle få vänta ännu längre med att gå på krogen.... :hihi

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt