En tråd tillägnad alla SNIGLAR

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ja, vad tycker vi egentligen om alla de som upptar vår dyrbara tid på vägarna med att köra för långsamt? Hallå-trafikant-gnetar som lägger sig i 60 trots att det är 70? Folk som tror att de äger rätten att uppfostra oss alla? Män och kvinnor som krampaktigt kramar sina rattar med näsan upptryckt så nära vindrutan det går för bättre uppsikt. Va? VA?

Starstriker skrev:
Ja, vad tycker vi egentligen om alla de som upptar vår dyrbara tid på vägarna med att köra för långsamt? Hallå-trafikant-gnetar som lägger sig i 60 trots att det är 70? Folk som tror att de äger rätten att uppfostra oss alla? Män och kvinnor som krampaktigt kramar sina rattar med näsan upptryckt så nära vindrutan det går för bättre uppsikt. Va? VA?

dom är en trafikfara.
iaf större trafikfara än dom som kör 10km för fort.

Don´t get me started.... :mad:

Bland det absolut värsta jag vet. Det kommer att bli min död en vacker dag, när jag får en hjärtattack pga alla sabla söndagsbilister i trafiken.

//4000+ mil/år

Framförallt alla som envisas med att ligga 80 på 110 väg. Körde även bakom en som låg kring en 55-60 på 110 väg. Fyfan vad jag fick bromsa. Synd att jag skulle svänga hundra meter efter det annars hade jag fan stannat gubben/kvinna i valfri ålder. :mad:

Jag är en säsongssnigel :)

Under sommaren brukar jag marscha runt 140 på 90 väg.
På vintern marschar jag runt 80 på 90 väg.

Snö/slask/regn är så jäkla deprimerande så jag ser ingen glädje i att köra fort under vintern, plus att jag försöker köra så snålt som möjligt med vinterbilen.

Starstriker skrev:
Om dom tycker jag inte! :gnissla

Mitt Nackskått sätter jag på dem som ligger i mitt eller vänsterfil på motorvägarna. Iof samma folk som innan fast än mer förvirrade på större väg. :huvet

Johan skrev:
Mitt Nackskått sätter jag på dem som ligger i mitt eller vänsterfil på motorvägarna. Iof samma folk som innan fast än mer förvirrade på större väg. :huvet

Well, man bör nog skilja på de som ligger i fel fil och kör långsamt (idioter) och de som ligger i fel fil och kör långsamt på jävelskap. (nakcskått). Iofs blev allt så mycket enklare sen jag började köra hoj. Då kan man köra lite som man vill :)

Min mamma kör 60-65 på femtiväg och 55 på 70 väg.
Dessutom kan hon inte riktigt hantera kopplingen, fan va det rycker :3freak

Brukar skälla ut henne när vi åker bil, och hon blir bara bättre och bättre :hihi

Det är retfullt att majoriteten av dem inte ens har en tanke på att flytta på sig när jag vill det :4skrika

Faktum är att bara tanken på dem gör mig syyyyr :mad:

Fan, en tråktråd. Jag läste först "En tråd tillägnad alla SINGLAR " :gnissla

Hade hoppats på nåt kul.

Mark skrev:
:rolleyes: :rodnar

Starstriker gjorde säkert sammamisstag, men tvärtom, före mig :)

Nja, den här tråden är skapad med flit. Nu finns det en SINGEL-tråd för de som är singlar och en SNIGEL-tråd för de som är sniglar ;)

Blir så förbannad på alla sniglarna!!! och det värsta är väl att dom inte har vett att släppa fram folk som i alla fall vill hålla skylthastigheten!!

Jag skiter i vilket bara dom flyttar sig.

Farmor ligger i typ 60km/h på 90 väg, jävlar vad jobbigt det är.
Sen står fläkten på max och hon kör på trean (6vxl).. :4skrika

Nån som vet om Biltemas starkhornshorn (198 kr, 115 dB) låter på på allmänna vägar? Isf borde man ju kunna flytta på pöbeln mha ett :hördu BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!!!!!

43-1919_l.jpg

Det där är ju faktiskt intressant. Hörde någonstans om ett rejält signalhorn man kunde köpa och montera på MCn. Någon som vet vad jag talar om? Var finns det?

Mark skrev:
Nån som vet om Biltemas starkhornshorn (198 kr, 115 dB) låter på på allmänna vägar? Isf borde man ju kunna flytta på pöbeln mha ett :hördu BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!!!!!

43-1919_l.jpg

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...