En tråd tillägnad alla SNIGLAR

Men ärligt talat så är det lättare och snabbare att köra om en som ligger i 55-60 på vägen, än de som bara ligger strax över. Jag följer gärna skyltningen (två 70-skyltar betyder ju 70+70 :D ) i alla fall på vintern när det kan vara lite halt och moddigt. På sommaren däremot - då jäklar! :tummenupp

Fast egentligen är det bra om det inte går så fort för de som inte kan köra - hellre det än att de kör över sin förmåga och ställer till det. Unga grabbar med keps - sittandes i en gammal BMW eller Volvo - ställer till med större problem och kan t.o.m. få för sig att försöka haka på (med risk för allvarliga konsekvenser).

Man kan bli lite lätt irriterad, då är en sån här ett bra hjälpmedel.

attachment.php

Starstriker skrev:
Ja, vad tycker vi egentligen om alla de som upptar vår dyrbara tid på vägarna med att köra för långsamt? Hallå-trafikant-gnetar som lägger sig i 60 trots att det är 70? Folk som tror att de äger rätten att uppfostra oss alla? Män och kvinnor som krampaktigt kramar sina rattar med näsan upptryckt så nära vindrutan det går för bättre uppsikt. Va? VA?

60 på landsväg 60 på grusväg 60 i stan o.s.v = gubbe med keps !!
Bunta ihop och slå ihjäl !! :mad: :4skrika

Starstriker skrev:
Ja, vad tycker vi egentligen om alla de som upptar vår dyrbara tid på vägarna med att köra för långsamt? Hallå-trafikant-gnetar som lägger sig i 60 trots att det är 70? Folk som tror att de äger rätten att uppfostra oss alla? Män och kvinnor som krampaktigt kramar sina rattar med näsan upptryckt så nära vindrutan det går för bättre uppsikt. Va? VA?

Har du gashandtag? Sådär ja! Kör om dem då, kör jag på 70 väg ock någon kör i 60 så oftast passerar man sniglarna med minst 40 km fortare, ännu fortare i omkörningsöjjeblicket...

Ännu roligare är det när man kommer ifatt någon gubbe el slyngel som kör 240/740 som TROR de kan hålla undan för en på kurvig 70-väg , trots att bilen kränger från sida till sida så hjulkapslarna nästan rasar av..raka på 50-100 meter, el någon fint svagt doserad kurva med bra sikt o de är historia.. :tummenupp

Last edited:
Åkte med en kompis i hans bil. Fastnade bakom nån gamling som låg i 70 på 90-väg. Vi kunde inte heller köra om då det kom mötande hela tiden. När det sedan blir 70-väg gasar gamlingen på och ligger i 90 :3freak

:huvet

Starstriker skrev:
Ja, vad tycker vi egentligen om alla de som upptar vår dyrbara tid på vägarna med att köra för långsamt?

Själv får jag hjärnblödning på de som inte kan placera sig rätt, när de skall svänga, och jag som ligger bakom skall rakt fram...

Man kan ju försöka underlätta för varandra i trafiken.

:nicka

Själv gillar jag inte folk som kör sakta, men man kan ju inte gnälla för mycket på dom, bättra att dom känner att dom har kontrollen, som nån sa, undantag finns ju såklart... Vissa kör alldeles för onödigt sakta och prövar andras tålamod, det är ju inte bra...

Vad man blir mest irriterad på är ju alla dessa jävla tjurskallar som slickar mittlinjen och tänker "har ska han fan inte köra om, jag håller rätt fart.".... Sånna blir man ju seriöst less på, varifrån får sånna sitt körkort egentligen? Det är ju frestande o köra om på insidan bara för att jävlas, även om det är sällsynt att det blir mer än en tanke.
Förstår inte hur dom tänker, dom som vill köra om ändrar ju inte uppfattning bara för att dom slickar mittlinjen, tvärtom.

Vi har mycket växelvis 2 och 1 filig motorväg här hemma. Något väldigt vanligt är att folk ligger och åker i 80-90 blås på det enfiliga (110-väg) Då ligger man bakom i den trötta firmabilen o är jäktad och tänker HAHA! när det blir 2-filigt igen så flåsar jag om den här snigeln! Men icke! När det blir 2-filigt så ökar dom till minst 110 och då hinner man (om det ligger ett par bilar till mellan) inte om med sin slöa dieselhink!! Sen lagom till det blir 1-filigt igen har man fått upp farten och är på väg om, då får man backa av o lägga sig bakom igen... då sjunker farten ner mot 80 igen.. Detta är vanligt! Precis som folk är rädda för den smala 1-filiga vägen med wireräcken båda sidor..??

Kan driva mig till vansinne!!

Starstriker skrev:
Först i böj väljer spår :tungan

I sommras när jag övningskörde med farsan första gången (på en lånad rd:brynad)
Så körde vi ut på bogesund tror ni inte jag hamnade bakom en jävla toyota som höll 10 km/h i dödskurvan.. Det fan nått jävla rekord! :4skrika
Jag följer efter i någon killometer (Vill inte köra om eftersom jag övningskör.) Så stannar vi och pratar om hur det går, farsan säger att jag skulle kört om toyotan och påpekar att dom är en väldigt stor trafikfara för folk som kör lite mer aktivt.

Vi kör vidare och kommer fatt samma toyota vi nibble.
Då håller han trafiktempot. Plötsligt hör jag hur det rytter till och farsan drar om både mig och toyotan samtidigt som han vinkar åt mig att hänga på, så jag kör om toyotan. Sen när det blir uppförsbake och heldragen linje så saktar farsan ner till 20 kmh. Jag håller på att dö av skratt och saktar ner. Han i toyotan börjar tuta och blinka som fan. När det blir streckad linje igen efter kanske 500 meter gasar vi upp i normal fart igen, toyotan stannar bakom. Sen när vi stannar för att prata så stannar toyotan också, och börjar leva rövare och skricka om att vi förstörde trafik rytmen, det ända svar han får är och själv då? Sen åker vi vidare.

Väldigt bra sätt att behandla sniglar tycker jag!

I sommras när jag övningskörde med farsan första gången (på en lånad rd:brynad)
Så körde vi ut på bogesund tror ni inte jag hamnade bakom en jävla toyota som höll 10 km/h i dödskurvan.. Det fan nått jävla rekord! :4skrika
Jag följer efter i någon killometer (Vill inte köra om eftersom jag övningskör.) Så stannar vi och pratar om hur det går, farsan säger att jag skulle kört om toyotan och påpekar att dom är en väldigt stor trafikfara för folk som kör lite mer aktivt.

Vi kör vidare och kommer fatt samma toyota vi nibble.
Då håller han trafiktempot. Plötsligt hör jag hur det rytter till och farsan drar om både mig och toyotan samtidigt som han vinkar åt mig att hänga på, så jag kör om toyotan. Sen när det blir uppförsbake och heldragen linje så saktar farsan ner till 20 kmh. Jag håller på att dö av skratt och saktar ner. Han i toyotan börjar tuta och blinka som fan. När det blir streckad linje igen efter kanske 500 meter gasar vi upp i normal fart igen, toyotan stannar bakom. Sen när vi stannar för att prata så stannar toyotan också, och börjar leva rövare och skricka om att vi förstörde trafik rytmen, det ända svar han får är och själv då? Sen åker vi vidare.

Väldigt bra sätt att behandla sniglar tycker jag!

Man ska vara snäll mot sniglar!
Sniglar är också människor!

Nog för att den här kommunen är proppfull med pensionärer, alkisar och knarkare som kör sakta. Det har man vant sig vid.

MEN:
Det finns en sträcka längs E4 här där väggrenen är så pass bred att en tradare har 2deci över på vardera sida till både dike och markering.
Det är kanonsikt i ett par kilometer.

Använder släpvagnar och pensionärer den? Gissa.

Det är mååååånga ggr jag övervägt en omkörning på insidan.

Det där är ju faktiskt intressant. Hörde någonstans om ett rejält signalhorn man kunde köpa och montera på MCn. Någon som vet vad jag talar om? Var finns det?

Så här låter det!

nautilus_CT_B.jpg

LÄNK

Har ett sådant och ett lite större 'truck horn', tutar hyggligt! :hihi
Fast tydligen inte högre är Jörgens Sporty. :näsblod

Säljs i Sverige av Berup!

:tummenupp

/e

Fan vilket drömjobb annars. Sladda runt på en sjö med nån ny bil liksom.

Ska skriva i mitt CV att jag är bra på engelska också för det verkar saknas sådant folk.

Jag jobbat bla. som systemtestare för antispinn o antisladd för lastbilar. Är inte RIKTIGT så kul som det kanske låter men jag ser fram emot en vit jul kan man säga :p

Själv gillar jag sniglar. Minns en jag höll ihop med en längre tid. Det räckte att man viskade lite i örat eller drog lite ömt på något väl utvalt ställe och det blev duktigt fuktigt överallt.

Man kände sig verkligen uppskattad!

Fan vilket drömjobb annars. Sladda runt på en sjö med nån ny bil liksom.

Ska skriva i mitt CV att jag är bra på engelska också för det verkar saknas sådant folk.

Det är å andra sidan en av de saker jag verkligen uppskattar med WRC.
Förarna talar (nästan alltid) en lättförståelig engelska, men med kraftig brytning.
Inga problem att höra var de kommer ifrån.

Men dessvärre så tror jag att det kan vara svårt att uttrumfa Per Eklund och stjäla hans jobb.
Han har kört rally och rallycross sedan mitten av sextiotalet och är regerand svensk mästare i rallycross.
Har även vunnit Pikes peak några gånger.
Verkar kul att åka med också:

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...