superbeast
2-fast-4-you
kanske inte finns ett jobb närmare,tänkt på det kanske?dessutom kan ju inte alla bo i dom större städerna,verkar ju inte finnas bostäder till dom som bor där nu!å visst kan det hända att det är dyrare å bo i stockholm eller liknande ställen men jag köper då hellre ett hus eller lägenhet för 1 eller 2 miljoner som ökar i värde än jag köper ett hus eller lägenhet för 100-700 tusen som sjunker i värde,för det gör dom ju i glebygden!dessutom ligger lönenivåerna ofta högre i storstäder än dom gör på mindre orter!å visst finns det stora avstånd på andra ställen åxå,detsamma borde gälla där isf,finns det ingen kollektivtrafik å man har viss långt till tex jobb borde man få göra större avdrag för resor,eller subventioner på annat sätt.Valiumhunden skrev:Nog är det väll ganska lustigt att man gnäller om bensinpriset i norrland, jag menar , vad är det som TVINGAR er att bo 15 mil ifrån jobbet eller vad det nu är som ni måste åka till? Och ska man ha differentierade bensinpriser så kan man ju införa differentierad skatt på boende så att det blir lika svindyrt att bo i norrland som i storstadsregionerna, för vad många norrlänningar verkar missa är att det är fan så mycket billigare att bo i glesbygden än det är att bo i storstads regionerna, dessutom så är det så att stora avstånd är inte förbehållet norrland.
Micke
skitsamma!diskusionen handlade om bensinskatten å att den är för hög för det är den!