Men även om man bor i förort till stockholm (med tunnerbana som jag gör) så måste man ha bil som barnfamilj. Hur ska mamma orka bära hem all mat som jag och mina syskon äter?
Varje vecka är det ganska mycket mat om man ska äta 7 middagar, 7 frukostar och 3 luncher hemma + en massa mellanmål och småätning. Ta detta gånger 4 så äter min famlig totalt 68 måltider hemma + massa mellanmål och småätning. Räkna med att varje måltid väger 0,5 kg (inklusive dryck) så måste hon varje vecka bära hem mat som väger 34 kg! För att enns ha råd så måste vi handla på lite biligare affären som ligger en bit bort. Bussen dit går 1 gång i timmen. Vet ni hur mycket 34 kg är att bära så vet ni att det inte är hållbart i längen.
VI MÅSTE HA BIL ÄVEN FAST VI BOR I STOCKHOLM.
Och då vill jag inte veta hur jävligt du skulle vara att bo ute på landsbyggde utan bil!
Sen när man utövar cross, scouting, ridning (mina syskons och mina intressen) så måste man ju ha möjlighet att transportera matrialet till aktiviteten. Eller kanske vill Persson att jag tar crossen på bussen

. Man får redan konstiga miner när man har motocrossdäck och svetsgasflaskor på tåget bussen
SÄNK BENSINSKATTEN FÖR IN I HELVETE!!!!