En mc till?

Visst brukar väl KTM:s plastbitar vara rätt billiga? I sånt fall gör det ju inte så mycket om man slänger dem i backen ibland :D
 
Jag har haft en XT660R, KTM 660 SMC, KTM 640 Enduro och har just nu en 690 Enduro. Ktm 690 är utan tvekan den roligaste hojen, högst effekt, lägst vikt och ändå vettiga serviceintervaller. Ktm 690 är utan tvekan den roligaste hojen, högst effekt, lägst vikt och ändå vettiga serviceintervaller.
Vet inte vilken årsmodell du tänker på men:
http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_660_smc_2004.php
resp.
http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_690_enduro_2008.php
 
Vad är det för skillnad på offroad och motard? Förutom hjulen!

Från början (slutet på -80) var det i Frankrike en trend att ta stora encylindriga cross eller endurohojar och sätta på 16 tums framhjul och sportdäck för att få en smidig lätt hooliganbike.
Det kördes tävlingar tidigt med denna hojtypen på banor med asfalt och grus. Förarna var både crossstjärnor och roadracing stjärnor.
Sen har det utvecklats allt mer och nu är fjädringen kortare och fastare och bromsarna allt större.
 
Last edited:
Från början (slutet på -80) var det i Frankrike en trend att ta stora encylindriga cross eller endurohojar och sätta på 16 tums framhjul och sportdäck för att få en smidig lätt hooliganbike.
Det kördes tävlingar tidigt med denna hojtypen på banor med asfalt och grus. Förarna var både crossstjärnor och roadracing stjärnor.
Sen har det utvecklats allt mer och nu är fjädringen kortare och fastare och bromsarna allt större.


Tackar för svar.
 
Från början (slutet på -80) var det i Frankrike en trend att ta stora encylindriga cross eller endurohojar och sätta på 16 tums framhjul och sportdäck för att få en smidig lätt hooliganbike.
Det kördes tävlingar tidigt med denna hojtypen på banor med asfalt och grus. Förarna var både crossstjärnor och roadracing stjärnor.
Sen har det utvecklats allt mer och nu är fjädringen kortare och fastare och bromsarna allt större.

Till och med ännu äldre, 70tal :)
"I slutet av 1970-talet startade den amerikanska TV-kanalen ABC en racingserie kallad Superbikers där de bästa förarna från motocross och roadracing fick göra upp om vem som egentligen var bäst. Serien pågick i sex år innan den tillsammans med motardfenomenet försvann (återuppstod dock 2003}. Lyckligtvis fastnade fransmännen för idén och motardkonceptet fördes därmed över till Europa och det var här utvecklingen tog fart." (källa wikipedia.org)

:)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top