En maträtt för resten av livet ?

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ja, om du var tvungen att äta samma mat varje dag resten av ditt liv.
Vad skulle det bli?.

Jag siktar nog på Torsk med äggsås, persilja, potatis. Innehåller det mesta man behöver.

:va

Edit: Fler får inte välja min torsk, då den nästan är utrotad jue :arsele

Last edited:
Älgfärsbiffar.

Kalla, varma, med sås, utan sås, med tillbehör, utan tillbehör, på knäckemacka, istället för knäckemacka, till frukost, lunch, middag, mellanmål, kvällsfika, till fest men aldrig till vardag då vardagen blir en fest om man bara har ett par älgfärsbiffar.

Smörgåstårta. Går att variera enormt mycket och man har hela kostcirkeln och lite till i en perfekt smörgåstårta.

Eller så får det bli blodig biff med klyftpotatis, rödlökssallad och bearnaisesås. Då klarar man sig galant.

Lasagne!

Kycklinglasgne, köttfärslasagne, vegetarisk lasagne, rinse and repeat...

Tacos kanske :va går ju att kombinera på så många sätt.... :tummenupp

Smörgåstårta. Går att variera enormt mycket och man har hela kostcirkeln och lite till i en perfekt smörgåstårta.

Eller så får det bli blodig biff med klyftpotatis, rödlökssallad och bearnaisesås. Då klarar man sig galant.

Smörgåstårta är det värsta som finns! Bara skåningar som äter.

Jag och syrran kom på lagen om smörgåstårta... Alla hatar det men tror att alla andra älskar det och vågar inte sticka ut näbben och säga emot så därför bjuds det på detta helvitte konstant och tårögda stackars människor får sitta och nöta i sig skiten.

Jag skulle äta tjilikånkarne. Böner, kött, massor av grönsaker, bröd, mm. Jag tröttnar aldrig.

Jag kör också på min egen vådligt heta chili con carne med lite ljust bröd och gräddfil till.

Om man har möjlighet att välja/ändra tillbehören skulle det bli Nötkött (oxfilé) från Amerika.

EDIT: Med Öl till.

Billys Panpizza. Den innehåller nästan allt ur kostcirkeln:
Bröd(spannmål), ost(mjölkprodukt), tomatsås(grönsaker), skinka(köttprodukter), Matfett.
En rå morot(rotfrukter) och ett glas apelsinjuice(frukt) till det så är man heltäckt :)

Jag och syrran kom på lagen om smörgåstårta... Alla hatar det men tror att alla andra älskar det och vågar inte sticka ut näbben och säga emot så därför bjuds det på detta helvitte konstant och tårögda stackars människor får sitta och nöta i sig skiten.

Jag skulle äta tjilikånkarne. Böner, kött, massor av grönsaker, bröd, mm. Jag tröttnar aldrig.

Smörgåstårta vägrar jag äta. Mest pga all hemsk majonäs och rom som det ska mosas på skiten. >.<

Jag hade nog valt en saftig bit rådjur med tillhörande sås och potatis. Med mjölk till.
Kanske nån såndär jävla grönsak vid sidan om med, men den hade jag nog låtit bli att äta de flesta dagarna. ;)

Billys Panpizza. Den innehåller nästan allt ur kostcirkeln:
Bröd(spannmål), ost(mjölkprodukt), tomatsås(grönsaker), skinka(köttprodukter), Matfett.
En rå morot(rotfrukter) och ett glas apelsinjuice(frukt) till det så är man heltäckt :)

Är det inte bättre i sådant fall att äta riktig pizza?

Billys och Gorbys åt jag i min ungdom för att jag inte visste bättre. Fram tills dess att jag spytt vid två tillfällen och insåg någonting som hade med kvalitet att göra.

Smörgåstårta är gott ju!:banana

Jag skulle välja en klassisk gammal grillfestmeny, med hemgjorda ordentligt friterade pommes och massor av olika såser i överflöd. Och självklart, massor av olika sorters kolgrillat kött:banana

*/ ?>
Back