En maträtt för resten av livet ?

Spaghetti och köttfärssås, ett glas kall mjölk och några hårdbröd med bregott. Blir nog inte bättre än så.

Är det inte bättre i sådant fall att äta riktig pizza?

Billys och Gorbys åt jag i min ungdom för att jag inte visste bättre. Fram tills dess att jag spytt vid två tillfällen och insåg någonting som hade med kvalitet att göra.

Nejdå. Riktig pizza har ju en svettig turk rullat sin buk i. Kolla nästa gång så kommer du se spår av hans yviga raggar-rand i den smälta osten. Billys borgar för högsta kvalitet. :näsblod

En annan vinnare är ju Soldatens Ärtsoppa från Bong. Den skulle man klara sig länge på. Extra mycket fläsk! :tummenupp

Nejdå. Riktig pizza har ju en svettig turk rullat sin buk i. Kolla nästa gång så kommer du se spår av hans yviga raggar-rand i den smälta osten. Billys borgar för högsta kvalitet. :näsblod

Laga den själv. Ingen har sagt vem maträtten måste tillagas av. :fakta

Mongolian barbeque.
rakt av..
man får i sig allt man behöver (o lite till).

Det är väl IOFS ingen maträtt utan ett tillagningssätt.

Ungefär som "Grillat", "Friterat" eller "Stekt".

Förövrigt skulle jag tro att en Mongolian BBQ i mongoliet mest består av sånt vi inte skulle äta ändå.

Smörgåstårta är det värsta som finns! Bara skåningar som äter.

Jag och syrran kom på lagen om smörgåstårta... Alla hatar det men tror att alla andra älskar det och vågar inte sticka ut näbben och säga emot så därför bjuds det på detta helvitte konstant och tårögda stackars människor får sitta och nöta i sig skiten.

Jag skulle äta tjilikånkarne. Böner, kött, massor av grönsaker, bröd, mm. Jag tröttnar aldrig.

Ähh, det är ju bara du och din syrra som är utvecklingsstörda i så fall. Jag har hört talas om EN person tidigare som ogillar smörgåstårta, men han är en sån där fjant som är kräsen och inte äter all typ av mat.
Alla älskar smörgåstårta helt enkelt, och de som påstår att de inte gör det har ju bara ätit fel smörgåstårta helt enkelt.

Alla älskar smörgåstårta helt enkelt, och de som påstår att de inte gör det har ju bara ätit fel smörgåstårta helt enkelt.

Det är min teori att namnet har mycket med saken att göra. Tårta låter som någonting annat, och smörgåstårta har en tendens att dyka upp istället för prinsesstårtor eller liknande sockerbomb av marsipan och grädde i samband med födelsedagar och så vidare.
Man blir besviken för att man förväntat sig sockertårta. Förmodligen har man också hoppat över det dagliga wienerbrödet under en av kontorets många kaffepauser just för att det skulle bjudas på tårta.
Det tror fan att man blir härsklysten.

Noterade det omvända i lågstadiet; skolköket "lagade pannkakor" men bjöd på något oerhört vidrigt som påminde mer om avhyvlade hudflak från brännskadeavdelningen i bygdens vårdinrättning.
Men folk förtärde som besatta, det hette ju ändå pannkakor. Mig lurade de jävlarna inte. Jag har både sett och smakat pannkakor både innan och efter, och det där var inte pannkakor. :mad:

Last edited:
Cevapi med ajvar och gräddfil. Fy fan va hungrig jag är!

Jag har ätit massor med olika smörgåstårtor, tidigare var jag fullkomligt besatt av smörgåstårtor, och jag har dyktt på ett par som inte har varit goda.

En bra grundregel är: ABSOLUT INTE MOSADE GRÖNA ÄRTOR INUTI!!!!

Jag var så besatt av smörgåstårta att jag varje dag gjorde minismörgåstårta av thékakor.

Man klyver dom och brer på ett lager fyllning inuti, sedan på med kaviargrädde utanpå, äggklyftor, skinkskivor, ostrullar och räkor i dom mängder man vill ha, så blir varje dag en fest....

Ähh, det är ju bara du och din syrra som är utvecklingsstörda i så fall. Jag har hört talas om EN person tidigare som ogillar smörgåstårta, men han är en sån där fjant som är kräsen och inte äter all typ av mat.

Negative! Det är eklitt!
Vitt bröd varvat med majonäs, böckling, geléhallon, jordärtskockspurré, pepparrotsgrädde, mimosasallad, korvspad, leverpastej, mesmör, sylt, mm fifaan!

Negative! Det är eklitt!
Vitt bröd varvat med majonäs, böckling, geléhallon, jordärtskockspurré, pepparrotsgrädde, mimosasallad, korvspad, leverpastej, mesmör, sylt, mm fifaan!

Jo, fast det är ju inte det enda rätta receptet heller... :rolleyes:

Böckling (eller annan rökt fisk) skulle faktiskt kunna vara gott på...

Billys Panpizza. Den innehåller nästan allt ur kostcirkeln:

Täcker inte näringsbehovet för det ;)

Jag hade mördat för ett par pan pizzor nu dock. Fa-an vad jag hatar att deffa ..

Jag skulle valt en kyckling- och laxsallad. Sallad är rätt brett så det blir rätt många ingredienser ;)

Negative! Det är eklitt!

Ok, med den blandningen så förstår jag ditt förakt mot världens mest kulinariska maträtt :D Man blir både gourmand och gourmet på samma gång när en tallrik med bra smörgåstårta kommer fram. Dock så går det ju tyvärr 9 dåliga tårtor på 10 totalt :(

Därför gör jag mina egna smörgåstårtor, då blir de perfekta. Dyrare än att köpa färdigt men det är värt varenda krona. En bra smörgåstårta kostar minst 400:- i ingredienser för ca 10 pers.

*/ ?>
Back