En Goldwing är en...

En Goldwing är...;

• Antal röstningar
    0

MrCrone

"Bonnie är en slags hund"
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
En väldigt gul R1 med väldigt svarta flames,neon och strob ;)
Tittade närmare på en Honda Goldwing :zpy Med friskluftsventilation, back, stereo, skinnfotöljer etc. Kan tänka mig att dessa skepp måste vara sköna att åka långt med, men det är en Volvo 940 med...

Hur definerar ni en Goldwing?

Visst en guldvinge är ju GANSKA stor men jag tror fortfarande att jag ser på den som en mc! Fast snart kommer väll honda med en 2 liters variant å då börjar det bli lite tveksamt om vad det är igentligen!

Det är ju en sportbil så klart! Jag menar titta på motorn, 6cyl boxer det är ju som en porsche alltså en sportbil. Det är bara märket på tanken som inte stämmer :rolleyes:

En MC såklart. Men så är ju jag hojintresserad och inte inskränkt och enbart sporthojsintresserad också... :rolleyes:

En bil med två hjul, helt enkelt.

Namnet avslöjar lite av historian bakom denna skapelse. En japansk tekniker vid namn Schumai Milli trodde den skulle kunna flyga om han gav den namnet Goldwing. Han hade fel.

Han sökte senare anställning på Suzuki och döpte en annan mycket känd hoj på 1300 kubik till ett fågelnamn.

Jag är helt övertygad om att historien om guldvingen är någonting såhär:

En vacker vårdag så skulle en konstrukör från Honda köra upp till Kobe och snacka lite däck pojkarna där. Eftersom det hade sagts på väderleksrapporten att det ev skulle bli regn senare på dagen så tog han sin VW Golf cab istället för hojen och brände iväg.

Eftersom han ändåså körde förbi hemmet så smet han in och passade på att spela lite tvspel på betald arbetstid.
Alla som spelar tvspel vet att tiden snabbt flyger iväg och helt plötsligt så var han sen. Hoppar in i bilen och eldar iväg norrut.
Nu ville det sig inte bättre än att i rondellen utanför Kobe så gick det lite för fort och han brakade med buller och bång in i refugen. När bilen väl stannade så hoppade grabben ut för att inspektera skadorna.

Det såg väl inte sådär jättebra ut för höger hjulpar hade förskjutits in under bilen och således så stog väster hjulpar ut nästan en meter på sin sida.
Nu var goda råd dyra. Chefen skulle inte bli glad om han kom försent till till sitt möte. Efter lite funderande så drog han fram den stora verktygslådan och fiskade upp en bågfil. Med den så sågade han av axlarna till de hjulen som pekade ut och fick således en golf med bara två hjul i mitten under den.
Mirakulöst nog så gick det att köra åbäket upp till däckfabriken och han kom i tid till sitt möte.

Varför han sedan bestämmde sig för att göra en replika av sin kvaddade golf, döpa den till "Goldwing" och börja producera den för försäljning går över mitt förstånd :eek:

Guldvingarna har säkert sin charm för dem som tycker om dem.
Lixom glidarna har sin
och sporthojarna sin..

Själv skulle jag INTE vilja ha nån.

Letar efter båt-alternativet... humdidumdum...

John Holmes skrev:
En MC såklart. Men så är ju jag hojintresserad och inte inskränkt och enbart sporthojsintresserad också... :rolleyes:

Är detta första gånger du&jag är helt överens?

750RR

Självklart är det en mc. Visserligen finns det detaljer som man kanske inte själv har som nr1 på önskelistan över önskvärd utrustning, men klart det är en MC!

Bra att det finns många sortes hojar. Precis som det är kul att det finns många sorters människor :cool:

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back