En förmodligen jävligt dum fråga...

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Jaja, jag är helt ny när det gäller sporthojar och har knappt hunnit använda den jag har.
Nu e det så att jag ska skaffa ett nytt tankskydd, finns det nåt man ska tänka på när man köper? Jag köpte ett tankskydd när jag köpte hojen men jag var så jävla klantig när jag satte på det så det blev inget bra, blev förbannad på mig själv, slet bort det och kastade det.

Jag märkte att det var lätt att det blev en massa luftbubblor under som var jävligt svåra att få bort. Ska man använda nån slags gummiskrapa eller nåt när man fäster det eller vad?

Har ju inte direkt brytt mig om detta på gammelhojen eftersom den inte är någon skönhet att kolla på ändå, men jag vill ju inte att pärlan ska få massa repor på direkten. :(

Sen andra frågan, finns det risk att det blir repor på sidan av tanken där man har knäna? Tänkte att om man får skit på knäna och sen sitter och skaver mot tanken borde det inte bli speciellt snyggt på lacken efter ett tag.

Använder ni nåt skydd där eller?

Alla tips är välkomna! Help me please :Bugar

Det finns en apliceringsskrapa som 3M har som man kan använda när man monterar dekaler och klistermärken och övrigt.

Det där med att skydda tanken på sidorna.

Där kan man montera transparent film om man vill skydda tanken men det kanske inte blir så snyggt kompisen gjorde det på sin kawa det såg ok ut hans tank hade finna former :arsele så det syntes inte så mycket av filmen. :tummenupp

smajlet skrev:
Det finns en apliceringsskrapa som 3M har som man kan använda när man monterar dekaler och klistermärken och övrigt.

Det där med att skydda tanken på sidorna.

Där kan man montera transparent film om man vill skydda tanken men det kanske inte blir så snyggt kompisen gjorde det på sin kawa det såg ok ut hans tank hade finna former :arsele så det syntes inte så mycket av filmen. :tummenupp

Ok, blir iallafall att fixa en sån där skrapa.

Nån som vet var dom har snygga och hyfsat billiga tankskydd nånstans?
Förutom här på sh.com.

$noop skrev:
Ok, blir iallafall att fixa en sån där skrapa.

Nån som vet var dom har snygga och hyfsat billiga tankskydd nånstans?
Förutom här på sh.com.

jag har kolfiber, det funkar i alla lägen.

jag hittade asfräscha HRC skydd på bergmans.. till min SP1:A.

600 spänn skulle dom ha för dom! då var det för knäna också. men 600!!!

Chille skrev:
jag har kolfiber, det funkar i alla lägen.

jag hittade asfräscha HRC skydd på bergmans.. till min SP1:A.

600 spänn skulle dom ha för dom! då var det för knäna också. men 600!!!

Ja, det var väl lite väl mycket med 600 spänn :gnissla

Använder ni skydd för knäna på era hojar? Eller blir det skabbigt på tanken efter att man gnidit knäna efter ett tag?

Funderar på att bara köra med den vanliga modellen av tankskydd men vill ju iofs inte att sidorna på tanken ska se förjävlig ut sen.

har kolfiber på min med.. fick det i julklapp :D

inet för knäna dock, men det va lätt som fan å sätta på asså.. kolfiber är ju lite stelare än vanliga plast dekaler iof..

Ja, det verkar ju vara bättre med kolfiber då iallafall. Det jävla skyddet jag köpte till hojen var ju ren skit. Som att klistra på ett vanligt klistermärke, svårt som fan var det att få det bra.

$noop skrev:
Ja, det verkar ju vara bättre med kolfiber då iallafall. Det jävla skyddet jag köpte till hojen var ju ren skit. Som att klistra på ett vanligt klistermärke, svårt som fan var det att få det bra.

vatten och såpa.. i en spruta.

spraya försiktigt lite på tanken... anpassa "klistermärken" .. sen går du och matar ut vattnet med en handduk över fingertoppen

men köp kolfiber... det funkar.

sen på tanken för knäna... visst det ser förjävligt ut... men .. det går alltid o polera upp!

Tack för tipsen :tummenupp

Blir förmodligen nåt tankskydd i kolfiber för min del verkar det som.
Antar att dom flesta MC-butiker i borås säljer det eller? Var nämnligen ett tag sen jag var inne och kollade.

$noop skrev:
Tack för tipsen :tummenupp

Blir förmodligen nåt tankskydd i kolfiber för min del verkar det som.
Antar att dom flesta MC-butiker i borås säljer det eller? Var nämnligen ett tag sen jag var inne och kollade.

ja.. har dom inte det så är det slut. det är ju det som säljs mest. då åker du till nästa butik så har dom det. åk till bergmans om du är tät.. där hade dom riktigt sjyssta. Han skrattade åt mej när jag frågade vad HRC skyddet kostade.. jag hade ju tagit det o skulle betala.. när han sa 600..

det i kolfiber kostade nån hundring.

Chille skrev:
det tycker jag... vem övningskör du med?

Plastfarsan eller riktiga farsan :hihi
Fast har bara kört med plastfarsan hittills, iofs har riktiga farsan provkört kawan en del. Han körde i borås igår med den. Han undrade vad det var för jävla lampa som helt plötsligt börja lysa. Tog ett tag innan han fatta att det var växlingslampan :lol

$noop skrev:
Plastfarsan eller riktiga farsan :hihi
Fast har bara kört med plastfarsan hittills, iofs har riktiga farsan provkört kawan en del. Han körde i borås igår med den. Han undrade vad det var för jävla lampa som helt plötsligt börja lysa. Tog ett tag innan han fatta att det var växlingslampan :lol

haha. varför söker du inte nån ur ADHD som handledare? typ Masterlord.. då kan du ju åka med oss utan att din farsa behöver vara med.

Chille skrev:
haha. varför söker du inte nån ur ADHD som handledare? typ Masterlord.. då kan du ju åka med oss utan att din farsa behöver vara med.

Hmmmm...har faktiskt inte tänkt på det. :va
Det är ju bara det att kör ni för fort så kommer ju antagligen jag att köra för fort. Och jag kan ju knappast dra snuten om dom skulle komma och vems kort ryker då...jo Masterlords :lol

Förhoppningsvis får jag ju mitt kort om exakt 3 veckor (ta i trä) så det är ju inte så lång tid kvar innan jag kan haka på ut.

Men det hade iofs varit jävligt roligt att kunna åka med er redan nu.

dom kan inte ta alla.. utan dom tar ju den som kör snabbast = mig.. :)

förmodligen ser dom mig på bakhjulet så jag åker för vårdslöshet... så oroa dig inte =)

Chille skrev:
dom kan inte ta alla.. utan dom tar ju den som kör snabbast = mig.. :)

förmodligen ser dom mig på bakhjulet så jag åker för vårdslöshet... så oroa dig inte =)

haha ska bli jävligt kul att se hur ni andra åker.. alla mina polare påstår att jag kör som en dåre.. själv tycker jag att det är ganska sansat :va

de vet ju alla att kör man hoj gäller ju fyrdubbla hastigheten :D

Och er ska jag övningsköra med :lol
Låter ju som om jag skulle bli väldigt långvarig :död

nejdå... vi kör inte så hårt.

alla åker i sitt eget tempo..så är det bara. dom snabba först.. dom mindre snabba längre bak... det är ingen skam i att åka lugnt o försitkigt?.. jag tittar verkligen inte ner på någon som kör lugnt... snarare tvärtom.. för den personen kan hålla igen.. då är det ett sundhets tecken! =)

sven666 skrev:
haha ska bli jävligt kul att se hur ni andra åker.. alla mina polare påstår att jag kör som en dåre.. själv tycker jag att det är ganska sansat :va

de vet ju alla att kör man hoj gäller ju fyrdubbla hastigheten :D
Ja står det 90 på varje sida vägen, ska man väl lägga ihop det (180) och kör man långsammare än det åker man fast för felparkering va??? :3freak

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park