Sukkaha
Gudomlig sporthojare
Har aldrig delat på motorn.
Men ska du bara lyfta cylindrarna är det väl onödigt? Sitter väl bara muttrar vid cylinderfoten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skall jag ändå på den känns det som att jag lika gärna kan gå hela vägen med ventiljustering.Har aldrig delat på motorn.Men ska du bara lyfta cylindrarna är det väl onödigt? Sitter väl bara muttrar vid cylinderfoten.
http://www.jawacz.com/Jawa350manual.pdf
- - - Updated - - -
Ventiljustering? Du vet att det är en 2-taktare va?

Räcker gott o lyfta cylindrar och kolla skick på dessa och kolvarna. Dela på moroten gör man väl vanligen när det är tjall med växellådan.


Beställde hem lite allt möjligt. Kollade inte totalpriset förrän jag var klar; 350kr ink frakt. Tror jag beställde tio eller elva saker. Fyfan vad löjligt billigt, heja U-länder som TjeckienVill du ha det smidigt kör du på ett nytt originalfilter. Sätter du ett löst direkt på förgasaren måste du bestycka om annars lär den gå magert. Brytare och kondesatorer är väl bra att ha utifallatt. I övrigt får du väl kolla om kedjeskyddet i gummi är helt och damaskerna på gafflarna kanske? Jag drog hem några extra vajrar till koppling och bromseri. Hellre någon grej för mycket i bra och ha lådan. Helst med tanke på dom löjligt låga reservdelspriserna.![]()


Ja, annars så in i helvete vad stryk den skall få!Gött då är det bara att vänta in prylarna. Sen ska den väl ändå panga igång annars jääääälar![]()
Man tackar så mycket!Du har en egenskap som dels inte är vanlig och dels kommer att bereda dig mycket lycka i mekeriet: Ödmjukhet!
Vet att jag är tjatig nu men gör också lite analys av möjligt läckage av vevhuskompression; i en tvåtaktare är det ju lika viktigt som komp ovan kolven.
Lycka till med fortsatt skruvande; fortsätt glädja oss andra med dina garageberättelser!
Glädjer mig att höra!
) vet jag inte hur mycket nytta det egentligen skulle vara. Som jag resonerat är risken större att jag har sönder något på vägen dit... 
Nej, det är helt sant. Cirkus två minuter give or take.Tycker nog du ska testa att få ihop möget asap. Skulle den tjura efter nya packningar så tar det ju inte jättemycket tid att riva ner till dit den är nu.
Glöm inte bilder på buljobbet.![]()

Jaha! Det är redan gjort, check på båda! Gjorde jag när förgasaren läckte för att se så att det inte hade runnit in någonstans där det kunde göra skadaTycker inte heller att du ska klyva motorn!
Kolla bara så du inte har spår av olja bakom tändningsmackapärerna respektive att det inte luktar bensin av växellådsoljan. Det kan räcka som koll av vevhuskompet.




Det här kanske kan bli något! Nu passade verkligen inte skärmen längre dock (hann inte ta bild med den på, men ni kan nog föreställa er). För att få loss den så fick jag ta bort de två plastkåpor jag hade kvar och det blev MYCKET snyggare utan.







|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |