Suzuki GSX 550 EF -85 Tappar gnista på cyl 3 & 4

Å eftersom du är säker på att det inte är bränslerelaterat så behöver du inte ens bevisa för dig själv att det finns bensin i de två flottörhusen. Du slipper ta fram en behållare och skruva på dräneringsskruvarna.

Det där med det höga batteriet, polskorna och sadeln låter mysko. Jordningen i ramen? Är hojen ombyggd eller original?

Håller med om det där med batteriet, då det är ett par cm högre än "originalbatteriet" så är det fasen rätt tight att få på sadeln igen, fanns tyvärr bara den dimensionen med rätt Ah på biltema...men kanske måste bita i det sura äpplet och hitta ett batteri som är i rätt storlek, känns ju helt klart sådär att trycka ner sadeln mot polskorna liksom, hojen är mig veterligen helt original!

Fan, nu när jag tänker på det. Är inte 13,4V ganska lågt på varv upp mot 5000 rpm? Kan det indikera något annat?

Var i garaget ikväll och samma problem som sist uppenbarade sig. Cyl 3 och 4 tänder inte överhuvudtaget, när jag plockar ut stiften och kollar gnistan så ger den gnista omedelbart när man kör startmotorn men inte därefter.

Kommer köpa ett nytt batteri som är lägre än det nuvarande så att sadeln går att sätta tillbaka ordentligt, sen är jag lite i valet och kvalet ifall jag ska köpa nya tändpolar också. Satans dyrt men eftersom det inte går att köpa tändkablar löst känns det inte som jag har mycket val..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph