bara för att sumera 8 sidor text då:
man ska ha kört hojen i 3 år innan minst i stockholms innerstad eller grusvägar i ullared spelar ingen roll,då kan du enligt vissa hantera din hoj på bana.
man kan inte bedömma sin egen förarförmåga och du får inte köra bana förren du kört bana tidigare.
licens innebär automatiskt att du kör runt anderstorp på låga 40

r annars så har du inte på en bana att göra.
licenskurser är båg,man kör hoj en minut och det hålls bara av svemo för att tjäna pengar,instruktörerna har inget eget intresse i att hålla farliga personer av banan.
om man vurpar och inte är snabbast på banan bör licensen genast dras in och du sätts ut i innerstan i ett år och tränar upp din kurvteknik.
om du vurpar först på kalla däck så är du inte lämplig på bana.
det är en hemlighet racing så du ska vara så sur som möjligt mot alla i depån och på roadracingforum.
du ska självklart uttala dig om andra förare när du själv är rokkie i bottenskiktet och då är du självklart den som vet fast du inte ens varit på plats.
på licenskurser tränas inget spårval,inga flaggor disskuteras och liknande utan vi satt och fikade i 7 timmar för det stod på schemat.
------------------------------------------------------------------------
obs för puckade människor,detta var ironi.
jag som var på plats och då borde få utala mig tvärtemot vissa:
lyssna på chrille,ha har för fan rätt.sitt inte och efterlys saker ni själva inte gått igenom och prata inte om roadracinskolor för andra utan att själv ens inneha a licens.
licens innebär inte att du är världsmästare utan att du kan reglementet och förfarandet runt att hantera en hoj på bana.
varenda ggr jag ser en snabb grupp på bana smäller de,de kanske borde träna mer eller inse att de framför hojarna över sin förmåga.
sluta tjafsa skit nu för astrid och läs igenom hela debatten igen för ett par trådar senare frågar ni efter det som ni gjort allt för att vara emot tidigare.
jag hade själv inte kört bana men jag är inte så bränd att jag tränar i trafiken för det.varför licens:finns bara idioter i trafiken så jag tänker inte betala en massa försäkringspengar för att kunna köra och vurpa pga av de och då får du inte heller köra allmän åkningar har dessutom ingen lust att betala försäkring på 60000 för att en massa myglare tror de kan köra fast de vurpar 1-2 ggr/säsong.
sedan är det inget att sticka understolen med att 80 % av er som har gatreggat tar och slänger hojen i ett dike efter att kört omkull på almänåkning.
har själv tävlat i cross ett par år och skulle jag kört ofrroad hoj innan då när jag var 4 år och började med cross på bana och senare några år efter tog min licens för det?