Teddy
"...I been here for years"
Jag ställer mig oreserverat till det nybörjarvänliga ledet.
Det farligaste momentet är när "snabba" förare till varje pris måste klämma sig förbi en långammare förare, det om något ger upphov till farliga situationer. I tisdags låg jag bakom en och samma 600 i tre varv innan jag kunde göra en som jag upplevde det säker omkörning. Det är bara att acceptera att när man är många som ska samsas på en och samma bana kommer det alltid att finnas långsammare och snabbare ekipage. En RR-träning i Sverige är inte som i Moto-GP. Vakna nu och glöm allt ni sett på TV. Här ligger inte alla och slipstreamar på rakan och varvar inom samma sekund utan här samsas 125 jr med Superbike och jag har aldrig hört Peter Sköld gnälla över det. Det finns inget som stinker så lilla som gnället över långsamma förare. Jag har känt det förut och det luktar lika illa vaje gång, dessutom är det patetiskt eftersom vi alla varit nybörjare någonstans, någongång. Den snabbare föraren ska alltid kunna finna en säker väg förbi en långsammare förare, gör man inte det är man inte en så duktig förare som man tror att man är.
Det farligaste momentet är när "snabba" förare till varje pris måste klämma sig förbi en långammare förare, det om något ger upphov till farliga situationer. I tisdags låg jag bakom en och samma 600 i tre varv innan jag kunde göra en som jag upplevde det säker omkörning. Det är bara att acceptera att när man är många som ska samsas på en och samma bana kommer det alltid att finnas långsammare och snabbare ekipage. En RR-träning i Sverige är inte som i Moto-GP. Vakna nu och glöm allt ni sett på TV. Här ligger inte alla och slipstreamar på rakan och varvar inom samma sekund utan här samsas 125 jr med Superbike och jag har aldrig hört Peter Sköld gnälla över det. Det finns inget som stinker så lilla som gnället över långsamma förare. Jag har känt det förut och det luktar lika illa vaje gång, dessutom är det patetiskt eftersom vi alla varit nybörjare någonstans, någongång. Den snabbare föraren ska alltid kunna finna en säker väg förbi en långsammare förare, gör man inte det är man inte en så duktig förare som man tror att man är.