CorbenDallas
Memento te mortalem esse!
Gulsnabbtrajja skrev:Rent krasst, hur svårt är det att passera en markant långsammare förare? Ännu lättare om vederbörande har fel spårval. Vad som stenhårt präntades in på min licenskurs var "BYT INTE SPÅR". Om det fortfarande präntas in i nya rookies så finns det inget problem.
Det är säkert inte alls svårt. MEN se det på andra hållet istället.
Hade jag helt grön efter licenskurs kört ut på en tisdagsträning på Knutstorp med en färsk B-licens så hade jag antagligen skitit på mig o sen aldrig visat mig på banan igen. Anledningen är enkel. Det är läskigt som fan när man själv är en snigel o dom andra kör fort som fan. DET är knappast en bra inkörsport för RR Chrille, sen får du säga vad du vill.
Hurvida det sen är rätt eller fel är en helt annan femma.
Jag vill också påpeka att jag inte kritisterat nån nånstans angående nånting. Jag var mest nyfiken o tycker det verkar ologiskt att ta en licens om man inte visat sig på en bana innan. Hur vet man att det är skoj? Hur vet man att man kommer att fortsätta köra, hur vet man om man ens är skapt för att köra fort??
Sen får man ju tycka vad man vill, vad som sen är rätt eller fel är en annan sak. Och jag håller med Bingo o Chris om att innan man tar sin licens är det lämpligt (inte rätt eller fel) att ha kört någon bandag innan.
Där lär du dig köra, SMC tex har kanondagar.