Elitserietråden 2007/2008!

Ojdå, vaknat på fel sida? Jaja, nu vann ju det bättre laget och hoppas det blir så i Wermlandsmetropolen också:tummenupp

Jag vill bara säga "HÅLL KÄFT" till dig. Faktiskt.
Åhh. Grinig till och med när ni vinner. Så sött. :pannkyss
Tycker bara att Kallio inte lever som han lär i gårdagens match. Gnäll inte om höga armbågar om du själv tänker dela ut dem i parti och minut sedan.

Pissmatch igår, menmen vi tar nya tag!

En fråga bara: Hur fan kan dom låta Mattson ta straffen? Bättre då med Micke J eller Jönsson. Det stog ju i gårdagens tidning att han skulle göra gräddvispen och gå till höger.

Visst, pinsamt att det kommer in junk på isen, men, Andersson är fanimej det sämsta jag vart med om. På riktigt. Jag tycker ju annars att Andersson är bästa domaren, vanligtvis. Men, knappast.

Nu tycker jag du är enögd faktiskt, väldigt så. Jag är inte FBK:are men jag tycker nog att alla VF:s utvisningar i första perioden var korrekta och Andersson visade att han är Sveriges bästa. Att kasta saker på arenan gör man i fjollsporter som fotboll, det ska inte hända i hockey annat än vid hat trick, att se det för att man blir lite sur är bara patetiskt.

EDIT: Alla utvisningar i den situationen är mer korrekt. När göteborgarna började kasta flaskor så bytte jag kanal, så illa tycker jag att det var.

Nu tycker jag du är enögd faktiskt, väldigt så. Jag är inte FBK:are men jag tycker nog att alla VF:s utvisningar i första perioden var korrekta och Andersson visade att han är Sveriges bästa. Att kasta saker på arenan gör man i fjollsporter som fotboll, det ska inte hända i hockey annat än vid hat trick, att se det för att man blir lite sur är bara patetiskt.

EDIT: Alla utvisningar i den situationen är mer korrekt. När göteborgarna började kasta flaskor så bytte jag kanal, så illa tycker jag att det var.
Kollade på matchen på TV igår, och får böja mig framåt och hålla med. Måste skylla på att det inte är lätt att uttala sig allt för väl då man inte har tillgång till repriser (på plats).

Beträffande kasta prylar så håller jag med samtliga här, totalt värdelöst av vissa retards att slänga in grejer på banan. Det hör inte hemma i hockeyn. Inte alls.

Överlag var mina tidigare inlägg lite väl salta, vilket var/är aningens onödigt. VF vann ju, ffs.

Ser framemot en tuff, schysst och hård kamp i LLA ikväll. Kan bli svårt, och är oerhört svårtippat. FBK är garanterat toktaggat och VF har fått lite "favoritstämpel", vilket säkerligen inte gagnar laget som har haft en allt annat än jämn nivå denna säsongen.

Kollade på matchen på TV igår, och får böja mig framåt och hålla med. Måste skylla på att det inte är lätt att uttala sig allt för väl då man inte har tillgång till repriser (på plats).

Beträffande kasta prylar så håller jag med samtliga här, totalt värdelöst av vissa retards att slänga in grejer på banan. Det hör inte hemma i hockeyn. Inte alls.

Överlag var mina tidigare inlägg lite väl salta, vilket var/är aningens onödigt. VF vann ju, ffs.

Ser framemot en tuff, schysst och hård kamp i LLA ikväll. Kan bli svårt, och är oerhört svårtippat. FBK är garanterat toktaggat och VF har fått lite "favoritstämpel", vilket säkerligen inte gagnar laget som har haft en allt annat än jämn nivå denna säsongen.
Fylleinlägg är faktiskt förbjudet. :mattias

Finns det folk som tittar på hockey fortfarande?? Själv har jag ledsnat totalt på
1) Att domarna inte dömer efter regelboken, det handlar om att "lägga sig på rätt nivå" som det ofta sägs.
2) Gnället från spelarna på domaren. Ut med varenda en som tjafsar så får vi slut på det.Har du sett någon gnälla på domare eller motspelare i t ex handboll som också är en fysisk sport, dessutom utan en massa skydd. Man reser på sig, blänger lite och ruskar på kroppen och kör vidare.
3) Att spelare, ledare och media hela tiden tjatar om "att man måste sätta sig i respekt" nu när det är slutspel. Vad är det för jävla sandlådenivå.
4) "Han var tvungen att ta en utvisning, annars hade det blivit mål". Så korkat, eller snarare trist. Avstängning borde det vara i liknande lägen.

Hockey skulle kunna vara ett tufft spel ändå, men nu premieras grislirarna, istället för lirarna.
Tycker ni det är kul? Jag tycker inte det.

Eftersom jag tippade så bra (:rolleyes: )förförra omgången så ska jag ge mig på kvällens omgång:
HV71-Skellefteå 5-1
Linköping-Djurgården 2-4
Modo-Timrå 3-2 (i sudden)
Färjestad-Frölunda 4-1

:gnissla

Finns det folk som tittar på hockey fortfarande?? Själv har jag ledsnat totalt på...
Okej, tack för infon...

Eftersom jag tippade så bra (:rolleyes: )förförra omgången så ska jag ge mig på kvällens omgång:
HV71-Skellefteå 5-1
Linköping-Djurgården 2-4
Modo-Timrå 3-2 (i sudden)
Färjestad-Frölunda 4-1

:gnissla
Kan bli svårt med 4 mål för Färjestad om Ahonen spelar som han gjorde sist, men man kan ju alltid hoppas.
Tror på:
HV71-Skellefteå 4-3
Linköping-Djurgården 3-1
Modo-Timrå 2-4
Färjestad-Frölunda 3-2

Hehe, blev tvungen att sätta en tia på resultatet på oddset ifall man skulle ha rätt.:D

Last edited:
Jag är visserligen partisk och jag erkänner att Linköping spelar bättre än DIF men tycker det är synd att domaren vill vara med och avgöra matchen med kassa domarbeslut :mad:

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing