Elitserietråden 2007/2008!

Någon mer som ska se Djurgården-LHC i globen ikväll? Bara att hoppas på 3-0 i matcher nu så jag fortsätta mobbningen på jobbet :yoparty

Hmm, 'på' är the keyword här tycker jag. Holmqvist befann ju sig rent tekniskt inte 'på' isen, vilket väl är vad som gör det allvarligt. Jag hade nog kunnat se honom avstängd resten av säsongen. Att folk pucklar på varande på isen är en del av spelet, utanför rinken får man sitta i båten och bete sig som folk.

imho.
Där håller jag med. Själva slaget var ju inte det farliga utan varifrån han utdelar det.

Nog för att jag är partisk men jag håller inte med jag tycker frölunda har betydligt mer spetskompetens än fbk i år, tyvärr är de också så djävla klantiga och känns knappt som om de går för fullt.

Jag tror frölunda tar detta om de kommer upp i en bra nivå, och om de förlorar så är det förmodligen precis som igår på eget grepp.

Oavsett så får förmodligen fhc eller fbk HV i nästa runda och då blir det tufft på allvar, varken fhc eller fbk har imponerat i år.
Tycker det är väldigt jämnt mellan lagen på de flesta poster. Tror FBK tar hem det dock.
Skönt att Andersson och Kallio gnäller i pressen för att de får uppvaktning för då visar de ju att FBK är på rätt spår. Nu gör väl Kalliojäveln hat-trick idag ... :gnissla

Last edited:
Det är så man ryser lite över att FBK ska visa sig i borgen. Jag ska i alla fall se första perioden, det ska bli schysst..!

Nu hoppas vi att Djurgården visar varför de är, av de slutspelsklara lagen, ligans sämsta hemmalag så vi får vila lite innan Timrå i semin... ;)

VF klagar på höga armbågar från FBK men det gällde kanske inte de tacklingar som Kallio och Niemi delar ?

Verkar mest bara finns Färjestad- och Fölundasupporters här??!! Var är alla andra???

Timrå spelar så jävla bra!! Jag är en mycket lycklig tjej :yoparty

Gnället från Kallio var i sanning patetiskt. MoDo nästa?

:rofl :rofl

Roger Melin ser lite bortkommen ut nuförtiden, inte alls den gamle, självsäkra räven längre.

Verkar mest bara finns Färjestad- och Fölundasupporters här??!! Var är alla andra???

Nejnej, LHC är det som gäller. :fakta

EDIT: Är det vettigt att byta målvakt nu, FBK? :va

Last edited:
EDIT: Är det vettigt att byta målvakt nu, FBK? :va
Ja, av två skäl. För det första måste man göra något för att få till någonting positivt. Vad som helst, även om man inte vinner denna matchen.
För det andra är det bra att spela in andremålvakten inför framtida matcher i slutspelet.

En sak är säker; gör man inte mål i spel fem mot tre och på straffslag vinner man inga matcher. Särskilt inte på bortaplan.

Frölunda hade lekstuga med fbk idag:D härligt att se

nu tar vi minst en av de två matcherna i kaffekvarnen.

VF verkar klart överladdade. Och vad fan gör publiken?
Visst, pinsamt att det kommer in junk på isen, men, Andersson är fanimej det sämsta jag vart med om. På riktigt. Jag tycker ju annars att Andersson är bästa domaren, vanligtvis. Men, knappast.

VF klagar på höga armbågar från FBK men det gällde kanske inte de tacklingar som Kallio och Niemi delar ?
Jag vill bara säga "HÅLL KÄFT" till dig. Faktiskt.

Riktigt, gäller inte Kallio eller Niemi:D

Edit: Mattias Karlsson FBK 2+10 :rolleyes:

Är inte Karlssons utvisning rätt så, säg. FÖR I HELVETE!

Gnället från Kallio var i sanning patetiskt. MoDo nästa?
Haha, käre Valmet. Gnäll? Patetiskt? FBK = aningens patetiskt, ja.

För det andra är det bra att spela in andremålvakten inför framtida matcher i slutspelet.
Det hjälper inte. Kvarten, sen är det slut.

En sak är säker; gör man inte mål i spel fem mot tre och på straffslag vinner man inga matcher. Särskilt inte på bortaplan.
Särskilt inte med gnälliga fittsupportrar som ska bråka med allt och alla.

Last edited:
Visst, pinsamt att det kommer in junk på isen, men, Andersson är fanimej det sämsta jag vart med om. På riktigt. Jag tycker ju annars att Andersson är bästa domaren, vanligtvis. Men, knappast.
Äh, Andersson pallade trycket. Alla utvisningar kan inte bli 100% rätt, men så överladdade som VF var när man fick fyra raka utvisningar kan bara resultatet bli numerärt underläge.
Sedan är det ju praktiskt att ha en 'publik' som fixar en paus så att man hinner vila och samla ihop sig inför tre mot fem.
Är inte Karlssons utvisning rätt så, säg. FÖR I HELVETE!
Jo, den är korrekt. Mikael Johanssons är inte korrekt. Den 'tuffe' 'hårdingen' Niemi vänder ut röven som en innebandyspelade och lyckas få med sig en checking from behind. Löjeväckande.
Haha, käre Valmet. Gnäll? Patetiskt? FBK = aningens patetiskt, ja.
Ja, 'tuffingarna' gnällde i media om hård uppvaktning. Man kanske har glömt att det inte är innebandy man spelar?
Undrar förresten om Roger Melin kommer att gnälla mer om armbågstacklingar och höga handskar, efter Tommy Fjollios framfart?
Det hjälper inte. Kvarten, sen är det slut.
Hoppas VF är lika självsäkra. Det brukar straffa sig.
Särskilt inte med gnälliga fittsupportrar som ska bråka med allt och alla.
Haha, fittsupportrar? Mycket hellre det än drägg som kastar in saker på isen när hemmalaget behöver en vilopaus.
Only in Göteborg.

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti