Jag hittade inga specs på den, men är det strax över en elmoped?Tror inte denna har varit med i tråden tidigare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag hittade inga specs på den, men är det strax över en elmoped?Tror inte denna har varit med i tråden tidigare?
Jag hittade inga specs på den, men är det strax över en elmoped?
Hittade inte heller någon fakta. En bilderna visar batteri 75% och 75km räckvidd, så killgissar 100 km i stadstrafik och 50-60km landsväg.Jag hittade inga specs på den, men är det strax över en elmoped?
Jag tittade mest på hur klent allt var, och med tanke på att materialet är "indiskum" så håller det ju inte speciellt bra heller.Deras 650 har 35 kW och allt över det så blir det deras värsting.
Hittade inte heller någon fakta. En bilderna visar batteri 75% och 75km räckvidd, så killgissar 100 km i stadstrafik och 50-60km landsväg.
Det är flirt med denna
Så är väl mer snabb moped/lätt mc. Tycker att det den/dom var rätt ok designmässigt och säkert ok som glassmoppe istället för moped eller skoter.
Världens mest sålda hoj, Honda Cub är ju inte direkt någon raket.
De svenska 125orna har ju just 15kW och har ju eg den prestanda som behövs för kortare resor till jobbet och liknande.
Tyvärr har jag sett för många människor som skulle bli en fara för sig själva med Guws förslag, särskilt då många aldrig skulle våga använda frambromsen.
Kanske om dom har abs och bromsarna automatiskt bromsar bägge hjulen.
Jag kan inte annat än att hålla med dig, det är för komplicerat att köra motorcykel i trafiken för att man ska göra det utan utbildning, omdöme och erfarenhet.
Det är inte mer komplicerat att köra en 125cc scooter, eller 250cc scooter (eller motsvarande effekt elektrisk) än att köra en 50cc scooter, det kan bara gå lite fortare
Däremot orkar dom med två personer och lite last utan att bli odrägligt slöa och ett hinder i trafiken
Problemet är ju just att det går fortare än på en moped eller en cykel, det ökar dels sannolikheten att det ens sker en olycka och konsekvenserna blir svårare när det väl sker. Särskilt när föraren inte vet hur man ska bromsa.
Sen har vi förvisso fordon som tex sparkcyklarna som pga sina små hjul blir farliga redan i förhållandevis låga hastigheter.
Olyckorna som sker på grund av ovana förare sker nog till största delen i låg fart i komplicerad stadstrafik och inte på 70/90 vägar med glesare trafik.
Men visst, begränsa hastigheten på allt, ingenting får gå fortare än en A-traktor, då når vi nog nollvisionen.
Du förstod uppenbarligen inte vad jag försökte säga om personer som inte är kapabla att framföra dessa fordon men kommer göra det ändå om dom får göra det lagligt.
Du vet sånt som gamla gubbar/tanter och småbarnsmammor klarar av att köra i alla länder där dom får det
Nej, det klarar dom inte. Du kan ju kolla olycksstatistiken i dessa länder.
Ja, dumjävlarna slår sig, vettigt folk klarar av det utmärkt
Så är det på trampcykel och sporthojar också?
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |
|
|
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA