Elhojar

Vinst i Romaniacs elklass som kör en bråkdel av sträckan ja...

Hur länge orkar du?

Motocross verkar köra två heat à 20 eller max 25 min. Kan säkert fungera särskilt om man hinner ladda några minuter mellan heaten.

Men det som är grejen är effekt och körbarhet, en ”vanlig” hoj har ingenting att hämta.

Med vänlig hälsning,

Hur länge orkar du?

Det spelar ingen roll, dom hävdar att dom vann tävlingen, fast dom körde en helt egen tävling under samma namn, det är oärligt.

Jag vann MotoGP 2025 (det som gick mellan min soffa och skitstolen)
Jag vann också höjdhopps VM (som hölls bakom min vedbod)
I morgon ska jag nog vinna VM i bänkpress, jag har inte bestämt mig för om det blir på min köksbänk, eller på en parkbänk, huvudsaken jag blir ensammen där, det är liksom lättast att vinna då.

Det finns folk som tävlar vem som kan springa snabbast trots att det är ett tag sen hjulet uppfanns.
Man kan göra snarlika saker utan att det gamla är det självklara sättet.

Det finns folk som tävlar vem som kan springa snabbast trots att det är ett tag sen hjulet uppfanns.
Man kan göra snarlika saker utan att det gamla är det självklara sättet.

Absolut, men om jag promenerar till brevlådan och hämtar tidningen så har jag inte sprungit marathon, och framförallt tiden jag får är ovesäntlig eftersom det är på en helt annan distans.

I helgen kikade jag lite närmare på Stark Varg (glömde bort att prova den!) och fick se den live både i teknikbana/slalombacke och ute på grusväg.

Framförallt imponerar gasrespons och kraft, accelerationen på grusslingan i skogen var sanslös! Jag tror att Niklas verkade rätt nöjd med hojen, särskilt när han fick demonstrera backväxeln. :fakta

Bara att komma ut till byn om du vill prova den :)

Ska bli spännande att se om det dyker upp någon Varg på Kåsan
Nu när den finns i enduro utförande

Det där är en FARLIG inbjudan, det kan bli dyrt för testaren, för man får ju en läskigt stark VILLHÖVER-känsla efter en provtur.... Eller hur? :rock

Jag kör inte enduro, ingen fara… ;)

Provade en Energica för några år sedan, hade jag varit lagt åt nakenhojshållet hade det varit case closed men nu är jag inte det.

Med vänlig hälsning,

Manuel Lettenbichler vann Romaniacs på KTM 300,förmodligen bensindriven.
Läs igen. Mani vann GULD-klassen, Eddie Karlsson vann SILVER klassen som är nästan lika svår. Du ser tiderna på delsträckorna, det är ingen lek den där tävlingen...

Sen finns det en bronsklass och lite annat, PLUS två elklasser med kortare sträckning. Eddie körde inte i någon av dessa...

Last edited:
Det där är en FARLIG inbjudan, det kan bli dyrt för testaren, för man får ju en läskigt stark VILLHÖVER-känsla efter en provtur.... Eller hur? :rock
Jag har haft tre olika kompisar som provat den. Alla har haft ett saligt leende på läpparna efter provturen, plus det obligatoriska hojtandet när de drar iväg. Samma ljud som du gjorde på filmen du skickade... :D

En av dem började kolla Blocket mer eller mindre omgående, en annan sa att jag måste höra av mig den dagen jag ska sälja min Varg :)

Nyheter
Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner