Elhojar

Nu har vi kört i några timmar idag och efter 2.45 i maskintid hade jag 20% kvar av batteriet så jag borde komma till 3.30 timmar om jag körde slut.
Dagens körning var med en hel del fulleffektkörningar och en del grusvägar i hög fart så med normal endurofart så räknar jag med 3.30 till 4 timmar ungefär, vilket räcker utmärkt för mig.

Jo jag skulle välja 80-hästars versionen igen, sjuuuukt skoj på grusväg och snabbare traktorstigar, och i sand.
Den går på bakhjulet direkt även i farter uppåt 100!!! Svinskoj😀

Fast man ska väl helst bara köra ner batteriet till 20% kvar?
Men det kanske är bra garanti på batteriet?

Fast man ska väl helst bara köra ner batteriet till 20% kvar?
Men det kanske är bra garanti på batteriet?
Stark säger att du kan släppa ner den till 10%, sen går den i limpmode för att spara batteriet.

Enda endurohojen jag vet som har två års garanti, de övriga har 30 dagar...

Batteritekniken i just det avseendet (BMS) har förbättrats mycket bara de senaste fyra-fem åren när batteritillverkarna har fått så enormt mycket mer data att jobba med.

Med vänlig hälsning,

Tjena!
Om någon är intresserad har vi några platser över i RGNT-klassen till Gälleråsen den 26-27e juli!

RGNT står för hojen, så det enda man själv behöver är en RR-licens, personlig utrustning och betala anmälningsavgiften på 1500:-

Skicka PM vid intresse så kan jag vidarebefordra till rätt person.

IMG-20250612-WA0006.jpg

Energica kommer igen efter investeringar från Singapore.

199537bdbac522576f64284dd4a8d4cd.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det finns alltid dom som är villiga att kasta mer bra pengar efter dåliga...

Hoppas dom ändrar något också, så att dom inte går omkull igen när pengarna tar slut.

Vietnam skulle ju förbjuda bensindrivna MC i storstäderna, så det finns en marknad för billiga robusta motorcyklar med plats för 5 personer och två kycklingburar....

Moto-E eller vad dom kallade det, läggs ner, det fanns tydligen inget intresse för att titta på motorcyklar som låter som dildos och klarar av korta sprintlopp.

Vad de flesta av oss redan noterat - rejsing med elhojar är inte vad folk vill ha:

Nä, folk vill ju fortfarande till och med ha hästtävlingar… trots att det finns både motorcyklar och F1. :va

Nu kommer ju den globala energiomställningen att medföra att förbränningsmotorer blir obsoleta inom inte alltför lång tid men det är klart att det kommer att finnas parallella spår.

Och det kommer inte att gå långsammare.

Med vänlig hälsning,

Vad de flesta av oss redan noterat - rejsing med elhojar är inte vad folk vill ha:

Tekniken har inte kommit till en tillräckligt bra nivå än för att det ska bli bra men samtidigt tycker jag att det är lite synd att dom inte fortsätter och att Dorna kunde skött och promotat klassen bättre.

Tekniken har inte kommit till en tillräckligt bra nivå än för att det ska bli bra men samtidigt tycker jag att det är lite synd att dom inte fortsätter och att Dorna kunde skött och promotat klassen bättre.

Promotat klassen bättre?
Dom kör väl samtidigt som MotoGP på samma banor, så folk sitter ju redan på läktarna, världspressen är där, mediatäckningen är 100%

Sen att media väljer att inte sända/skriva om skiten och att publiken köar till bajamajor och korvkiosker när dom kör är en annan sak.

Man kan inte påtvinga ett intresse.

Det är lite som när dom körde konståkning i pauserna på hockey..
Fick konståkningen ett uppsving av det? Nej.
Hockyn fick 12 nya åskådare som var närmast sörjande till konståkarna men var ointresserade av hockey...

Promotat klassen bättre?
Dom kör väl samtidigt som MotoGP på samma banor, så folk sitter ju redan på läktarna, världspressen är där, mediatäckningen är 100%

Sen att media väljer att inte sända/skriva om skiten och att publiken köar till bajamajor och korvkiosker när dom kör är en annan sak.

Man kan inte påtvinga ett intresse.

Det är lite som när dom körde konståkning i pauserna på hockey..
Fick konståkningen ett uppsving av det? Nej.
Hockyn fick 12 nya åskådare som var närmast sörjande till konståkarna men var ointresserade av hockey...
Håller inte med om att mediatäckning har varit 100% jämfört med övriga klasser.
MotoGP.com = Dorna?
Sämre kommentatorer, väldigt lite i deras sociala medier flöden, nästa inga reportage/intervjuer/behind the scenes på hemsidan osv.

MotoGP.com = Dorna?
Sämre kommentatorer, väldigt lite i deras sociala medier flöden, nästa inga reportage/intervjuer/behind the scenes på hemsidan osv.

Jämför med Ishockey igen.
MotoGP, Moto2 och Moto3 är som herr ishockey.
MotoE är inte ens lika stort som damhockey.

Hur mycket mediatid ges åt damhockey? (och då är nog Sverige bäst på det)

FINNS INGET INTRESSE KAN MAN INTE TVINGA FRAM INTRESSE GENOM MEDIATID.

Jämför med Ishockey igen.
MotoGP, Moto2 och Moto3 är som herr ishockey.
MotoE är inte ens lika stort som damhockey.

Hur mycket mediatid ges åt damhockey? (och då är nog Sverige bäst på det)

FINNS INGET INTRESSE KAN MAN INTE TVINGA FRAM INTRESSE GENOM MEDIATID.
Andas, skrik inte så att du blir hes.
Det jag skrev var att jag tyckte att Dorna kunde gjort det bättre och att det jag inte höll med om var att det var 100% jämfört övriga klasser och det skriver du ju själv också genom att jämföra med damhockey som inte får lika mediatid som som herrhockey.

Andas, skrik inte så att du blir hes.
Det jag skrev var att jag tyckte att Dorna kunde gjort det bättre och att det jag inte höll med om var att det var 100% jämfört övriga klasser och det skriver du ju själv också genom att jämföra med damhockey som inte får lika mediatid som som herrhockey.

Nej, man ger inte mediatid till något som inte har några supporters.
Tv kanalen kan istället dra in pengar på att visa reklam under tiden dildo-hojarna är på banan.
Det är ren fucking välgörenhet att ens sända någonting.

Jag sökte och tydligen livesänder man loppen på youtube för att locka fansen som bor i en hydda i skogen och hävdar att "elfordon är minsann bättre" att kolla.
Då kan dom äta rov-chips och dricka renlavs-te och låtsas att det dom tittar på är folkfest, för det sitter ju folk på läktarna.

Folk som är där för att se riktiga motorcyklar

(EDIT: Jag gör mitt just nu genom att kolla SanMarino GP på youtube, första rejset har nyss slutat, om 3 timmar går andra rejset, jag betvivlar att jag kommer att kolla på det)

Last edited:
MotoGP.com = Dorna?
Dessutom noll utveckling av formatet. Absolut att MotoE inte haft så mycket tittare och därmed intäkter, men har Dorna gjort någonting för att göra racen mer intressanta? Man kunde minskat batterivolymen men infört 2-3 pitstops för batteribyte tex. Och som du säger, fokuserat mycket mer på detta mediemässigt istället för de ganska trötta sprint-racen tex.

formulaE har lyckats ganska väl vad jag vet, men de har också kontinuerligt utvecklat och anpassat serien för att nå fram till målgruppen.

Dessutom noll utveckling av formatet. Absolut att MotoE inte haft så mycket tittare och därmed intäkter, men har Dorna gjort någonting för att göra racen mer intressanta? Man kunde minskat batterivolymen men infört 2-3 pitstops för batteribyte tex. Och som du säger, fokuserat mycket mer på detta mediemässigt istället för de ganska trötta sprint-racen tex.

formulaE har lyckats ganska väl vad jag vet, men de har också kontinuerligt utvecklat och anpassat serien för att nå fram till målgruppen.

Ah, konstgjord underhållning som inte har med motorcykelkörning att göra, ja det gör nog motorcykeltävlingarna mer intressanta.

Man kunde ju ha teamen att tävla i att byta batteri i Makita skruvdragare istället...
Men enbart Makita, för det ska ju vara enhetsracing, alla ska ha samma.

Man förökte ju med någon elbilsracing med olika fält på banan som gav boost, som i TV spel, det kanske vore något, och bananskal....

Ah, konstgjord underhållning som inte har med motorcykelkörning att göra, ja det gör nog motorcykeltävlingarna mer intressanta.

Man kunde ju ha teamen att tävla i att byta batteri i Makita skruvdragare istället...
Men enbart Makita, för det ska ju vara enhetsracing, alla ska ha samma.

Man förökte ju med någon elbilsracing med olika fält på banan som gav boost, som i TV spel, det kanske vore något, och bananskal....
Vilket otroligt tramsigt inlägg.

Formatet för MotoGP har utvecklats kontinuerligt under de åren det funnits, man har ändrat tekniskt reglemente, man har infört andra former för kval, man har infört sprintracen samt även att lägga in kvalificering till Q2 redan på fredagen, allt för att öka tittarengagemanget. Man har också ändrat hur kommentatorerna agerat och deltagit före och efter racen, eftersnack etc.

Varför skulle det vara konstgjord underhållning att prova olika format med MotoE?

Vilket otroligt tramsigt inlägg.

Formatet för MotoGP har utvecklats kontinuerligt under de åren det funnits, man har ändrat tekniskt reglemente, man har infört andra former för kval, man har infört sprintracen samt även att lägga in kvalificering till Q2 redan på fredagen, allt för att öka tittarengagemanget. Man har också ändrat hur kommentatorerna agerat och deltagit före och efter racen, eftersnack etc.

Varför skulle det vara konstgjord underhållning att prova olika format med MotoE?

Att minska batterierna för att få till 2-3 batteribyten som kan avgöra racet är inte motorcykelracing, det är... batteribytestävling

DET vore väldigt tramsigt

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...